Οι Κινέζοι έμποροι αυτοκινήτων εκφράζουν έντονη ανησυχία λόγω της υπερβολικής πίεσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να απορροφήσουν μεγάλα αποθέματα, γεγονός που πλήττει τη ρευστότητά τους.
Το China Auto Dealers Chamber of Commerce ζητά από τους κατασκευαστές να σταματήσουν την πρακτική μεταφοράς απούλητων αυτοκινήτων στους εμπόρους και να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους, επισημαίνοντας την ανάγκη για ρεαλιστικούς στόχους παραγωγής και πωλήσεων.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από τον σφοδρό ανταγωνισμό και τις εκπτώσεις, που οδηγούν σε χαμηλότερα περιθώρια κέρδους και κλείσιμο καταστημάτων, όπως καταδεικνύει πρόσφατο περιστατικό μεγάλης αντιπροσωπείας της BYD στην επαρχία Shandong.
Πιο αναλυτικά
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι Κινέζοι έμποροι αυτοκινήτων, καθώς η εντεινόμενη πίεση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να απορροφήσουν υπερβολικά μεγάλους όγκους αποθεμάτων πλήττει τη ρευστότητα και τη βιωσιμότητά τους.
Το China Auto Dealers Chamber of Commerce απηύθυνε την Τρίτη (3/6) δημόσια έκκληση στους κατασκευαστές να σταματήσουν την πρακτική μεταφοράς απούλητων αυτοκινήτων στους εμπόρους, με φόντο έναν ολοένα και πιο σκληρό πόλεμο τιμών που κυριαρχεί στην κινεζική αγορά.
Η ανακοίνωση των εμπόρων ακολούθησε την επίσημη κυβερνητική τοποθέτηση του περασμένου Σαββατοκύριακου, με την οποία ζητήθηκε να μπει φρένο στις επιθετικές εκπτώσεις που έχουν οδηγήσει σε ακραία πίεση τις τιμές και την κερδοφορία του κλάδου.
Σύμφωνα με το Επιμελητήριο, οι συνθήκες στην αγορά λιανικής έχουν επιδεινωθεί αισθητά από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εντείνουν τις προσφορές, προσδοκώντας σε άμεση αύξηση των πωλήσεων. Ωστόσο, αυτή η στρατηγική έχει μετακυλήσει το βάρος στους εμπόρους, οι οποίοι αναγκάζονται να αποθηκεύουν μεγάλα αποθέματα με ελάχιστα περιθώρια κέρδους.
Το Chamber καλεί τις εταιρείες να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους, ορίζοντας ρεαλιστικούς ετήσιους στόχους παραγωγής και πωλήσεων, χωρίς να επιβάλλουν τεχνητή «διοχέτευση» αποθεμάτων στο δίκτυο λιανικής. Επίσης, ζητά την επιτάχυνση του κύκλου πληρωμών προς τους εμπόρους, καθώς και την προστασία τους από μονομερείς αποφάσεις αποπομπής ή κλεισίματος καταστημάτων, υπό το πρόσχημα της «αναδιάρθρωσης του δικτύου».
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι και το περιστατικό που καταγράφηκε στην επαρχία Shandong, όπου μεγάλος αντιπρόσωπος της BYD διέκοψε τη λειτουργία του, με τουλάχιστον 20 καταστήματά του να εμφανίζονται κλειστά ή εγκαταλελειμμένα, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Η πρακτική αυτή, γνωστή ως «wholesale pushing», έχει αποτελέσει εδώ και καιρό αντικείμενο έντονης κριτικής, όχι μόνο στην Κίνα αλλά και διεθνώς, καθώς αλλοιώνει την εικόνα των πραγματικών πωλήσεων και μεταφέρει τους κινδύνους αποθεματοποίησης στους τελικούς μεταπωλητές.
Η έκκληση των Κινέζων εμπόρων έρχεται σε μια περίοδο που η εσωτερική ζήτηση για νέα αυτοκίνητα εμφανίζει σημάδια κόπωσης, ενώ ο σκληρός ανταγωνισμός -ειδικά στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης- ωθεί τις τιμές προς τα κάτω, συρρικνώνοντας περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους.
Με την αγορά να ωριμάζει και τις πωλήσεις να εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις επιδοτήσεις και τις εκπτώσεις, αναλυτές επισημαίνουν πως μια βιώσιμη στρατηγική ανάπτυξης πρέπει να βασίζεται σε ρεαλιστική παραγωγή και ισχυρή συνεργασία με το δίκτυο λιανικής και όχι στην τεχνητή διόγκωση των πωλήσεων μέσω στοκαρίσματος.
Πηγή: Reuters