Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024

Attica: Το σχέδιο επένδυσης 15 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια

Η εταιρεία attica επενδύει 15 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία για αναβαθμίσεις των καταστημάτων και του ηλεκτρονικού της καναλιού, εστιάζοντας στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και της τεχνολογίας.
  • Η εταιρεία attica προγραμματίζει επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια, στο πλαίσιο ενός συνολικού επενδυτικού πλάνου 40 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2021 και θα ολοκληρωθεί το 2027, με στόχο την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του ηλεκτρονικού καταστήματος.
  • Η αναβάθμιση περιλαμβάνει τη βελτίωση του ταμειακού συστήματος και την εισαγωγή προγράμματος CRM, ενώ οι επενδύσεις δεν αφορούν νέα καταστήματα αλλά κυρίως ανακαινίσεις και ανάπτυξη του online τομέα.
  • Κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2024, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% φτάνοντας τα 179,6 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) παρουσίασε αύξηση 15,7%, δείχνοντας θετική οικονομική πορεία για τα πολυκαταστήματα attica.

Τις επενδύσεις θα συνεχίσουν και το 2025 τα πολυκαταστήματα attica, με τα εναπομείναντα 15 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, από ένα επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ που άρχισε το 2021 και θα ολοκληρωθεί το 2027. 

Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις των πολυκαταστημάτων attica ύψους 15 εκατ. ευρώ αφορούν τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις και το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας.

«Θα γίνει μία πολύ σημαντική αναβάθμιση στο λεγόμενο ταμειακό σύστημα, καθώς επίσης και μία εισαγωγή ενός προγράμματος CRM (για την προσωποποιημένη εμπειρία του πελάτη). Έχουμε λίγες ακόμη ανακαινίσεις, οι οποίες είναι να γίνουν, και λέω λίγες γιατί οι άλλες έχουν ολοκληρωθεί», ανέφερε χθες (28.11.2024) ο Διευθύνων Σύμβουλος των πολυκαταστημάτων attica, Δημοσθένης Μπούμης, σε δημοσιογραφική ενημέρωση σχετικά με το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «στο City link έχουν τελειώσει όλοι οι όροφοι, εκτός από έναν όροφο, που θα γίνει του χρόνου. Επομένως μιλάμε κυρίως για ανακαινίσεις στα υφιστάμενα καταστήματα, σημαντικής ανάπτυξης στο κομμάτι του online και στις τεχνολογικές μας υποδομές. Δεν αφορά νέες επεκτάσεις σε νέα πρότζεκτς είτε το Ελληνικό είτε κάποια άλλα σημεία που μπορεί να μας ενδιαφέρουν».

Στο πλάνο τους είναι και το άνοιγμα εστιατορίων μέσα στα πολυκαταστήματα, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της attica, αλλά όχι η επέκταση εκτός Ελλάδας, γιατί επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις. 

«Πάντα κοιτάμε νέες περιοχές. Η αναπτυξιακή δυναμική είναι πάντα στο τραπέζι, τώρα το πότε θα υλοποιηθεί και αν θα υλοποιηθεί εξαρτάται από τα δεδομένα», υποστήριξε ο Πρόεδρος του ΔΣ των πολυκαταστημάτων attica, Παναγιώτης Κανελλόπουλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν ήδη πραγματοποιηθεί επενδύσεις άνω των 25 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο το 2024 διατέθηκαν 6,5 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις και εμπορικές αλλαγές στα πολυκαταστήματα που λειτουργούν σε City link, Golden Hall και Mediterranean Cosmos. Τα 35.500 τ.μ. έφθασε το flag ship store των attica στο κέντρο της Αθήνας. το City link, με τις επεκτάσεις που πραγματοποιήθηκαν.

Ανοδική πορεία για τα πολυκαταστήματα attica

«Η πρόβλεψή μας είναι ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό», δήλωσε ο κ. Μπούμης για την οικονομική ανάπτυξη των πολυκαταστημάτων attica.

Κατά 10% αυξήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο δεκάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, φθάνοντας τα 179,6 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) της εταιρείας ανήλθε σε 19,2 εκατ. ευρώ το πρώτο δεκάμηνο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος είναι πολύ σημαντικοί μήνες για το πως θα πάνε οι πωλήσεις των πολυκαταστημάτων, σύμφωνα με τον κ. Μπούμη, ο οποίος τόνισε ότι οι προαναφερόμενοι μήνες για όλα τα πολυκαταστήματα, που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μόδας και της ομορφιάς, «από σήμερα που είναι η προπαραμονή της Black Friday μέχρι το τέλος της χρονιάς, έχουν ένα πολύ μεγάλο βάρος (20% – 25% του ετήσιου τζίρου). Πέρυσι ήταν 25% για εμάς και είχαμε πάει εξαιρετικά». 

Σημειώνεται ότι τα πολυκαταστήματα attica εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα.

Ο τουρισμός μας έχει επηρεάσει θετικά, γιατί βοηθάει πολύ τα νούμερα των πωλήσεων, σύμφωνα με τον ίδιο. «Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πάρα πολλές εθνικότητες στην Αθήνα, και στα Attica που αγοράζουν προϊόντα από εμάς. Το 2019 πωλούσαμε μεγάλος μέρος των προϊόντων μας σε Κινέζους, ενώ τώρα σε Ισραηλίτες, Τούρκους, Κινέζους, Αυστραλούς, Αμερικανούς, Αιγύπτιους, Σαουδάραβες κτλ».

