Η Mercedes-Benz G-Class, ένα εμβληματικό SUV, παρουσιάζει σημαντική διαφορά στις πωλήσεις μεταξύ των βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών εκδόσεών της. Παρά την προώθηση της ηλεκτρικής EQG, η ζήτηση παραμένει χαμηλή, με μόλις 1.450 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, σε σύγκριση με 9.700 πωλήσεις των θερμικών μοντέλων.
Οι περιορισμοί στην αυτονομία και το βάρος, καθώς και η απουσία δυνατότητας ρυμούλκησης, επηρεάζουν την αποδοχή της EQG. Η Mercedes εξετάζει τώρα την πιθανότητα ανάπτυξης μιας υβριδικής έκδοσης της G-Class, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές.
Πιο αναλυτικά
Mercedes-Benz G-Class, ένα αυτοκίνητο θρύλος της σύγχρονης αυτοκίνησης. Πλέον και σε εναγκαλισμό με την μπαλαντέζα. Η επίσημη παρουσίαση της EQG έγινε με δόξα και τιμή, με τη γερμανική εταιρεία να έχει προλειάνει το έδαφος με μια σειρά από ιδιαίτερα βίντεο, που μας άνοιγαν την όρεξη.
Όπως τότε που η EQG ταξίδεψε πίσω στον χρόνο για να πάρει την έγκριση της… γιαγιάς της, της αυθεντικής Mercedes-Benz G-Class. Με τα δύο θηριώδη 4×4 να ανεβαίνουν το Schockl στην Αυστρία. Δεν είναι κάποιο τυχαίο ορεινό πέρασμα, αλλά πιστοποιεί εδώ και δεκαετίες την αξιοσύνη κάθε Geländewagen εκτός δρόμου.
Κάθε έκδοση λαμβάνει τον λογότυπο «Schockl Proved» ως υπενθύμιση των δυνατοτήτων της. Αποδεικνύοντας ότι η Στουτγκάρδη προσπαθούσε με κάθε τρόπο να προμοτάρει την αξιοσύνη της EQG. Την οποία συνεχίζει να θεωρεί ως την καλύτερη G-Class όλων των εποχών εκτός δρόμου. Χάρη στην ακαμψία του αμαξώματος και τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, που χαρίζουν πρωτόγνωρες δυνατότητες.
Μπορεί να έχει 587 ίππους, 1.164 Nm και να κάνει επιτόπιες στροφές, αλλά 7πλάσιοι αγοραστές κινούνται στα -σίγουρα- θερμικά μονοπάτια
Ωστόσο, το αγοραστικό κοινό δεν φαίνεται να την εκτιμά και τόσο. Μέχρι και φέτος τον Απρίλιο, σχεδόν ένα χρόνο μετά την έναρξη των πωλήσεων, μόλις 1.450 αυτοκίνητα έχουν διατεθεί παγκοσμίως.
Αντίθετα, οι θερμικές G-Class βενζίνης και πετρελαίου έχουν να επιδείξουν 9.700 ταξινομήσεις. Δηλαδή σε κάθε ηλεκτρική πώληση, αντιστοιχούν σχεδόν επτά θερμικές.
Πού οφείλεται όμως αυτό; Σε άλλες αγορές, που δεν έχουν το στρεβλό φορολογικό σύστημα της Ελλάδας, η EQG είναι ακριβότερη από τις θερμικές «αδερφές» της. Στην πατρίδα μας δεν ισχύει αυτό, αφού ξεκινά από τα €179.100,02 -ναι, και δύο λεπτά. Ήτοι €9 χιλιάρικα φθηνότερα από τη ντίζελ, €21 από τη βενζίνη και €90 από την -αντίστοιχων επιδόσεων- G63.
Οι αιτίες πρέπει να αναζητηθούν στην περιορισμένη της αυτονομία. 473 km κατά WLTP είναι λίγα για ένα μοντέλο που έχει χτίσει βιογραφικό με βάση τον εκδρομικό του προσανατολισμό. Αντίστοιχο πλήγμα είναι το περιορισμένο ωφέλιμο βάρος, που είναι μόλις 415 kg. Μικρότερο από μοντέλα του A segment.
Οφείλεται κυρίως στο αυξημένο βάρος των 3.085 kg, λόγω της μεγάλης μπαταρίας 116 kWh και των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων. Επιπλέον, η EQG δεν προσφέρεται με δυνατότητα ρυμούλκησης, γεγονός που περιορίζει περαιτέρω την πρακτικότητά της σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Κάτι που οφείλεται κυρίως σε νομικούς περιορισμούς: Εάν εξοπλιστεί με κοτσαδόρο, το συνολικό επιτρεπόμενο βάρος θα υπερβεί τους 3,5 τόνους, το οποίο αποτελεί το ανώτατο όριο για οδήγηση με κανονικό δίπλωμα κατηγορίας Β στην Ευρώπη.
Η χαμηλή ζήτηση αναγκάζει τους Γερμανούς να επανεξετάσουν τα σχέδιά τους για τη λεγόμενη «Little G». Aρχικά είχε σχεδιαστεί να είναι 100% ηλεκτρική, αλλά οι φήμες υποδηλώνουν ότι πλέον εξετάζεται και μια παραλλαγή με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ηλεκτρική έκδοση θα καταφτάσει το 2027, όπως είχε ανακοινωθεί με κάθε επισημότητα, αλλά είναι όλο και πιο πιθανό να πλαισιωθεί και από μια υβριδική έκδοση. Προκειμένου να μη χάσει τους αγοραστές που ψηφίζουν θερμικά.