Η ιταλική εταιρεία Autobili Mignatta παρουσίασε το Rima, το πρώτο της σπόρτσκαρ που αντλεί έμπνευση από τον σχεδιασμό της δεκαετίας του ’60, τιμώντας εμβληματικά μοντέλα όπως αυτά των Alfa Romeo και Ferrari. Το Rima διαθέτει μονοκόκ σασί από ανθρακόνημα, αναλογική σχεδίαση και εσωτερικό χωρίς ψηφιακές οθόνες, εστιάζοντας στην οδηγική εμπειρία.
Με κινητήρα V8 5 λίτρων, η αναλογία κιλών προς ίππους είναι 2:1, υποδηλώνοντας περίπου 500 ίππους. Η παραγωγή θα είναι περιορισμένη σε 30 μονάδες ετησίως, με εξατομικευμένες επιλογές για τους ιδιοκτήτες.
Πιο αναλυτικά
Η νεοσύστατη ιταλική εταιρεία Autobili Mignatta (AM) παρουσίασε το Rima, το πρώτο της μοντέλο που είναι ένα σπόρτσκαρ εμπνευσμένο από τις χρυσές εποχές σχεδιασμού του ‘60, τιμώντας τις δημιουργίες των Alfa Romeo, Ferrari και Maserati της εποχής.
Το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα μονοκόκ σασί από ανθρακόνημα, με έντονες καμπύλες, μακρύ καπό και αναλογίες που παραπέμπουν σε ρετρό σπίντστερ. Η σχεδίαση είναι καθαρά αναλογική και οδηγοκεντρική, κάτι που αποτυπώνεται και στο εσωτερικό, όπου δεν υπάρχει καμία ψηφιακή οθόνη. Όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες της AM, «οι ψηφιακές ενδείξεις είναι περιττές», καθώς στόχος τους είναι ο οδηγός να επικεντρώνεται στην εμπειρία της οδήγησης.
Η αναλογία κιλών ανά ίππο του AM Rima αγγίζει το 2:1
Το στροφόμετρο, οι ενδείξεις λαδιού και θερμοκρασίας βρίσκονται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, ενώ ο δείκτης ταχύτητας φιλοξενείται ψηλά στην κεντρική κονσόλα, η οποία μοιάζει με στήλη από ανθρακόνημα και χωρίζει το κόκπιτ στα δύο. Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, εμπνευσμένο από τη Lancia Stratos, είναι οι ειδικές θέσεις για αποθήκευση αγωνιστικού κράνους στις δύο πόρτες.
Κάτω από το καπό, κρύβεται ένας 5λιτρος V8 κινητήρας, για τον οποίο η AM δεν έχει αποκαλύψει ακόμα την επίσημη προέλευση. Ωστόσο, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά υποδεικνύουν πως βασίζεται στον Coyote V8 της Ford, που χρησιμοποιείται και στο Mustang GT. Η AM έχει επέμβει στον κινητήρα με στόχο τη μεγιστοποίηση της ροής αέρα και τη μείωση του βάρους.
Παρότι οι επίσημες τιμές ισχύος δεν έχουν ανακοινωθεί, η εταιρεία ανέφερε πως η αναλογία κιλών ανά ίππο αγγίζει το 2:1, με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται περίπου στον 1 τόνο. Αυτό συνεπάγεται ότι το μοντέλο αποδίδει κοντά στους 500 ίππους, οι οποίοι μεταδίδονται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι ταχυτήτων και διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Η παραγωγή θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, καθώς η Autobili Mignatta σκοπεύει να κατασκευάζει μόλις 30 μονάδες ετησίως στις εγκαταστάσεις της στο Πιεμόντε. Κάθε αυτοκίνητο θα είναι εξατομικευμένο σύμφωνα με τις επιθυμίες του εκάστοτε ιδιοκτήτη, μια επιλογή που, όπως αναμένεται, θα συνοδεύεται από υψηλό κόστος.