Η Dacora Motors, μια νέα αμερικανική εταιρεία που ιδρύθηκε από δύο μηχανικούς του MIT, εισέρχεται στον κόσμο των υπερπολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων με ένα μοντέλο που θα ξεκινά από μισό εκατομμύριο δολάρια. Το αυτοκίνητο, εμπνευσμένο από το στυλ των grand tourer του Μεσοπολέμου και σχεδιασμένο από τον οίκο Pininfarina, υπόσχεται 800 ίππους και αυτονομία 650 χιλιομέτρων.
Παρά την υψηλή τιμή, η Dacora ισχυρίζεται ότι οι κρατήσεις έχουν ξεπεράσει την αναμενόμενη παραγωγική ικανότητα, αν και οι λεπτομέρειες σχετικά με την παραγωγή παραμένουν ασαφείς. Το μοντέλο θα προσφέρει διάφορες διαμορφώσεις καμπίνας, ενώ σχεδιάζεται και υβριδική έκδοση στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Ο κόσμος των υπερπολυτελών μοντέλων είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός. Μάρκες όπως η Bentley, η Rolls-Royce και η Mercedes-Maybach έχουν καθορίσει την κατηγορία εδώ και δεκαετίες. Αλλά η Dacora Motors επιθυμεί να συνταράξει το κατεστημένο.
Το όνομα της Dacora Motors είναι αναμενόμενο να μη σου λέει -ακόμη- τίποτα. Αλλά συστήνεται με τρομερές φιλοδοξίες, για αυτό και η τιμή πώλησης θα ξεκινά από το μισό εκατομμύριο δολάρια. Είμαστε μπροστά σε κάτι μεγαλειώδες ή σε μια προδιαγεγραμμένη αποτυχία; Μόνο ο χρόνος θα δείξει.
Η έδρα βρίσκεται στο Hudson Valley στη Νέα Υόρκη και ιδρύθηκε από την Kristie και τον Eric D’Ambrosio-Correll, δύο μηχανικούς που σπούδασαν στο MIT. Και αυτό είναι το παρθενικό της μοντέλο, 100% ηλεκτρικό.
Η Dacora Motors υπερηφανεύεται ότι είναι η μόνη μάρκα υπερπολυτελών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε από γυναίκα
Ο σχεδιασμός του παραπέμπει στα υπέρ-πολυτελή grand tourer του Μεσοπολέμου. Στην οποία έβαλε το χεράκι του και ο οίκος Pininfarina, λένε οι ιθύνοντες. Οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το δημιούργημά τους αποτίει «φόρο τιμής στις φόρμες του Streamline Moderne της δεκαετίας του 1930».
Αν η Cadillac Celestiq σού φαινόταν ακριβή, τούτο δω ξεκινά από 50% ακριβότερα. Παρόλα αυτά, η Dacora Motors ισχυρίζεται ότι έχει «κρατήσεις που ήδη υπερβαίνουν το 150% της προγραμματισμένης παραγωγικής της ικανότητας για το πρώτο έτος». Οι κρατήσεις έχουν ήδη αρχίσει με επιστρέψιμη προκαταβολή $50.000.
Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν αναφέρουν συγκεκριμένα νούμερα για την παραγωγή δεν είναι πολύ καθησυχαστικός οιωνός. Γενικώς υπάρχει μια ασάφεια, μια έλλειψη πληροφοριών. Ακριβής ισχύς; Ας αρκεστούμε στο ότι η ιπποδύναμη θα ξεπερνά τους 800 ίππους, μη ρωτάς περισσότερα. Η αυτονομία θα είναι της τάξεως των 650 km.
Ήταν λίγοι πιο συγκεκριμένοι στο βάρος, που θα ανέρχεται στα 2.948 kg. Μάλλον δεν θα ακουγόταν ωραίο να πουν ότι θα ζυγίζει κάτω από τρεις τόνους, εξ ου και το ακριβές νούμερο. Το 0-60 mph (0-97 km/h) αναμένεται να ολοκληρώνεται σε λιγότερα από τέσσερα δευτερόλεπτα.
Αν η πλήρης ηλεκτροκίνηση δεν είναι του γούστου σου, η εταιρεία υποσχέθηκε να προσφέρει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Κάποια στιγμή, χωρίς να πει κάτι παραπάνω.
Αυτό που γνωρίζουμε είναι η αρθρωτή καμπίνα θα προσφέρει από τρεις έως επτά θέσεις. Η 3θέσια Executive διαμόρφωση διαθέτει διαμόρφωση lounge στο πίσω μέρος με προσωπικό χώρο εργασίας.
Ενώ η 4θέσια Lounge διαθέτει πολυθρόνες μπροστά και πίσω, οι οποίες χωρίζονται από custom κονσόλες. Οι πελάτες μπορούν επίσης να αποκτήσουν διπλά καθίσματα και έως 45 ίντσες (1.143 χιλιοστά) χώρο για τα πόδια στα πίσω καθίσματα.