Η Κίνα βρίσκεται σε έναν άγριο πόλεμο τιμών στον τομέα των αυτοκινήτων, καθώς οι τοπικές εταιρείες, κυρίως η BYD, προχωρούν σε δραστικές μειώσεις τιμών για να ανταγωνιστούν τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αυτή η σφοδρή ανταγωνιστικότητα έχει οδηγήσει σε πτώση της μέσης τιμής των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 19% μέσα σε δύο χρόνια, σε αντίθεση με την αύξηση τιμών στη Δύση.
Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, ανησυχώντας για τις αυτοκαταστροφικές συνέπειες του ανταγωνισμού, καλούν τις εταιρείες σε αυτορύθμιση και περιορισμό των μειώσεων τιμών, προειδοποιώντας για τις δυσάρεστες συνέπειες αν η κατάσταση δεν ελεγχθεί.
Πιο αναλυτικά
Υπάρχει η πεποίθηση ότι οι κινεζικές εταιρείες πραγματοποιούν μια συντονισμένη προσπάθεια να χαμηλώσουν τις τιμές στα καινούργια αυτοκίνητα. Προκειμένου να χτυπήσουν τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αλλά στην πραγματικότητα, εντός Κίνας διεξάγεται ένα ακόμα σκληρότερο μακελειό.
Με τον διευθύνοντα σύμβουλος της Xpeng να προβλέπει ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα πέντε χρόνια. Και τους κρατικούς αξιωματούχους της Κίνας να προσπαθούν να προλάβουν την κατάσταση. Και να ζητούν να γίνει «κατάπαυση του πυρός», αλλιώς θα υπάρξουν δυσάρεστες συνέπειες.
Η μέση τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 19% τα τελευταία δύο χρόνια. Ακριβώς το ανάποδο από αυτό που βιώσαμε στη Δύση μετά τον Covid 19.
Είναι τόση η ένταση της λυσσαλέας κόντρας, που οι κρατικοί φορείς χρειάστηκε να ζητήσουν αυτοσυγκράτηση
Στελέχη από διάφορες τοπικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων κλήθηκαν πρόσφατα στο Πεκίνο, με κυβερνητικούς αξιωματούχους να τους προτρέπουν να «αυτορυθμιστούν», αναφέρει το CNBC. Δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς σημαίνει αυτό, μάλλον να «ρίξουν τους τόνους».
Η ρυθμιστική αρχή της αγοράς της ασιατικής χώρας επανέλαβε το μήνυμα, ζητώντας προσπάθειες για την «πλήρη διόρθωση του ανταγωνισμού», έναν όρο που χρησιμοποίησε και ο Κινέζος πρωθυπουργός Li Qiang στην πρόσφατη ετήσια έκθεση εργασίας του. Για να περιγράψει την ολοένα και πιο αυτοκαταστροφική δυναμική της αγοράς.
Ο σύνδεσμος κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας έχει την ίδια γνώμη. Προειδοποιώντας ότι «ο λυσσαλέος πόλεμος τιμών εντείνει τον ανταγωνισμό». Και θα αναρωτηθεί κανείς: Αφού όλοι αναγνωρίζουν το πρόβλημα και θεωρούν ότι οι συνεχείς μειώσεις τιμών δρουν εις βάρος τους, ποιος είναι αυτός που χαλάει την πιάτσα;
Σε δηλώσεις τους, όλοι «φωτογραφίζουν» την BYD, χωρίς να την κατονομάσουν άμεσα. Και πράγματι, ο κινεζικός κολοσσός ρίχνει συνεχώς τις τιμές, συμπαρασύροντας και τους υπόλοιπους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Στις αρχές της προηγούμενης χρονιάς, είχε ρίξει την τιμή του Qin Plus DM-i από τα €12.700 στα €10.500! Μιλάμε για PHEV λιμουζίνα των 4,8 m με γενναίο εξοπλισμό.
Ενώ ένα μήνα αργότερα, χαμήλωσε την τιμή του e2 από τις €13.000 στα μόλις 11.500. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό μοντέλο σε διαστάσεις και προδιαγραφές αντίστοιχες του VW ID.3.
Πρόσφατα, έκανε έκπτωση στο Seagull, του οποίου η εισαγωγική έκδοση ξεκινά πλέον από τα €6.750.