Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι περίπου 20.000 υπάλληλοι στη Γερμανία έχουν συμφωνήσει να αποχωρήσουν οικειοθελώς μέσω προγραμμάτων πρόωρης συνταξιοδότησης και εθελούσιας εξόδου, στο πλαίσιο του σχεδίου «Zukunft Volkswagen», που στοχεύει στη μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 35.000 θέσεις έως το 2030. Η εταιρεία επιδιώκει εξοικονόμηση €1,5 δισ.
ετησίως και προγραμματίζει σημαντικές αλλαγές στις παραγωγικές της μονάδες, όπως η μεταφορά της παραγωγής του Golf στο Μεξικό και η διακοπή λειτουργίας εργοστασίων. Παρά τις μειώσεις θέσεων εργασίας, η συμφωνία με τα συνδικάτα αποτρέπει απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων, ωστόσο εγείρει ανησυχίες για το μέλλον των εργαζομένων και των τοπικών οικονομιών.
Η VW καλείται να προσαρμοστεί στις προκλήσεις της αγοράς, όπως η μειωμένη ζήτηση και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός.
Πιο αναλυτικά
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι περίπου 20.000 εργαζόμενοι στη Γερμανία έχουν ήδη συμφωνήσει να αποχωρήσουν από την εταιρεία μέσω προγραμμάτων πρόωρης συνταξιοδότησης και εθελούσιας εξόδου, στο πλαίσιο του σχεδίου «Zukunft Volkswagen» που στοχεύει στη μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 35.000 θέσεις έως το 2030 .
Ο Gunnar Kilian, Chief Human Resources Officer της VW, δήλωσε ότι «οι πρώτες ενέργειες της συμφωνίας ‘Future Volkswagen’ αποδίδουν και είμαστε εντός προγράμματος». Η εταιρεία επιδιώκει την εξοικονόμηση €1,5 δισ. ετησίως από το εργατικό κόστος και συνολικά €15 δισ. μέσω διαρθρωτικών αλλαγών και μείωσης της παραγωγικής ικανότητας κατά 734.000 μονάδες ετησίως.
Η VW σχεδιάζει σημαντικές αλλαγές στις παραγωγικές της μονάδες στη Γερμανία:
Wolfsburg: Η παραγωγή των Golf και Golf Estate θα μεταφερθεί στο Puebla του Μεξικού από το 2027. Το εργοστάσιο θα επικεντρωθεί στην παραγωγή των ηλεκτρικών ID.3 και Cupra Born, μειώνοντας τις γραμμές συναρμολόγησης από τέσσερις σε δύο.
Dresden: Η παραγωγή θα διακοπεί έως το τέλος του 2025, με την εταιρεία να εξετάζει εναλλακτικές χρήσεις για το εργοστάσιο, όπως συνεργασίες με τρίτους.
Osnabrück: Η παραγωγή του T-Roc Cabriolet θα συνεχιστεί έως τα μέσα του 2027, ενώ εξετάζονται άλλες χρήσεις για το εργοστάσιο μετά από αυτό το διάστημα.
Zwickau: Από το 2027, η παραγωγή θα επικεντρωθεί σε μία γραμμή για τα Audi Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback, με στόχο την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών τομέων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας.
Μειώσεις αμοιβών στη διοίκηση
Η VW ανακοίνωσε ότι τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου θα υποστούν μειώσεις στις αμοιβές και τα μπόνους τους, με στόχο την εξοικονόμηση περίπου €15 εκατ. ετησίως. Οι μειώσεις θα ξεκινήσουν με 11% το 2025 και 2026, συνεχίζοντας με μικρότερες περικοπές έως το 2029.
Η συμφωνία με τα συνδικάτα, που επιτεύχθηκε μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις, αποτρέπει τις απολύσεις και το κλείσιμο εργοστασίων, εξασφαλίζοντας την απασχόληση έως το 2030. Ωστόσο, η μείωση των θέσεων εργασίας και η αναδιάρθρωση προκαλούν ανησυχίες για το μέλλον των εργαζομένων και των τοπικών οικονομιών.
Η VW αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως η μείωση της ζήτησης στην Ευρώπη, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων και η ανάγκη για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες. Η επιτυχία του σχεδίου «Zukunft Volkswagen» θα εξαρτηθεί από την ικανότητα της εταιρείας να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της.