Το Omoda 9 SHS, ένα πολυτελές υβριδικό SUV από την Κίνα, διένυσε 1.175 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό, διασχίζοντας εννέα ευρωπαϊκές χώρες.
Το όχημα συνδυάζει έναν 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα τούρμπο με δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας συνολική ισχύ 449 ίππων και τετρακίνηση.
Παρά την πολυτέλεια και τις επιδόσεις του, το Omoda 9 κατάφερε να επιτύχει μέση κατανάλωση 6,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας την αποδοτικότητα του υβριδικού του συστήματος.
Το εγχείρημα, που οργανώθηκε από τη βρετανική αντιπροσωπεία της Omoda, είχε στόχο να προωθήσει το μοντέλο στην Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας τις δυνατότητες των plug-in hybrid οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Αυτονομία πετρελαίου για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά; Κανένα πρόβλημα, λένε οι Κινέζοι. Συγκεκριμένα το Omoda 9 SHS των 4.775 mm. Πρόσφατα διένυσε 1.175 km χωρίς ανεφοδιασμό.
Κάτι που σημαίνει ότι το Omoda 9 SHS πρώτα εξάντλησε την M3P μπαταρία των 34,4 kWh και μετά στράγγιξε και το ντεπόζιτο βενζίνης. Για να προσδώσει περισσότερη αίγλη στο εγχείρημα, η κινεζική εταιρεία χάραξε μία διαδρομή που περιελάμβανε τη διάσχιση εννέα χωρών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διανυθείσα απόσταση είναι μεγαλύτερη από τη θεωρητική WLTP αυτονομία
Το ταξίδι ξεκίνησε από τους βράχους του Dover στην Αγγλία και συνεχίστηκε μέσα από τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία, την Ελβετία, το Λιχτενστάιν και την Αυστρία.
Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα λιπόσαρκο μοντέλο, που στοχεύει στην απόλυτη οικονομία και αυτονομία. Πρόκειται για ένα πληθωρικό πολυτελές D-SUV.
Που παντρεύει έναν 1,5λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο με δύο ηλεκτροκινητήρες, παρέχοντας συνολική ισχύ 449 ίππων και τετρακίνηση. Το σύστημα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, επιτρέποντας στο SUV να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,9”.
Σύμφωνα με τις WLTP μετρήσεις, τα πρώτα 150 km γίνονται ηλεκτρικά. Στη συνέχεια αναλαμβάνει το «Super Hybrid System», όπως ονομάζει η Omoda το υβριδικό της σύστημα.
Αν υποθέσουμε ότι το 9 επαλήθευσε στην πράξη την ηλεκτρική του αυτονομία, απομένουν 1.025 km για 70 lt βενζίνης. Κάτι που συνεπάγεται ότι η μέση κατανάλωση ήταν στα 6,8 lt ανά 100 km για αυτή την απόσταση.
Καθόλου άσχημα αν συνυπολογίσουμε ότι το Omoda 9 αντιμετώπισε πυκνή κυκλοφορία μέσα στην πόλη των Βρυξελλών. Πλακόστρωτα δρομάκια στο Λουξεμβούργο, τμήματα υψηλής ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους και ελικοειδείς αλπικές διαβάσεις στην Αυστρία.
Από την άλλη, προφανώς οδηγήθηκε όσο πιο απαλά και συγκεντρωμένα γίνεται, αφού οι άνθρωποι της εταιρείας αποσκοπούσαν στη μέγιστη απόσταση. Οπότε είναι μάλλον ουτοπικό να αναμένουμε αντίστοιχα νούμερα στην πραγματική ζωή.
Το εγχείρημα ανήκει στη βρετανική αντιπροσωπεία, στο πλαίσιο της προώθησης ενόψει του λανσαρίσματός του στην Αγγλία. Όπου θα πωλείται από €54.000.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Omoda UK, Gary Lan, δήλωσε ότι «δεν επρόκειτο απλώς για απόδειξη αυτονομίας. Αλλά για τον επαναπροσδιορισμό των δυνατοτήτων ενός plug-in hybrid μοντέλου».
Συνοπτικά
- Το Omoda 9 SHS, ένα πολυτελές υβριδικό SUV, διένυσε 1.175 χιλιόμετρα σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες χωρίς ανεφοδιασμό.
- Το όχημα συνδυάζει 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα τούρμπο με δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας 449 ίππους και τετρακίνηση.
- Επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας την αποδοτικότητα του υβριδικού του συστήματος.
- Η βρετανική αντιπροσωπεία της Omoda οργανώσε το εγχείρημα για να προωθήσει το μοντέλο στην Αγγλία.