Δευτέρα Ιανουάριος 13 2025

Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σάκοι» – Η εμπορική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Αύξηση πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο για πολλές επιχειρήσεις, αλλά με λιγότερες αγορές και προκλήσεις λόγω υψηλού κόστους και μειωμένου εισοδήματος.
  • Στην εορταστική περίοδο, σχεδόν το 45% των επιχειρήσεων ανέφεραν αύξηση πωλήσεων, αλλά η αύξηση αυτή δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τα αυξημένα λειτουργικά τους έξοδα.
  • Υψηλή ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα καταγράφηκε για το 43% των επιχειρήσεων, με την αγοραστική κίνηση να κορυφώνεται μετά τα Χριστούγεννα για το 38% των επιχειρήσεων.
  • Οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να προσφέρουν εκπτώσεις λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και του υψηλού κόστους λειτουργίας, ενώ η ψηφιακή μετάβαση παραμένει στάσιμη για το 52% των επιχειρήσεων.

Στη δημοσιότητα έδωσε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, έρευνα για την αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο. Σχολιάζοντας τα στοιχεία που κατεγράφησαν, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Σταύρος Καφούνης δήλωσε:

«Το επιστημονικό επιτελείο της ΕΣΕΕ αποτύπωσε αυτό που τελικά όλοι βλέπαμε στην αγορά: αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες όμως «σακούλες» στους δρόμους, ειδικά το διάστημα που προηγήθηκε της καταβολής του δώρου του ιδιωτικού τομέα. Παρότι σχεδόν οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, εντούτοις είναι αμφίβολο εάν η αύξηση ήταν αρκετή για να καλύψει την τεράστια αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων που περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία, ενέργεια κλπ.

Επόμενος μεγάλος σταθμός είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα με υψηλές προσδοκίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία των στοιχείων από τη στατιστική αρχή για το 2024, θα παρουσιάσει ολοκληρωμένα την κατάσταση της αγοράς, δηλαδή της πραγματικής οικονομίας, ώστε τεκμηριωμένα να διεκδικήσουμε τις παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας».

Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σάκοι» – Η εμπορική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Σύνοψη Αποτελεσμάτων

  1. Κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα (Διάγραμμα 1).
  2. Σημειώνεται πως για 4 στις 10 επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20% (Διάγραμμα 2). Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 52% αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.
  3. Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από πολύ/ έως και πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται μέτρια ικανοποιημένες (Διάγραμμα 3).
  4. Σε παλαιότερες έρευνες, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση εντοπιζόταν στο χρονικό διάστημα που προηγείτο των Χριστουγέννων, εξαιτίας και της καταβολής του δώρου. Ωστόσο φέτος για 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%), η αγοραστική κίνηση κορυφώθηκε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς (Διάγραμμα 4).
  5. Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο (Διάγραμμα 5). Ειδικότερα, το 51% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.
  6. Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής (Διάγραμμα 6).
  7. Για το σύνολο του 2024 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια συγκρατημένα ευνοϊκή εικόνα, αφού οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές (Διάγραμμα 7).
  8. Οι συσσωρευμένες προκλήσεις και τα εμπόδια στην αγορά, σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα εξελίξεις, ενισχύουν ελαφρώς τις προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2025 (Διάγραμμα 8). Μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) θεωρεί πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις (τρόφιμα).
  9. Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων παραμένει στα περυσινά επίπεδα (52%), εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται σε στασιμότητα, αντανακλώντας, σε έναν βαθμό, την αβεβαιότητα αλλά και το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης (Διάγραμμα 9).
  10. Στις κυριότερες παραμέτρους αυτής της αβεβαιότητας συγκαταλέγονται κατά σειρά σημαντικότητας, για ακόμα ένα έτος, οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το υψηλό λειτουργικό της κόστος και τα φορολογικά της βάρη (Διάγραμμα 10).

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της έρευνας.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Μαγευτικές εικόνες ευτυχίας» από τη Ναόμι Κάμπελ

Η Ναόμι Κάμπελ (Naomi Campbell) ενθουσίασε τους θαυμαστές της...

