Η Stellantis ανακοίνωσε τις απολαβές του νέου CEO της, Antonio Filosa, ο οποίος θα ξεκινήσει με ετήσιο μισθό $4 εκατ. για τα πρώτα δύο χρόνια, με πιθανότητα αύξησης έως $23 εκατ. από το 2028, ανάλογα με τις επιδόσεις.
Ο Filosa, πρώην επικεφαλής της Stellantis North America, διαδέχεται τον Carlos Tavares, ο οποίος αποχώρησε λόγω στρατηγικών διαφωνιών. Το πακέτο αποδοχών του Filosa περιλαμβάνει βασικό μισθό $1,8 εκατ. και μπόνους που μπορούν να φτάσουν το 400% του μισθού του, καθώς και μακροπρόθεσμα κίνητρα σε μετοχές.
Ο Filosa καλείται να ανακτήσει μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, εστιάζοντας σε βασικές μάρκες, ενώ θα έχει στην ευθύνη του την εφαρμογή στρατηγικών σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο τομέα.
Πιο αναλυτικά
Η Stellantis ανακοίνωσε επισήμως τις οικονομικές απολαβές του νέου της CEO, Antonio Filosa, οι οποίες ξεκινούν από τα $4 εκατ. ετησίως για τα δύο πρώτα χρόνια και ενδέχεται να αγγίξουν μέχρι και τα $23 εκατ. τον χρόνο από το 2028 και μετά, βάσει επιδόσεων. Το σχετικό έγγραφο δημοσιοποιήθηκε ενόψει της έκτακτης γενικής συνέλευσης της 18ης Ιουλίου, όπου θα εγκριθεί ο διορισμός του ως εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου.
Ο Filosa, πρώην επικεφαλής της Stellantis North America, θα αναλάβει επίσημα καθήκοντα στο τέλος Ιουνίου, διαδεχόμενος τον Carlos Tavares, ο οποίος αποχώρησε αιφνιδιαστικά τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά από στρατηγικές διαφωνίες με το Δ.Σ.
Το πακέτο αποδοχών του Antonio Filosa, αν και εντυπωσιακό, είναι χαμηλότερο από εκείνο του προκατόχου του, Carlos Tavares
Το πακέτο αποδοχών
Η ετήσια βασική αμοιβή του Filosa διαμορφώνεται στα $1,8 εκατ., ελαφρώς χαμηλότερη από τα €2 εκατ. (περίπου $2,3 εκατ.) του προκατόχου του. Επιπλέον, προβλέπονται ετήσια μπόνους που μπορούν να φτάσουν έως και το 400% του βασικού του μισθού, ανάλογα με την επίτευξη στόχων που συνδέονται με την οικονομική επίδοση και το επιχειρησιακό πλάνο του ομίλου.
Αξιοσημείωτο είναι και το Long-Term Incentive plan (LTI), δηλαδή τα μακροπρόθεσμα κίνητρα σε μετοχές, που ξεκινούν από το 500% του μισθού του για το 2024 και μπορεί να φτάσουν έως και το 780% από το 2027 και μετά, εφόσον επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι. Μέχρι να καταβληθούν τα LTI, από το 2028, ο Filosa θα λαμβάνει ετήσιο χρηματικό μπόνους $1,2 εκατ..
Ο απερχόμενος CEO, Carlos Tavares, αποχώρησε λιγότερο από τέσσερα χρόνια μετά τον διορισμό του σε πενταετή θητεία, αφήνοντας πίσω του ισχυρές αναταράξεις: πτώση πωλήσεων και κερδών, διαρραγμένες σχέσεις με προμηθευτές, εμπόρους και επενδυτές. Παρά τα προβλήματα, αποζημιώθηκε με 35 εκατ. ευρώ ως τελικό πακέτο, ενώ για το 2023, χρονιά κατά την οποία η Stellantis κατέγραψε ιστορικά υψηλά αποτελέσματα, οι απολαβές του άγγιξαν τα €36,5 εκατ..
Σε σύγκριση, το πακέτο του Filosa χαρακτηρίζεται πιο μετριοπαθές, αν και προοδευτικά κλιμακούμενο. Παράλληλα, προβλέπεται η ένταξή του στα αμερικανικά προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης, φορολογικά αντισταθμιστικά οφέλη, καθώς και fringe benefits, όπως προσωπική χρήση στόλου και αεροσκαφών της εταιρείας, ασφάλεια και ετήσιες ιατρικές εξετάσεις.
Δεύτερη ευκαιρία για τις ΗΠΑ
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον νέο CEO παραμένει η ανάκτηση της χαμένης μεριδίου αγοράς στις ΗΠΑ, με επίκεντρο μάρκες-κλειδιά όπως Jeep, Ram και Chrysler. Η πενταετής διάρκεια της θητείας του Filosa έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει σταθερότητα στην ηγεσία, αλλά και επαρκή χρονικό ορίζοντα για την εφαρμογή στρατηγικών αντιμετώπισης των βαθιών και διαρκών αλλαγών που υφίσταται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Filosa, μηχανικός με πολυετή εμπειρία εντός του ομίλου Fiat και αργότερα της Stellantis, καλείται να αποδείξει πως μπορεί να διαχειριστεί την εταιρεία σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός σκληραίνει, οι ρυθμιστικές απαιτήσεις αυξάνονται και το στοίχημα του εξηλεκτρισμού παραμένει ανοικτό.