Οδήγηση σε χιονισμένες συνθήκες – Αλυσίδες, χειμερινά λάστιχα

Οδηγίες και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση σε χιονισμένες συνθήκες με χρήση αλυσίδων και χειμερινών λάστιχων για καλύτερη πρόσφυση.

Τα χιόνια ήδη έχουν από μέρες κάνει την εμφάνισή τους σε πολλά μέρη της χώρας, ωστόσο δεν είναι όλοι οι οδηγοί εξοικειωμένοι με αυτό το περιβάλλον.

Κι αν στη Βόρεια Ελλάδα ή σε ορεινές περιοχές γνωρίζουν καλύτερα οι οδηγοί στο πώς θα συμπεριφερθούν σε συνθήκες χιονιού, σε άλλες περιοχές, και ειδικά στην Αττική, οι περισσότεροι έχουν άγνοια.

Στις περιοχές που συνηθίζεται το χιόνι, αρκετοί οδηγοί έχουν και μια τετράδα χειμερινών ελαστικών, τα οποία χρησιμοποιούν μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο, αποφεύγοντας, μάλιστα, να βάζουν αλυσίδες, σε πολλές περιπτώσεις. Οσοι δεν έχουν χειμερινά ελαστικά, τότε διαθέτουν αλυσίδες, που θα τους βγάλουν από δύσκολες καταστάσεις.

Στις υπόλοιπες περιοχές, σπανίως θα συναντήσεις οδηγούς που έχουν και χειμερινά ελαστικά, διότι χρησιμοποιούνται κατά κόρον τα θερινά ελαστικά.

Μετά το κάζο στην Αττική Οδό με τους εγκλωβισμένους οδηγούς για πολλές ώρες στο χιόνι, περίπου τέτοιες μέρες το 2022, ήταν καθοριστικό ώστε να ληφθεί η κυβερνητική απόφαση να έχουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες κατά τη διάρκεια του χειμώνα και με εντολή της αστυνομίας να ενεργοποιείται η απαραίτητη χρησιμοποίησή τους.

Το ζήτημα, βέβαια, δεν είναι να έχεις αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες, αλλά να ξέρεις και να τις χρησιμοποιείς. Οι αλυσίδες έχουν λίγο πιο περίπλοκη διαδικασία, αλλά όχι δύσκολη. Γι’ αυτό και χρειάζεται, πρωτίστως, να έχουμε τις κατάλληλες, αυτές που ταιριάζουν στη διάσταση των ελαστικών μας και δευτερευόντως να έχουμε εξοικειωθεί με την τοποθέτησή τους από καιρό πριν και όχι να ψαχνόμαστε την ώρα του χιονιά.

Παράλληλα, απαραίτητα είναι τα γάντια, λεπτά, από δέρμα ή ελαστικό και όχι υφασμάτινα που μουσκεύουν, ώστε να μην παγώνουν τα χέρια και να βάζουμε τις αλυσίδες πιο άνετα. Χρειάζεται και φακός, αλλά αυτή τη λύση μπορεί να μας προσφέρει και το smartphone.

Επίσης σημαντικό είναι να φοράμε και το φωσφοριζέ γιλέκο. Είναι υποχρεωτικό βάζει ΚΟΚ να βρίσκεται πάντα στο αυτοκίνητο, μαζί με προειδοποιητικό τρίγωνο, φαρμακείο και πυροσβεστήρα. Το γιλέκο, σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας σε κάνει να ξεχωρίζεις μόλις πέσουν πάνω σου τα φώτα κι έτσι αποφεύγεις κινδύνους.

Κι αφού τοποθετήσαμε τις αλυσίδες ή τις χιονοκουβέρτες και πάντα στους κινητήριους τροχούς (στα τετρακίνητα βάζουμε αλυσίδες στα μπροστινά ελαστικά), τότε οφείλουμε να φανούμε επιδέξιοι στην οδήγηση.

Κατ’ αρχάς, αν έχουμε για ώρες ακινητοποιημένο το όχημά μας, πρώτα πρέπει να καθαρίσουμε το παρμπρίζ για να δουλέψουν οι υαλοκαθαριστήρες. Καλό είναι αν γνωρίζουμε ότι θα χιονίσει από πριν, να τους έχουμε σηκώσει από το παρμπρίζ.

Έπειτα, αφού εκκινήσουμε τον κινητήρα και αφήσουμε να λειτουργήσει λίγο, τότε ανοίγουμε χαμηλά τον κλιματισμό για να ζεσταθεί σιγά σιγά το εσωτερικό. Όχι πριν πατήσουμε τη μίζα και να είναι στο μέγιστο βαθμό, διότι θα πάρει πολύ ενέργεια από τη μπαταρία και ενδέχεται να μη μπορεί να ξεκινήσει ο κινητήρας. Κι έχει συμβεί για να το λέω.

Στο χιόνι εκκινούμε ήπια, και οδηγούμε προσεκτικά και προοδευτικά. Ειδικά με τις αλυσίδες δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αναπτύσσουμε ταχύτητα. Και σταματάμε λίγα μέτρα αφού έχουμε ξεκινήσει ώστε να βεβαιωθούμε για τη σωστή τοποθέτησή τους.

Με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και μαλακό πάτημα στο πεντάλ του φρένου, εκτός κι αν συμβεί κάτι απότομο που πρέπει να πατήσουμε με όλη τη δύναμη ώστε να λειτουργήσει αμέσως το ABS και να αποφύγουμε την ολίσθηση, προσέχουμε και τις κινήσεις των άλλων οδηγών, αν υπάρχουν στο δρόμο και αν βρισκόμαστε σε δρόμο με δύο λωρίδες, κινούμαστε στα δεξιά. Εννοείται στον αυτοκινητόδρομο αφήνουμε πάντα τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ελεύθερη, ώστε να περάσουν εκχιονιστικά, αλατιέρες, πυροσβεστική, περιπολικά και εν γένει οχήματα οδικής βοήθειας και πρώτων βοηθειών.  