Στο 21% ανεβαίνει το tax free, για το φετινό δεκάμηνο, ενώ στο σύνολο του τζίρου έχει ποσοστό 10,5%. «Θα έλεγα ότι ανεβαίνει πιο γρήγορα το tax free από τους Έλληνες, αλλά και τα δύο ανεβαίνουν», σχολίασε ο κ. Μπούμης.

Επιπρόσθετα, ο ίδιος επεσήμανε ότι «οι φετινές επιδόσεις μας (σε επίπεδο τζίρου και EBITDA) είναι πολύ καλές. Μάλιστα είμαστε και καλύτερα από τις προσδοκίες μας στις εκτιμήσεις που είχαμε κάνει πέρυσι και φαίνεται πως θα ξεπεράσουμε τους στόχους που είχαμε βάλει».

Κατανομή πωλήσεων μεταξύ των καλλυντικών και της ένδυσης

Πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής διατηρεί το ψηφιακό κατάστημα των πολυκαταστημάτων attica, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.

Το 80% των πωλήσεων της Attica αφορούν την μόδα και το 20% τα καλλυντικά. Στην κατηγορία της μόδας βρίσκεται πρώτη η ανδρική ένδυση με 22%, ενώ ακολουθεί η γυναικεία ένδυση, χαμηλότερη, με 18%. Στο 11% είναι τα αξεσουάρ (τσάντες), στο 10% τα υποδήματα και 5% τα αθλητικά είδη.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Σπύρος Μαρτίκας: Αποκαλύπτει την αλήθεια σχετικά με τη σχέση του με τη Βρισηίδα Ανδριώτου

Η σχέση μεταξύ του Σπύρου Μαρτίκα και της Βρισηίδας...

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου – Βασίλης Σταθοκωστόπουλος: Διασκέδασαν στα μπουζούκια! Αποκλειστικές εικόνες

Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου και ο Βασίλης Σταθοκωστόπουλος παραμένουν ερωτευμένοι...

Βουλή – Κ. Γκιουλέκας: Να παλέψουμε για να ενισχύσουμε οικονομικά, κοινωνικά και εθνικά τη Μακεδονία και τη Θράκη

Ο υφυπουργός Εσωτερικών, Κώστας Γκιουλέκας, τόνισε ότι η ενδυνάμωση...

Μπράμπετς: «Ο Πανσερραϊκός είναι μια ομάδα που χρειάζεται να την κερδίσουμε»

Ο Γιακούμπ Μπράμπετς αναγνωρίζει ότι η αλλαγή προπονητή δεν...

Απαγορευτικό της ΕΛΑΣ σε δημόσια υπαίθρια συγκέντρωση Αλβανών την Κυριακή στον Άλιμο

Η ΕΛΑΣ ανακοίνωσε την απαγόρευση δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης Αλβανών...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Go for More της Εθνικής Τράπεζας: Για εσάς που επιθυμείτε να κερδίζετε από οτιδήποτε κάνετε!

Το πρόγραμμα επιβράβευσης **Go For More** της Εθνικής Τράπεζας προσφέρει πόντους σε καθημερινές αγορές και τραπεζικές συναλλαγές, επιτρέποντας στους χρήστες να κερδίζουν από κάθε...

Helleniq Energy: Οι στόχοι για την εξέλιξη της Elpedison

Η Helleniq Energy στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Elpedison στο 10% μέχρι το 2026, αξιοποιώντας συνεργασίες και τον πλήρη έλεγχο των μετοχών...

Ευάλωτοι: Σανίδα σωτηρίας από τις τράπεζες στον Οργανισμό Ακινήτων για να αποφευχθούν οι εκποιήσεις

Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει τις πρώτες κατοικίες ευάλωτων δανειοληπτών κατά τον πλειστηριασμό και θα τις νοικιάζει στους οφειλέτες για έως 12 χρόνια, με...

Attica Bank: Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη έφτασαν σε 27,3 εκατ. ευρώ στο 9μηνο

Η Attica Bank ανακοίνωσε επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη 27,3 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με 11,5 εκατ. ευρώ την...

Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη απαίτηση για μίσθωση εμπορικών ακινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Η παρουσίαση του Spitogatos για την ενοικίαση εμπορικών ακινήτων αποκάλυψε σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις περιοχών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με το Περιστέρι και...

Ferrovie: Πάνω από 100 δισ. ευρώ οι επενδύσεις στην επόμενη 5ετία

Η FS (Ferrovie) προγραμματίζει επενδύσεις άνω των 100 δισ. ευρώ στην επόμενη πενταετία, με στόχο τον μετασχηματισμό της εταιρείας και την ενίσχυση της παρουσίας...

Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα: Σημαντική αναφορά στην ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ

Ο ΟΟΣΑ αναγνώρισε τη συμβολή της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (HDB) στη στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας μέσω στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων στην ετήσια έκθεσή του για...

Η καινούργια εταιρική ταυτότητα του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Στις 12 Δεκεμβρίου 2024, παρουσιάστηκε η νέα εταιρική ταυτότητα και εικόνα του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, με στόχο την προσαρμογή στις σύγχρονες προκλήσεις και ευκαιρίες...

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το πιο εκτενές δίκτυο franchise σε όλη τη χώρα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα με 300 καταστήματα, συνεργαζόμενη με 223 επιχειρηματίες και περισσότερους από 2.000 εργαζομένους.Το δίκτυο...

ΑΒ Βασιλόπουλος: Επεκτείνεται το δίκτυο franchise με 300 καταστήματα σε όλη τη χώρα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επεκτείνει το δίκτυο franchise στην Ελλάδα, φτάνοντας τα 300 καταστήματα με τη συνεργασία 223 επιχειρηματιών και 2.000 εργαζομένων.Το δίκτυο περιλαμβάνει 200...