Οδήγηση σε χιονισμένες συνθήκες

Τα χιόνια ήδη έχουν από μέρες κάνει την εμφάνισή...

Εισαγγελία Χανίων: Ποτέ δεν δόθηκε εντολή να μην συλλαμβάνονται οι μεθυσμένοι οδηγοί

Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων διαψεύδει κατηγορηματικά δημοσιεύματα που...

Έρχονται αλλαγές στα ραντεβού με ιατρούς και στο σύστημα εφημερίας του ΕΣΥ

Το Υπουργείο Υγείας προγραμματίζει αλλαγές στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Αλλάζω Θέρμανση και Θερμοσίφωνα»: Από σήμερα οι αιτήσεις ένταξης – Οι δικαιούχοι

Ξεκινά από σήμερα 13 Ιανουαρίου η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα», που επιδοτεί νοικοκυριά για την εγκατάσταση ηλιακών θερμαντήρων...

ΥΔΩΡ 2.0: Ολοκληρώθηκαν πέντε διαγωνισμοί για έργα άρδευσης προϋπολογισμού 691 εκατ. ευρώ

Ολοκληρώθηκαν πέντε διαγωνισμοί για αρδευτικά έργα του προγράμματος ΥΔΩΡ 2.0, με συνολικό προϋπολογισμό 691 εκατ. ευρώ, που θα επεκτείνουν την αρδευόμενη έκταση κατά 286.300...

Λαθρεμπόριο καυσίμων: Από σήμερα 13 Ιανουαρίου διαθέσιμο το νέο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων

Από σήμερα 13 Ιανουαρίου, τίθεται σε λειτουργία η νέα ψηφιακή εφαρμογή «Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων» της ΑΑΔΕ, με στόχο την ενίσχυση των ελέγχων κατά...

Χειμερινές εκπτώσεις: Ξεκίνημα σήμερα Δευτέρα 13 Ιανουαρίου – Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν σήμερα, 13 Ιανουαρίου, με εμπορικούς συλλόγους να προτείνουν "δυνατές εκπτώσεις και μοναδικές ευκαιρίες" για τους καταναλωτές.Οι έμποροι αναμένουν αύξηση του...

Ο παλμός της Ριβιέρας: Τιμές και τάσεις στο παραλιακό μέτωπο της Μεσογείου για Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Κύπρο

Η Αθηναϊκή Ριβιέρα προσελκύει αυξανόμενο ενδιαφέρον από ξένους και εγχώριους αγοραστές λόγω της τουριστικής ανάπτυξης και των υποδομών, με τις τιμές να παραμένουν χαμηλότερες...

Επιδόματα: Ζητούμενο ένα πιο δίκαιο σύστημα χορήγησης – Έτοιμη η απόφαση για το Εθνικό Μητρώο Παροχών και Επιδομάτων

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προχωρά στη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Επιδομάτων και Παροχών, με στόχο τον εξορθολογισμό και τη δικαιότερη κατανομή των επιδομάτων σε ευάλωτες...

Συνεχίστηκαν οι αυξήσεις στην αγορά των ακινήτων το 2024 – Οι πιο ακριβές περιοχές για την αγορά κατοικίας

Το 2024 η αγορά ακινήτων συνέχισε να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, με ετήσιες ανατιμήσεις που φτάνουν έως το 28%, χωρίς ανακοπή των τιμών.Τα νότια προάστια...

Ελαιόλαδο: Έρχεται «μπλόκο» στη διακίνηση με τενεκέ για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής

Η νέα νομοθετική ρύθμιση απαγορεύει τη διακίνηση ελαιόλαδου με τον «τενεκέ» των 17 λίτρων για την πάταξη της φοροδιαφυγής, ακολουθώντας την απαγόρευση που ισχύει...

Χρήστος Στυλιανίδης: «Υποστηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»

Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, παρουσίασε στις Βρυξέλλες τις δράσεις του Υπουργείου για την απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών.Οι Ευρωπαίοι...

Ιστορικό ρεκόρ κατέγραψε για το 2024 ο ελληνικός τουρισμός

Ο ελληνικός τουρισμός αναμένεται να φτάσει ιστορικό υψηλό το 2024 με αφίξεις που μπορεί να αγγίξουν τα 41,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 22,4% σε σύγκριση...