Ορισμένοι οδηγοί στο πολύ χιόνι ξεφουσκώνουν λίγο τα ελαστικά, ώστε να έχουν μεγαλύτερο πέλμα στο πάτημα, για καλύτερη πρόσφυση και έπειτα τα φουσκώνουν εκ νέου όταν βγουν από το χιόνι.

Καλό είναι στα οχήματα που απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως της πρόσφυσης (ESP ή όπως το αναφέρει η κάθε εταιρεία), να τα έχουμε στο Off κατά την οδήγηση στο χιόνι κι έπειτα να τα ενεργοποιούμε πάλι.  

Σε συνθήκες χειμώνα, η σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική, καθώς το αντιψυκτικό υγρό και η καλή κατάσταση της μπαταρίας θα δώσουν ζωή στον κινητήρα.

Τα ελαστικά οφείλουμε να είναι σε καλή κατάσταση και με καλό πέλμα για την πρόσφυση και να έχουμε τα απαραίτητα εφόδια που προανέφερα στις αποσκευές μας.

Το κυριότερο είναι να είμαστε νηφάλιοι και να μην μας πιάνει πανικός πριν αλλά και κατά την οδήγηση και να έχουμε ξεθαμπωμένα το παρμπρίζ, τους καθρέπτες αλλά και το πίσω τζάμι, για μέγιστη ορατότητα.

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Opel: Παζάρι μεταχειρισμένων με εγγύηση αντιπροσωπείας

Δημήτρης Μπαλής Η αγορά αυτοκινήτου δεν είναι μόνο καινούργια μοντέλα, αλλά και μεταχειρισμένα, με την Opel να προσφέρει δικά της αυτοκίνητα με προνόμια. Συγκεκριμένα για δύο...

Όσα χρειάζεται να ξέρετε για την αγορά ελαστικών

Βλέποντας στα βουλκανιζατέρ αυτοκίνητα σηκωμένα στις ράμπες για αλλαγή ελαστικών και τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να κάθονται στο σαλόνι του καταστήματος και συνήθως να...

Fiat: Ολική αποκάλυψη για το νέο Grande Panda

Τον Μάρτιο, περίπου, αναμένεται στην Ελλάδα το ολοκαίνουργιο Fiat Grande Panda, και τότε θα γνωρίζουμε τις τιμές του μοντέλου, τόσο της υβριδικής έκδοσης με...

Audi: Για τις πραγματικές προκλήσεις το Q6 e-tron offroad concept

Το Q6 e-tron offroad concept είναι μια επανερμηνεία του Quattro, λένε στην Audi και δεν έχουμε λόγο να τους αμφισβητήσουμε.   Πρόκειται για ένα πρωτότυπο,...

Ford: 10 χρόνια ηγεσίας πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων

Έχοντας αιχμή του δόρατος το Ranger, η Ford αναδείχθηκε πρώτη σε πωλήσεις στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα  (LCV) στην Ελλάδα, ενώ για μια δεκαετία στην...

ΟMODA | JAECOO: Με τη βούλα η εκπροσώπηση στην Ελλάδα

Μια από τις πολυαναμενόμενες κινεζικές αφίξεις στην Ελλάδα, το 2025, η Omoda & Jaecoo, θα εισάγονται από τον όμιλο Emil Frey, αντιπρόσωπο στην Ελλάδα...

Ποιες εταιρείες και πόσα αυτοκίνητα πούλησαν το 2024

Το 2024 χαρακτηρίστηκε από αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατά 1,9%, έναντι του 2023, με 137.075 μονάδες. Τη στιγμή που οι πωλήσεις στην...

Skoda: Έσκασε στο εργοστάσιο το ηλεκτρικό Elroq

Στην Ελλάδα το Elroq παρουσιάστηκε πολύ καιρό πριν, τον Οκτώβριο, όμως η παραγωγή του πιο προσιτού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Skoda, λόγω μεγέθους, μπαταρίας...

Μεταχειρισμένα: 6 κρίσιμα βήματα πριν τη διαδικασία αγοραπωλησίας

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου μοντέλου είναι συμφέρουσα επιλογή, αλλά εγκυμονεί κινδύνους εάν δε γνωρίζετε τις απαραίτητες κινήσεις.Για όσους, λοιπόν, θέλουν να αποκτήσουν ένα όχημα,...

WRC: Μεγάλη αναγνώριση στον Οζιέ για την 10η νίκη – ρεκόρ στο Μόντε Κάρλο

Όσα και να πει κανείς για τον Σεμπαστιάν Οζιέ είναι λίγα, καθώς ο Γάλλος στα 41 του χρόνια οδηγεί με την εμπειρία της ηλικίας...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ρωσία: Η Υπηρεσία Εξωτερικών Υποθέσεων (SVR) προτρέπει Αμερικανούς να επικοινωνήσουν μαζί της

Η ρωσική Υπηρεσία Εξωτερικής Κατασκοπείας (SVR), ανταπαντώντας στις προσπάθειες...

Σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη: Ισχυρή δόνηση 4,8 Ρίχτερ ταρακούνησε το νησί – Αισθητή και στην Αθήνα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες,...

Ρωσία: Απετράπη ουκρανική αντεπίθεση στην περιφέρεια Κουρσκ

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας διαβεβαίωσε χθες Πέμπτη πως απωθήθηκε...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