Η νέα BMW M5, η πιο ισχυρή στην ιστορία της με 727 ίππους, αναβαθμίστηκε από την Evolve Automotive και πλέον αποδίδει 1.020 ίππους, ξεπερνώντας το Tesla Model S Plaid. Παρά την εντυπωσιακή αύξηση ισχύος, το βάρος της M5, που φτάνει τους 2,4 τόνους, περιορίζει την απόδοσή της σε σύγκριση με την Ferrari SF90 Spider, η οποία, αν και έχει λιγότερους ίππους, επιταχύνει πιο γρήγορα λόγω της χαμηλότερης μάζας της.
Στις δοκιμές επιτάχυνσης, η SF90 κερδίζει με χρόνο 9,6 δευτερόλεπτα για το 1/4 του μιλίου, έναντι 10,4 δευτερολέπτων της M5. Ωστόσο, η BMW υπερτερεί στην ηλεκτρική αυτονομία, με δυνατότητα έως 40 χιλιόμετρα, σε σύγκριση με τα 14 χιλιόμετρα της Ferrari.
Πιο αναλυτικά
Η νέα BMW M5 είναι η ισχυρότερη της γενεαλογίας της. Και η βαρύτερη επίσης. Με 727 ίππους και 1.000 Nm, καμία προηγούμενη Μ5 δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί της. Το ίδιο συμβαίνει όμως και στο ζύγι, από τη στιγμή που ξεπερνά τους 2,4 τόνους.
Τι γίνεται όμως όταν ο βρετανικός βελτιωτικός Evolve Automotive σκαλίζει τη γερμανική μπερλίνα; Στα χέρια του, η επαναφορτιζόμενη υβριδική BMW M5 ανεβάζει την ισχύ της από τους 727 στους 1.020 ίππους. Όσους αποδίδει δηλαδή και το Tesla Model S Plaid.
Ενώ η ροπή σκαρφαλώνει στα 1.200 Nm, σημαντικά περισσότερα από τα 800 Nm της Ferrari SF90 Spider. Η ισχύς είναι αντίστοιχη, στα 1.000 άλογα. Αλλά το βάρος έχει μεγάλη διαφορά, σχεδόν 550 kg.
Ως εκ τούτου, οι δύο μονομάχοι έχουν μεγάλη διαφορά στην αναλογία κιλών ανά ίππο
Ύστερα, είναι η διαφορά στην αεροδυναμική. Αμφότερα τα μοντέλα είναι τετρακίνητα, αλλά η Ιταλίδα θα πρέπει να βάζει πιο αποτελεσματικά τη ροπή της στο οδόστρωμα. Με τρεις ηλεκτροκινητήρες, τους δύο για τον μπροστινό άξονα, ο έλεγχος της πρόσφυσης πρέπει να είναι ιδανικός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση όπισθεν γίνεται μόνο μέσω των ηλεκτρομοτέρ και όχι με μηχανική σύνδεση με τον θερμικό V8.
Τι γίνεται όμως στην πράξη; Σε κάθε περίπτωση, το Maranello επικρατεί χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Μπορεί σε νούμερα απόδοσης η BMW M5 να βρίσκεται μπροστά, αλλά το βάρος είναι περιοριστικός παράγοντας.
Εκκινώντας από στάση για το 1/4 του μιλίου, η SF90 τερματίζει σε 9,6”, ενώ το βαρύ γερμανικό σεντάν σε 10,4”. Ακόμα και όταν ξεκινά καλύτερα, πάλι δεν μπορεί να διατηρήσει το βραχύ προβάδισμα έναντι του Cavallino.
Σε αναμετρήσεις εν κινήσει, πάλι η Ιταλίδα αποκτά κεφαλή και δεν την αποχωρίζεται. Αναμενόμενα, επικρατεί και στο φρενάρισμα.
Εκεί που η M5 είναι σαφώς καλύτερη είναι στην ηλεκτρική αυτονομία. Σύμφωνα με το αμερικανικό πρωτόκολλο μετρήσεων ΕΡΑ, μπορεί να διανύσει έως και 40 km. Ενώ η Ferrari περιορίζεται στα 14 km.