Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης – Πλησιάζουν τα εγκαίνια του Σταθμού Βενιζέλου – Κ. Μητσοτάκης: «Είναι έργο ζωτικής σημασίας και μουσείο».

Η αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια του Σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει, με τον πρωθυπουργό να τονίζει τη σημασία του ως έργο υποδομής και μουσείο αρχαιοτήτων.
  • Τα εγκαίνια του Σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, θα πραγματοποιηθούν σήμερα στις 18:00, με την παρουσία της Προεδρίας και του Πρωθυπουργού.
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε το έργο ως "έργο πνοής" και "μουσείο", τονίζοντας τη μοναδικότητά του καθώς οι επιβάτες θα διασχίζουν ένα υπόγειο μουσείο για να φτάσουν στο τρένο.
  • Το μετρό αναμένεται να διευκολύνει τη συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, με ημερήσια επιβατική κίνηση περίπου 254.000 ατόμων και μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Η αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια του μετρό στη Θεσσαλονίκη έχει ξεκινήσει. Πρόκειται ένα έργο που θα διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών της συμπρωτεύουσας.

Το απόγευμα σήμερα στις 18:00 (29/11) θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια του Σταθμού Βενιζέλου, όπου εκτίθενται σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες για το δίκτυο του μετρό.

Η τελετή θα γίνει παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η απογευματινή ξενάγηση του κ. Μητσοτάκη και της κ. Σακελλαροπούλου αποτελεί μία αναδρομή στη μακραίωνη ιστορία της πόλης στα επίπεδα 1 και 2 του σταθμού.Εκεί φιλοξενείται το σύνολο των αρχαιοτήτων,

Η κεντρική ρωμαϊκή λεωφόρος της Θεσσαλονίκης είχε κατεύθυνση από τα ανατολικά προς τα δυτικά, ονομάστηκε Μέση Οδός και σήμερα είναι η Νέα Εγνατία.

Σχεδιάστηκε και χαράχτηκε μετά τον 3ο αιώνα, ενώ στα ρωμαϊκά και βυζαντινά χρόνια ήταν η μεγαλύτερη λεωφόρος της Θεσσαλονίκης.

Πλέον, τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα τα αυριανά εγκαίνια του μετρό της Θεσσαλονίκης.

«Είναι ένα έργο πνοής, είναι και ένα μουσείο» είπε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της συζήτησης που είχε για τον τουρισμό με τον Διευθυντή του περιοδικού Μonocle.

Μετρό Θεσσαλονίκης – Πλησιάζουν τα εγκαίνια του Σταθμού Βενιζέλου – Κ. Μητσοτάκης: «Είναι έργο ζωτικής σημασίας και μουσείο».

Ενώ είπε, ακόμη:

«Θα εγκαινιάσουμε μετά από 30 χρόνια στη Θεσσαλονίκη το μετρό. Και αυτό δεν είναι μόνο ένα δημόσιο έργο, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την πόλη. Είναι επίσης ένα μουσείο.

Αυτό που έχουμε κάνει στη Θεσσαλονίκη είναι πραγματικά αξιοσημείωτο. Γιατί στην ουσία όποια ευρήματα είχαμε τα βγάλαμε και τα τοποθετήσαμε στους σταθμούς. Θα παρουσιαστούν στο σταθμό Βενιζέλου.

Είναι μοναδικό σε όλο τον κόσμο γιατί στην ουσία περνάς μέσα από ένα υπόγειο μουσείο προκειμένου να φτάσεις στο τρένο».

Σημειώνεται πως η τελετή αποκάλυψης του Σταθμού Βενιζέλου θα μεταδοθεί ζωντανά, στις 18:00 (29/11), από την ΕΡΤ3.

Πώς αλλάζει το κυκλοφοριακό τοπίο της πόλης

Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.

Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).

Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως αυτοί με κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν.

Το κέντρο ελέγχου είναι ένα από τα πιο σύγχρονα παγκοσμίως, επεσήμανε απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό, προσθέτοντας με έμφαση ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς οδηγό με το οποίο θα λειτουργούν οι συρμοί είναι απόλυτα ασφαλές.

“Τα ατυχή περιστατικά που έχουν συμβεί στην ιστορία του σιδηροδρόμου, ήταν στην πλειονότητά τους λόγω των ανθρώπινων λαθών”, εξηγεί ο κ. Μπιάνκο, που συμπληρώνει ότι το σύστημα σηματοδότησης που θα εφαρμοστεί θα έχει το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας.

Με τη λήξη των δρομολογίων, οι υπερσύγχρονοι συρμοί θα καθαρίζονται. «Όλα τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με τις κατάλληλες βούρτσες, ώστε να πλένονται και μετά να καθαρίζονται στο εσωτερικό από ειδικά συνεργεία», σημειώνει ο υποδιευθυντής του μετρό, Νικόλαος Δένης, ο οποίος στη συνέχεια υπογράμμισε τις τέσσερις καινοτομίες του μετρό της Θεσσαλονίκης: αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό, πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα, δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας, ο κ. Δένης τόνισε ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι παρακολουθούνται από το κέντρο ελέγχου.

