Το άρθρο εξετάζει την τρέχουσα κατάσταση του Ford Focus ST, ενός από τα ελάχιστα εναπομείναντα hot hatch με 280 ίππους, την ώρα που η κατηγορία αυτή βρίσκεται σε υποχώρηση.
Το Focus ST, που διαθέτει ισχυρό κινητήρα 2.3 EcoBoost και οδηγική απόλαυση, είναι διαθέσιμο με τιμή από 50.205 ευρώ και προσφέρει προαιρετικά το πακέτο ST Track Pack για βελτιωμένες επιδόσεις.
Παρά την ανακοίνωση ότι όλες οι παραγγελίες έχουν καλυφθεί, το μοντέλο συνεχίζει να είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Ford, καθιστώντας το μια ελκυστική επιλογή για τους λάτρεις των αυτοκινήτων και πιθανό μελλοντικό κλασικό.
Πιο αναλυτικά
Με τη σκηνή των hot hatch σε ελεύθερη πτώση, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το Focus ST των 280 ίππων είναι ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα εναπομείναντα δείγματα. Μήπως και μελλοντικό κλασικό;

Το Focus ST με τον 2.3 EcoBoost των 280 PS και 415 Nm είναι ένα σοβαρά οδηγοκεντρικό hot hatch που ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τη σκηνή. Από €50.205
Τι απέμεινε απ’ την άλλοτε κραταιά κατηγορία των hot hatch; Θυμάστε, τότε που είχαμε από Fiesta ST και Focus RS μέχρι ένα κάρο άλλες προτάσεις από διάφορες εταιρείες, ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και κορεάτικες;
Πλέον τα δείγματα είναι ελάχιστα.
Ουσιαστικά περιλαμβάνει το εικονιζόμενο, το σημαντικά ακριβότερο Honda Type R και ένα Toyota GR Yaris που επίσης κινείται σε υψηλά τιμολογιακά κλιμάκια.
Για να φρεσκάρουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, είναι προσθιοκίνητο, συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο είτε με αυτόματο 7 σχέσεων, επιταχύνει στα 0-100 χλμ/ώ. σε 5,7 δ/λ., διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ζυγίζει 1.529 κιλά

Πολύ ενδιαφέρον και το πακέτο ST Track Pack που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ανάρτηση coilover της KW, ελατήρια της Ford Performance Blue (0.8cm πιο κοντά), μπροστινές κόκκινες δαγκάνες φρένων της Brembo με μεγαλύτερες δισκόπλακες 363 χιλιοστών και ελαστικά Pirelli P-Zero Corsa. Στο δε εσωτερικό τα καθίσματα της Ford Performance κλέβουν την παράσταση



Για τα ST και τα RS
Η αλήθεια είναι πως γενικώς τα ST, μιλώντας για τις προηγούμενες γενιές του, ίσως έζησαν κάτω από τη σκιά των αντίστοιχων Focus RS.


Ωστόσο για μία πιο βατή, ιδιαίτερα γρήγορη και άψογα σεταρισμένη οδηγική εμπειρία που αποτύπωνε το μηχανολογικό βάθος της Ford, ανέκαθεν τα ST είχαν το δικό τους ρόλο και υπόσταση


Η δοκιμή εκείνου του λευκού ST έχει «γράψει» το δικό της στόρι και μπορείτε να τη διαβάσετε ακριβώς από κάτω απ’ αυτήν την πρόταση.
Το τέλος που έρχεται
Τις τελευταίες ημέρες η είδηση ότι «όλες οι παραγγελίες για το Focus ST έχουν καλυφθεί μέχρι το τέλος της παραγωγής του» κυκλοφόρησε ευρέως.
Παρόλα αυτά το Focus ST εμφανίζεται στο διαμορφωτή (configurator) της επίσημης ιστοσελίδας της Ford Ελλάς και μπορείτε να το δείτε αναλυτικότερα εδώ.
Υπό αυτό το πρίσμα, το τρέχον Focus ST παραμένει μία στοχευμένη επιλογή για τον Πραγματικό Οδηγό και ενδεχομένως ένα μελλοντικό κλασικό hot hatch, ως μέρος κι αυτό του κύκνειου άσματος που χαρακτηρίζει μια ολόκληρη κατηγορία

Photo: ford.gr / 4Drivers / Γ. Δημόπιουλος