Η Volkswagen αντιμετωπίζει σημαντικές οικονομικές προκλήσεις λόγω των αυξημένων δασμών εισαγωγής στις ΗΠΑ, που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ.
Οι δασμοί αυτοί έχουν μειώσει τα κέρδη της κατά 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2025, οδηγώντας σε συνολική μείωση 33% των λειτουργικών κερδών.
Παρά την αύξηση των παραδόσεων στην Ευρώπη, όπου η VW ξεπέρασε την Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η εταιρεία αναγκάστηκε να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της για το έτος.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis και η Volvo, αντιμετωπίζουν παρόμοιες πιέσεις λόγω των δασμών, που επηρεάζουν τις πωλήσεις και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Πιο αναλυτικά
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι οι δασμοί εισαγωγής στις ΗΠΑ μείωσαν περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Και η ζημιά στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν σταματά σε αυτήν

Τα κέρδη της Volkswagen μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας την Παρασκευή, τόσο λόγω του σκληρού ανταγωνισμού για τα EV όσο και των δασμών του Προέδρου Τραμπ
Η VW ήταν η πιο πρόσφατη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που ανέφερε μείωση στα κέρδη λόγω του πρόσθετου δασμού 25% που επέβαλε ο Τραμπ στα αυτοκίνητα που εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά τις Stellantis και Volvo


Η Volkswagen δήλωσε ότι οι δασμοί τής κόστισαν €1,3 δισεκατομμύρια τους πρώτους έξι μήνες του 2025, οδηγώντας σε μείωση 33% των λειτουργικών κερδών, στα €6,7 δισεκατομμύρια.
Τα έσοδα της εταιρείας ήταν περίπου τα ίδια με το προηγούμενο έτος.
Οι προβλέψεις
Η VW μείωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρονιάς και προειδοποίησε ότι εάν οι δασμοί παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα, τα κέρδη της πιθανότατα θα κυμανθούν στο κατώτερο άκρο του αναμενόμενου εύρους.
Ένα φωτεινό σημείο ήταν η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων που παραδίδονται στην Ευρώπη, όπου η Volkswagen έχει ξεπεράσει την Tesla ως ηγέτης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, δήλωσε ότι η εικόνα είναι «μικτή», επικαλούμενος την αντίθεση μεταξύ της απήχησης μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων για τα νεότερα μοντέλα της και τις γενικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μαζί με την επίδραση των δασμών.
Τι συμβαίνει γενικότερα
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πιεστεί από τότε που ο Τραμπ επέβαλε υψηλούς δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες σε αυξημένους φόρους εισαγωγής. Ένας δασμός 50% των ΗΠΑ στο χάλυβα και το αλουμίνιο (βασικά υλικά για την παραγωγή αυτοκινήτω) προσέθεσε περαιτέρω πίεση
Η Volkswagen δήλωσε ότι οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 16% το πρώτο εξάμηνο του έτους, κυρίως λόγω των δασμών.


Τη Δευτέρα, η Stellantis, η οποία κατέχει, μεταξύ άλλων, τις Chrysler, Jeep και Fiat, δήλωσε ότι οι δασμοί και τα κλεισίματα εργοστασίων που σχετίζονται με τις εμπορικές πολιτικές του Τραμπ συνέβαλαν σε ζημίες 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους, με τις παραδόσεις σε Αμερικανούς αγοραστές να μειώνονται κατά 25% κατά την ίδια περίοδο
Illustration: Roy Bath / Photo: Google / Jeep / FIAT
Συνοπτικά
- Η Volkswagen αντιμετωπίζει μείωση κερδών λόγω των αυξημένων δασμών εισαγωγής στις ΗΠΑ που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ.
- Οι δασμοί μείωσαν τα λειτουργικά κέρδη της VW κατά 33% το πρώτο εξάμηνο του 2025, παρότι σημείωσε αύξηση παραδόσεων στην Ευρώπη.
- Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis και η Volvo, αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις που επηρεάζουν τις πωλήσεις και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
- Η VW αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για το έτος, ενώ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.