Εξήγησε επίσης ότι ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς όλων, στα 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ αναφερόμενος στον σταθμό της Αγίας Σοφίας είπε ότι στις δύο εισόδους έχουν αποτυπωθεί τα επίπεδα που έχει κτιστεί και κατοικηθεί η Θεσσαλονίκη από την ίδρυσή της στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Ρεπορτάζ ΕΡΤNews: Δημήτρης Γκάτσιος

Διαβάστε ακόμα:

Στις ράγες η γραμμή μετρό της Θεσσαλονίκης: Πώς αλλάζει το κυκλοφοριακό τοπίο της πόλης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το απόγευμα τα αποκαλυπτήρια του σταθμού Βενιζέλου – «Θα αλλάξει το κυκλοφοριακό μοτίβο της πόλης»

Εδώ όλες οι ειδήσεις σχετικές με το μετρό της Θεσσαλονίκης

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Κατερίνα Στικούδη: Δάκρυσε για τον πατέρα της – «Πρόσφατα τα πράγματα ήταν παράξενα, αλλά είναι δυνατός»

Η Κατερίνα Στικούδη αναφέρθηκε στον πατέρα της σε ραδιοφωνική...

Ευρυδίκη Βαλαβάνη – Γρηγόρης Μόργκαν: Διακόσμησαν το δέντρο τους για τα Χριστούγεννα – Εικόνα

Η Ευρυδίκη Βαλαβάνη και ο Γρηγόρης Μόργκαν γιορτάζουν τα...

Από τα τέσσερα δοκάρια του Ολυμπιακού στα… οκτώ του αγώνα Άρης-ΟΦΗ το 1980 (ΦΩΤΟ+video)

Ο Ολυμπιακός προκρίθηκε στους "8" του Κυπέλλου Ελλάδας μετά...

Ατομική προπόνηση για τον Σπόραρ στον Παναθηναϊκό

Οι βασικοί ποδοσφαιριστές του Παναθηναϊκού ακολούθησαν πρόγραμμα αποθεραπείας μετά...

Γεωργία: Ο πρωθυπουργός δεσμεύεται «να εξαλείψει» τη «φιλελευθεροφασιστική» αντιπολίτευση

Ο πρωθυπουργός Ιρακλί Κομπαχιτζέ της Γεωργίας δήλωσε ότι θα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Α. Γεωργιάδης σχετικά με το πρόγραμμα «ΟΙΚΟΘΕΝ»: Προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των ασθενών και η ενίσχυση της ποιότητας ζωής

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε την επέκταση του προγράμματος «ΟΙΚΟΘΕΝ» σε νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την ασφάλεια των ασθενών και...

Π. Μαρινάκης: «Καμία ανησυχία για τις μελλοντικές ενέργειες Σαμαρά»

Ο Υφυπουργός Παύλος Μαρινάκης ανακοίνωσε την προγραμματισμένη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βηρυτό, που συμβολίζει τη στήριξη της Ελλάδας στον Λίβανο και την...

Κ. Βελόπουλος: Παράλογο να συζητάμε για κατώτατο μισθό – Ο Έλληνας εργάζεται περισσότερες ώρες, δεν πληρώνεται και τον θεωρούν τεμπέλη

Ο Κυριάκος Βελόπουλος τόνισε ότι είναι αντιφατικό να συζητάμε για τον κατώτατο μισθό, ενώ οι Έλληνες εργάζονται περισσότερες ώρες χωρίς να αμείβονται, και παράλληλα...

Ν. Ανδρουλάκης: Η πρότασή μας για την έκτακτη εισφορά στα κέρδη των τραπεζών στοχεύει να σταματήσει την ασυδοσία τους

Ο Νίκος Ανδρουλάκης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, προτείνει την ίδρυση διακομματικής εθνικής επιτροπής για το δημογραφικό, με στόχο την εποπτεία και τη χάραξη μακροχρόνιας πολιτικής.Τονίζει...

Κυρ. Μητσοτάκης για αναφορά ΟΟΣΑ: Επισημαίνει τη σημαντική πρόοδο της Ελλάδας την τελευταία πενταετία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας στην παρουσίαση της οικονομικής επισκόπησης του ΟΟΣΑ, αναγνωρίζοντας τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει...

Ζωντανά η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου (5/12/24)

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ενημέρωσε τους πολιτικούς συντάκτες μέσω απευθείας σύνδεσης από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου...

Τ. Θεοδωρικάκος: Τα μέτρα ελέγχου των τιμών παρατείνονται έως τον Απρίλιο

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, ανακοίνωσε την παράταση των μέτρων ελέγχου των τιμών μέχρι τον Απρίλιο του 2025, επισημαίνοντας την αποτελεσματικότητα των μέτρων μέσω...

Δ. Καιρίδης : Το ΠΑΣΟΚ θα καταστραφεί αν ανακοινώσει ότι θα αφήσει τη χώρα χωρίς κυβέρνηση – Η ΝΔ δεν συνεργάζεται με κόμματα δεξιότερά...

Ο Δημήτρης Καιρίδης προειδοποίησε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταστραφεί αν δηλώσει ότι θα αφήσει τη χώρα χωρίς κυβέρνηση.Η Νέα Δημοκρατία δεν σκοπεύει να συνεργαστεί...

Συνομιλία Σ. Φάμελλου με Νομαρχιακές Επιτροπές: Επιτέλους χαμογελάμε και νιώθουμε αληθινοί σύντροφοι

Ο Σωκράτης Φάμελλος επικοινώνησε με τα μέλη των Νομαρχιακών Επιτροπών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, επιβεβαιώνοντας το κλίμα αισιοδοξίας και τη διάθεση για επανεκκίνηση του κόμματος.Ανέφερε την...

Δ. Κουτσούμπας για πλημμύρες: Η κυβέρνηση να επιταχύνει την αποκατάσταση ζημιών, αποζημίωση των πληγέντων και λήψη αναγκαίων μέτρων

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, κατηγόρησε την κυβέρνηση για την αδράνεια στην αποκατάσταση των ζημιών από τις πλημμύρες και την αποζημίωση...