Το KG Motors Mibot είναι ένα επαναστατικό μικρό ηλεκτρικό όχημα (micro-EV) που σχεδιάστηκε από μια ιαπωνική startup, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις στη μικροκινητικότητα. Με μήκος μόλις 2,49 μέτρα και πλάτος κάτω από 1,15 μέτρα, το Mibot μπορεί να κινηθεί εύκολα σε στενούς δρόμους, ενώ η αυτονομία του φτάνει τα 100 χιλιόμετρα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 60 χλμ/ώρα.
Ωστόσο, δεν μπορεί να φιλοξενήσει δεύτερο επιβάτη, γεγονός που περιορίζει τη δημοτικότητά του. Με τιμή 6.000 ευρώ, το Mibot έχει ήδη πουλήσει 2.250 μονάδες από την ίδρυση της KG Motors το 2022, προσπαθώντας να αλλάξει τις αντιλήψεις για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ιαπωνία, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν χαμηλές.
Πιο αναλυτικά
H μικροκινητικότητα ανεβαίνει συνεχώς και προσελκύει διάφορους κατασκευαστές από όλο τον κόσμο. Το KG Motors Mibot αποτελεί την προσπάθεια μιας ιαπωνικής startup που μπαίνει τώρα στο προσκήνιο. Δεν πρέπει να την μπερδεύουμε με την κορεατική KGM.
Το KG Motors Mibot είναι ακόμη μικρότερο από τα kei cars, περίπου εφάμιλλο του Citroën Ami. Αλλά αυτό που το διαφοροποιεί είναι ότι δεν χωράει δεύτερο άτομο, κάτι που θα αναμφίβολα θα του στερήσει δημοφιλία. Από την άλλη, με πλάτος κάτω από 1,15 m, χωράει να στρίψει παντού.
Το Mibot είναι τόσο μικρό που η KG Motors απέδειξε ότι μπορεί να χωρέσει στο πίσω μέρος ενός βαν Toyota HiAce
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας Kazunari Kusunoki, «τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι απλώς πολύ μεγάλα». Ήθελε να δημιουργήσει κάτι που να ταιριάζει καλύτερα στους στενούς δρόμους της Ιαπωνίας.
Το KG Motors Mibot έχει μήκος μόλις 2.490 mm, αλλά η μπαταρία του επαρκεί για αυτονομία 100 km. Ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 60 km/h, νούμερα που και τα δύο υπερτερούν του γαλλικού ανταγωνιστή.
Ο Kusunoki ίδρυσε την KG Motors τον Ιούνιο του 2022 και έχει ήδη πουλήσει 2.250 μονάδες. Συχνά, οι νέες κινεζικές μάρκες χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά για να πουλήσουν «αρκετές χιλιάδες μονάδες ενός ολόφρεσκου ηλεκτρικού μοντέλου». Αλλά για τα δεδομένα της Ιαπωνίας, η KG Motors έχει κάνει καλή δουλειά.
Και βέβαια, να μην ξεχνάμε ότι οι ηλεκτρικές πωλήσεις δεν τραβούν ιδιαίτερα στην ιαπωνική αγορά. Ολόκληρο το 2024, η Toyota κατάφερε να πουλήσει περίπου 2.000 ηλεκτρικά, ενώ η BYD περιορίστηκε στις 2.200 παραδόσεις.