VIRAL

Κατσίκες επέζησαν για πάνω από 2 αιώνες χωρίς νερό σε απομονωμένο νησί

Στο νησί Santa Bárbara του αρχιπελάγους Abrolhos, οι κατσίκες έζησαν άγριες για πάνω από 200 χρόνια χωρίς φυσικές πηγές γλυκού νερού.

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προσθήκη του dedomeno.gr στην Google

Σε ένα απομονωμένο νησί του αρχιπελάγους Abrolhos, κατσίκες κατάφεραν να επιβιώσουν για περισσότερα από 200 χρόνια χωρίς καμία φυσική πηγή γλυκού νερού, προσαρμοζόμενες σε ένα εξαιρετικά αφιλόξενο περιβάλλον. Παρότι πρόσφατα απομακρύνθηκαν οι τελευταίες 27 για την προστασία του τοπικού οικοσυστήματος, οι επιστήμονες συνεχίζουν να μελετούν το εντυπωσιακό φαινόμενο, καθώς οι κατσίκες φαίνεται πως ανέπτυξαν μοναδικούς μηχανισμούς αντοχής που ίσως βοηθήσουν στην κατανόηση της επιβίωσης σε συνθήκες ακραίας ξηρασίας.

Πιο αναλυτικά

Οι κατσίκες ζούσαν στο νησί Santa Bárbara, στο αρχιπέλαγος Abrolhos για περισσότερα από 200 χρόνια χωρίς φυσικές πηγές γλυκού νερού.

Πιστεύεται ότι οι πρώτες κατσίκες μεταφέρθηκαν στο Abrolhos από θαλασσοπόρους κατά την αποικιοκρατική περίοδο και χρησίμευαν ως πηγή τροφής σε μακρινά ταξίδια. Με τον χρόνο έγιναν άγριες, προσαρμόστηκαν και άρχισαν να επιβιώνουν σε ένα από τα πιο αφιλόξενα περιβάλλοντα που μπορεί να φανταστεί κανείς, αφού δεν υπάρχει ποτάμι, ούτε πηγή, ούτε σημειώνονται ιδιαίτερες βροχοπτώσεις.

Οι κατσίκες όμως όχι απλά επιβίωσαν αλλά και πολλαπλασιάστηκαν. Μάλιστα, τα περισσότερα μικρά που γεννιούνταν ήταν δίδυμα, κάτι που δείχνει ότι τα ζώα ήταν υγιή και καλοταϊσμένα, σύμφωνα με τους ερευνητές. Πρόσφατα, το Chico Mendes Institute for Biodiversity Conservation (ICMBio) απομάκρυνε τις τελευταίες 27 κατσίκες από το νησί, με στόχο την προστασία των τοπικών οικοσυστημάτων. Η παρουσία τους είχε προκαλέσει ζημιές σε ενδημικά φυτικά είδη και απειλούσε τις περιοχές που έκαναν φωλιά τουλάχιστον επτά ειδών θαλασσοπουλιών.

Ωστόσο οι ερευνητές επέλεξαν να τις διατηρήσουν για επιστημονική μελέτη, διαπιστώνοντας ότι το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν ότι όλα τα χρόνια παρατήρησης, κανείς δεν είδε ποτέ τις κατσίκες να πίνουν νερό και ακόμη προσπαθούν να εξηγήσουν το φαινόμενο. Μερικές θεωρίες λένε ότι ίσως είχαν προσαρμοστεί να πίνουν θαλασσινό νερό, όμως αυτό είναι κάτι που τα περισσότερα θηλαστικά δεν μπορούν να κάνουν χωρίς να πάθουν αφυδάτωση.

Άλλοι πιστεύουν ότι η επιβίωσή τους βασίστηκε σε ένα φυτό με το όνομα beldroega (ένα είδος παχύφυτου που είναι πλούσιο σε υγρασία), το οποίο υπάρχει στο νησί. Όπως και να έχει, ο οργανισμός τους φαίνεται πως βρήκε τρόπο να προσαρμοστεί και ερευνητές θεωρούν ότι οι κατσίκες αυτές μπορεί να δώσουν πληροφορίες για το πώς τα ζώα προσαρμόζονται σε ακραίες ξηρασίες και να κατανοήσουν τι ακριβώς έκανε τις κατσίκες τόσο ανθεκτικές.

Το γεγονός αυτό να οδηγήσει κάποτε ακόμη και στην ανάπτυξη πιο ανθεκτικών φυλών ζώων σε περιοχές που μαστίζονται από ξηρασία.

photo: intime

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΟΛΙΑ

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτό το άρθρο.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η διεύθυνση email σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *.

Κατσίκες επέζησαν για πάνω από 2 αιώνες χωρίς νερό σε απομονωμένο νησί