Πετρέλαιο θέρμανσης: Επιδότηση από 15 Οκτωβρίου – Στη Βουλή η τροπολογία, πώς θα υπολογιστεί το ποσό

Σήμερα κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Ανάπτυξης, σχετικά με την επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά από τις 15 Οκτωβρίου.
Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, επιδίωξη είναι ολόκληρο το όφελος από την επιδότηση να φτάσει στους τελικούς καταναλωτές. Τα διυλιστήρια και οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα έχουν ρόλο ενδιάμεσων για τη μεταφορά της ενίσχυσης, χωρίς να αποκομίζουν οικονομικό όφελος.
Η ρύθμιση, που εντάχθηκε σήμερα σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διευρύνει το ισχύον καθεστώς επιδότησης για το πετρέλαιο κίνησης, ώστε να συμπεριλάβει και το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης- θέρμανσης.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, από τον κρατικό προϋπολογισμό θα καλυφθεί η επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης που θα διατεθεί στην εγχώρια αγορά από τις 15 έως και τις 31 Οκτωβρίου 2026.
Η τροπολογία δεν προσδιορίζει το ακριβές ποσό της ενίσχυσης. Το ύψος της θα οριστεί με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Ανάπτυξης, οι οποίοι εξουσιοδοτούνται να την εκδώσουν πριν από την έναρξη, στις 15 Οκτωβρίου, της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης στην αγορά.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι με απόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών μπορούν να τροποποιηθούν τόσο η διάρκεια ισχύος του μέτρου, ακόμη και μετά τις 31 Οκτωβρίου, όσο και τα ποσά της επιδότησης.
Η ίδια υπουργική απόφαση θα καθορίζει τον τρόπο χορήγησης της ενίσχυσης, τη διαδικασία εκκαθάρισης, αλλά και όλους τους επιμέρους τεχνικούς και ειδικότερους όρους που απαιτούνται για την εφαρμογή της ρύθμισης.
Πώς θα βγαίνει το ποσό της επιδότησης
Η ενίσχυση θα δίνεται μία φορά πάνω στην καθαρή αξία των τιμολογίων πώλησης, χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ. Τα παραστατικά θα πρέπει να έχουν εκδοθεί είτε από διυλιστήρια είτε από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών κατηγορίας Α που εισάγουν πετρέλαιο θέρμανσης είτε από κατόχους άδειας πωλητή πετρελαίου θέρμανσης που πραγματοποιούν εισαγωγές.
Για τον υπολογισμό του συνολικού ύψους της ενίσχυσης θα λαμβάνεται υπόψη η συνολική ποσότητα, σε λίτρα, καυσίμου που θα διατεθεί στην εγχώρια αγορά προς πρατήρια, πωλητές πετρελαίου θέρμανσης και τελικούς καταναλωτές.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί η επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό. Όπως διευκρινίζεται στη συνοδευτική Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αυτή θα εξαρτηθεί από δύο στοιχεία: α) το ποσό της επιδότησης ανά λίτρο, που θα καθοριστεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, και β) τη συνολική ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης που θα διατεθεί κατά την περίοδο εφαρμογής του μέτρου.
Η δαπάνη για την επιδότηση θα καλυφθεί, όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τις προβλεπόμενες πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μη χάνετε τίποτα από το ΔΕΔΟΜΕΝΟ
Ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν, αναλύσεις και reels κάθε μέρα.
// ΣΧΟΛΙΑ
Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτό το άρθρο.