Η Audi προετοιμάζεται να εισέλθει στη Formula 1 το 2026 με τη δημιουργία μιας πλήρως εργοστασιακής ομάδας και ενός υβριδικού συστήματος κίνησης, που αναπτύσσεται στη Γερμανία. Η νέα θυγατρική Audi Formula Racing GmbH (AFR) θα συντονίζει τις δραστηριότητες από το Neuburg an der Donau και το Hinwil της Ελβετίας, ενώ σχεδιάζεται και τεχνολογικός κόμβος στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η είσοδος της Audi στη Formula 1 ενισχύεται από τους νέους κανονισμούς της FIA που προάγουν τη βιωσιμότητα. Ηγετική μορφή του πρότζεκτ είναι ο Mattia Binotto, πρώην επικεφαλής της Ferrari, ενώ η ομάδα αναδιοργανώνεται με στόχο την αποτελεσματικότητα και την ταχεία ανάπτυξη ενόψει της πρεμιέρας.
Πιο αναλυτικά
Η Audi ετοιμάζεται για τη μεγάλη είσοδο στον κόσμο της Formula 1 το 2026, με μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα και δικό της υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο εξελίσσεται ήδη στη Γερμανία.
Η Audi Formula Racing GmbH (AFR), η θυγατρική που ιδρύθηκε αποκλειστικά για το πρότζεκτ, ηγείται της προσπάθειας από το Neuburg an der Donau, ενώ η εξέλιξη του μονοθεσίου και ο αγωνιστικός σχεδιασμός λαμβάνουν χώρα στο Hinwil της Ελβετίας. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία ενός τεχνολογικού κόμβου στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της Audi να εισέλθει στη Formula 1 έπαιξαν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί της FIA που τίθενται σε ισχύ το 2026. Οι κανονισμοί αυτοί δίνουν έμφαση στη βιωσιμότητα, προβλέποντας τη χρήση συνθετικών καυσίμων και σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος των υβριδικών μονάδων, στο 50% της συνολικής.
Ο Mattia Binotto αναλαμβάνει επικεφαλής του project της Audi στη Formula 1
Η Audi υιοθετεί μια ολοκληρωμένη εργοστασιακή προσέγγιση, ενοποιώντας υπό μία διοικητική ομπρέλα όλες τις βασικές επιχειρησιακές μονάδες. Ηγέτης του όλου εγχειρήματος είναι ο Mattia Binotto, πρώην επικεφαλής της Scuderia Ferrari, ο οποίος έχει αναλάβει τη γενική ευθύνη για όλες τις τεχνικές και αγωνιστικές δραστηριότητες σε Neuburg, Hinwil και Ηνωμένο Βασίλειο. Το οργανόγραμμα αναδιοργανώνεται πλήρως, με στόχο την αποτελεσματικότερη συνεργασία και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών.
Από την 1η Μαΐου 2025, ο Christian Foyer εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της AFR ως Chief Operating Officer (COO), αναλαμβάνοντας τις λειτουργικές αρμοδιότητες που είχε έως πρότινος ο CEO Adam Baker, ο οποίος αποχωρεί κατόπιν κοινής συναίνεσης.
Ο Gernot Döllner, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG δήλωσε. «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Adam Baker για την αφοσίωσή του τα τελευταία χρόνια. Διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής στρατηγικής για την είσοδο της Audi στη Formula 1 και έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη της μονάδας ισχύος στο Neuburg».
Και πρόσθεσε ότι, «με τον Christian Foyer, εντάσσουμε πλέον στο πρόγραμμα έναν καταξιωμένο ειδικό στις διαδικασίες ανάπτυξης μονάδων ισχύος στη Formula 1. Η εμπειρία του θα συμβάλει στην αποτελεσματική συνεργασία και στην απαιτούμενη ταχύτητα που επιβάλλει το χρονοδιάγραμμα για το ντεμπούτο».
Στο πλαίσιο της οργανωτικής απλοποίησης, η θέση του CEO καταργείται. Ο Stefan Dreyer διατηρεί τον ρόλο του Chief Technical Officer (CTO), με ευθύνη για την εξέλιξη της μονάδας ισχύος, και αναλαμβάνει παράλληλα καθήκοντα εκπροσώπου του διοικητικού συμβουλίου της AFR.
Στην κορυφή της ομάδας αγώνων τοποθετήθηκε από τις αρχές Απριλίου ο Jonathan Wheatley, πρώην Sporting Director της Red Bull Racing. Στενός συνεργάτης του Mattia Binotto, έχει αναλάβει τον ρόλο του Team Principal της Sauber Motorsport AG και εκπροσώπου στο διοικητικό συμβούλιο. Ο Wheatley συμβάλλει καθοριστικά στον μετασχηματισμό της ομάδας, προετοιμάζοντάς την ώστε να λειτουργήσει από το 2026 ως η επίσημη εργοστασιακή ομάδα Audi F1 Team.
Με τρεις τεχνικές βάσεις, ολική αναδιοργάνωση και ηγεσία υψηλού κύρους, η Audi θέτει τα θεμέλια για μια από τις πιο φιλόδοξες εισόδους κατασκευαστή στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1.