Η Subaru εξετάζει την πιθανότητα επιστροφής του σπορ μοντέλου BRZ στην ευρωπαϊκή αγορά, πιθανόν σε πλήρως ηλεκτρική μορφή, μετά από απουσία από το 2020.
Η εταιρεία δεν έχει λανσάρει κάποιο καθαρόαιμο μοντέλο επιδόσεων στην Ευρώπη από τότε, ενώ η δεύτερη γενιά του BRZ κυκλοφορεί μόνο σε ΗΠΑ και Ιαπωνία.
Η επιστροφή του BRZ εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία των άλλων μοντέλων της Subaru στην Ευρώπη, όπως το Uncharted, και από τη συνεργασία με την Toyota.
Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση θεωρείται πιο ρεαλιστική λύση μακροπρόθεσμα, ενώ η εισαγωγή μικρού αριθμού μονάδων του υπάρχοντος BRZ δεν θεωρείται εμπορικά βιώσιμη.
Πιο αναλυτικά
Η Shibuya εξετάζει σοβαρά την πιθανότητα επιστροφής του Subaru BRZ στην ευρωπαϊκή αγορά, σε μια προσπάθεια να επανασυνδεθεί με το σπορ κοινό και να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των φίλων της.
Η εταιρεία δεν έχει λανσάρει κάποιο καθαρόαιμο μοντέλο επιδόσεων στην Ευρώπη από την πρώτη γενιά του BRZ το 2020, ενώ η δεύτερη γενιά κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε ΗΠΑ και Ιαπωνία από το 2024. Στην Ευρώπη έφτασε μόνο το αδελφικό Toyota GR86, και αυτό σε περιορισμένες ποσότητες λόγω αυστηρών κανονισμών ρύπων και ασφάλειας.
Ο David Dello Stritto, επικεφαλής της Subaru Ευρώπης, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής του BRZ, πιθανόν σε πλήρως ηλεκτρική μορφή, δηλώνοντας πως «οι επιλογές μας παραμένουν ανοιχτές». Την προοπτική αυτή επιβεβαίωσε και ο παγκόσμιος υπεύθυνος για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Subaru, Inoue Masahiko, ο οποίος ανέφερε ότι η ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού BRZ βρίσκεται υπό συζήτηση.
Το τελευταίο Subaru BRZ που είδε η Ευρώπη ήταν το 2020
Ωστόσο, υπογράμμισε πως η υλοποίηση ενός τέτοιου πρότζεκτ θα εξαρτηθεί από τη σωστή χρονική συγκυρία και από τη δυνατότητα να υπάρξει κοινό εμπορικό όφελος για τη Subaru αλλά και για την Toyota. «Ο πλήρης εξηλεκτρισμός των BRZ και GT86 είναι κάτι που έχουμε εξετάσει, αλλά για την ώρα δεν είναι βέβαιο ότι θα αποφέρει αμοιβαία οφέλη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Subaru αυτή τη στιγμή έχει μπει δυναμικά στην αγορά των οικογενειακών SUV, όπως τα Crosstrek, Outback και Forester, ενώ ενισχύει την ηλεκτρική της παρουσία με τα νέα Uncharted, E-Outback και την ανανεωμένη έκδοση του Solterra.
Ο Stritto ξεκαθάρισε πως οποιαδήποτε επιστροφή στην κατηγορία των σπορ μοντέλων στην Ευρώπη θα εξαρτηθεί από την εμπορική επιτυχία των υπόλοιπων, και κυρίως του Uncharted. «Έχουμε ισχυρή βάση υποστηρικτών στην Ευρώπη, αλλά πρέπει πρώτα να διασφαλίσουμε την κερδοφορία των υπολοίπων μοντέλων μας», σχολίασε.
Όσον αφορά την πιθανότητα να δούμε την τρέχουσα γενιά του BRZ με κάποια μορφή υβριδικής υποβοήθησης στην Ευρώπη, ο Masahiko απάντησε πως αυτό θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο λόγω περιορισμένων χώρων στο αμάξωμα, προσθέτοντας πως η πλήρως ηλεκτρική έκδοση αποτελεί μακροπρόθεσμα πιο ρεαλιστική λύση.
Τέλος, ο Stritto δήλωσε πως η απλή εισαγωγή μικρού αριθμού μονάδων του υπάρχοντος BRZ, όπως έκανε η Toyota με το GR86, δεν θα είχε ουσιαστικό νόημα για τη Subaru από εμπορική σκοπιά.
Συνοπτικά
- Η Subaru εξετάζει την επανεισαγωγή του BRZ στην Ευρώπη σε πλήρως ηλεκτρική μορφή μετά από απουσία από το 2020.
- Η επιστροφή του BRZ εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία άλλων μοντέλων της Subaru στην Ευρώπη και τη συνεργασία με την Toyota.
- Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του BRZ θεωρείται πιο ρεαλιστική λύση μακροπρόθεσμα, ενώ η εισαγωγή μικρού αριθμού υπαρχόντων μονάδων δεν είναι εμπορικά βιώσιμη.
- Η Subaru ενισχύει την ηλεκτρική της παρουσία με μοντέλα όπως το Uncharted, αλλά η επιστροφή στο σπορ κοινό θα εξαρτηθεί από την κερδοφορία αυτών των μοντέλων.