Η Honda προγραμματίζει την παρουσίαση τουλάχιστον 13 νέων υβριδικών μοντέλων μεταξύ 2027 και 2030, με στόχο την ανανέωση της γκάμας της και την ικανοποίηση της αυξανόμενης ζήτησης για υβριδικά αυτοκίνητα.
Ο CEO της εταιρείας, Toshihiro Mibe, ανακοίνωσε ότι τα νέα μοντέλα θα είναι εφοδιασμένα με ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα, ελαφρύτερο και πιο οικονομικό στην παραγωγή, ενώ θα εισαχθεί και μια νέα πλατφόρμα για βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.
Παρά τις περικοπές στην επένδυση για ηλεκτρικά οχήματα, η Honda παραμένει προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση, προγραμματίζοντας την κυκλοφορία της σειράς 0 το 2026, που θα περιλαμβάνει SUV και μπερλίνες με νέα σχεδιαστική γλώσσα.
Πιο αναλυτικά
Τουλάχιστον 13 νέα υβριδικά μοντέλα της Honda αναμένεται να παρουσιαστούν μεταξύ 2027 και 2030, εγκαινιάζοντας μια ανανεωμένη γκάμα που πιθανότατα θα ξεκινήσει με τους αντικαταστάτες των σημερινών Civic και Jazz.
Ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, ανέφερε -σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Autocar- ότι η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξάνεται συνεχώς. Με βάση αυτή την τάση, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα σειρά υβριδικών μοντέλων εξοπλισμένων με το «πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα στον κόσμο». Η νέα μονάδα θα είναι πιο ελαφριά σε σύγκριση με την υπάρχουσα (κατά 90 kg) και το εύρος στροφών της θα είναι 40% μεγαλύτερο. «Έχοντας την καλύτερη θερμική απόδοση στον κόσμο».
Οι άνθρωποι της Honda αναφέρουν επίσης πως μείωση, της τάξης του 10% θα υπάρχει και στην κατανάλωση. Η ιαπωνική φίρμα δεν αποκάλυψε ακόμη ποια μοντέλα θα είναι τα πρώτα που θα εξοπλιστούν με το νέο σύστημα κίνησης. Αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι πως θα διατεθεί σε δύο εκδοχές, με κινητήρες 1.5 και 2.0 lt. Όπως ακριβώς συμβαίνει στα εν κυκλοφορία Jazz και Civic.
Μέχρι το 2030 η Honda σκοπεύει να λανσάρει 13 νέα υβριδικά μοντέλα, εφοδιασμένα με αυτό που ονομάζει ως το «αποδοτικό υβριδικό σύστημα του κόσμου»
Η έλευση αυτών των δύο συνόλων θα συνοδευτεί από μια νέα πλατφόρμα, η οποία υπόσχεται βελτιώσεις στην οδηγική απόλαυση, την άνεση και την ασφάλεια.
Η μείωση του κόστους αποτελεί επίσης βασικό μέλημα για την Honda. Έτσι, τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας θα μοιράζονται τουλάχιστον πολλά κοινά εξαρτήματα, ενώ το νέο υβριδικό σύστημα θα είναι 30% φθηνότερο στην παραγωγή σε σύγκριση με αυτό του 2023.
Παρά τις περικοπές περίπου €18 δισ. στην προγραμματισμένη επένδυση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα — η συνολική επένδυση παραμένει στα €60 δισ. — και τις ζημιές ύψους €3,5 δισ. λιρών από το EV το περασμένο έτος, η Honda παραμένει προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση. «Θέλουμε το κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελέσει βασικό πυλώνα της δραστηριότητάς μας από το 2030 και μετά», δήλωσε ο Mibe στους επενδυτές.
Η σειρά 0 της Honda, που θα λανσαριστεί στις ΗΠΑ το 2026, σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τα EV της εταιρείας, μετά την μέτρια εμπορική πορεία των Honda e και e:Ny1. Η γκάμα θα ξεκινήσει με ένα τετραγωνισμένο SUV και μια φουτουριστική μπερλίνα. Για να ακολουθήσουν κι άλλες προτάσεις, από επταθέσια και μικρομεσαία crossover μέχρι ένα αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3.
Αυτά τα μοντέλα θα σηματοδοτήσουν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Honda. Ο Toshinobu Minami, επικεφαλής του σχεδιαστικού κέντρου της Honda, δήλωσε στο Autocar: «Τα υβριδικά και τα θερμικά μοντέλα θα διαφέρουν σχεδιαστικά, αλλά οι λέξεις-κλειδιά για όλες τις μελλοντικές μας δημιουργίες θα είναι η δυναμική και η απλότητα».