Η Aston Martin αποκάλυψε τη Valkyrie LM, ένα εξαιρετικό hypercar πίστας, λίγες ημέρες πριν από τον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Με μόλις δέκα αντίτυπα για επιλεγμένους πελάτες, η Valkyrie LM είναι σχεδόν πανομοιότυπη με το αγωνιστικό της μοντέλο, διαθέτοντας κινητήρα V12 6,5 λίτρων που αποδίδει 697 ίππους και φτάνει τα 338 km/h.
Σχεδιασμένη αποκλειστικά για πίστα, η Valkyrie LM περιλαμβάνει προηγμένα χαρακτηριστικά όπως ανθρακονημάτινα φρένα και μονοθέσια καμπίνα. Οι ιδιοκτήτες θα απολαμβάνουν εξατομικευμένα track days με υποστήριξη από μηχανικούς της Aston Martin, ενώ η παράδοση των οχημάτων αναμένεται το 2026.
Η τιμή παραμένει άγνωστη, αλλά αναμένεται να είναι υψηλή λόγω της περιορισμένης παραγωγής και της μοναδικής εμπειρίας που προσφέρει.
Πιο αναλυτικά
Λίγα μόλις 24ωρα πριν την εκκίνηση του 24ωρου αγώνα του Le Mans, η Aston Martin παρουσίασε επίσημα τη Valkyrie LM. Ένα εξωφρενικό hypercar πίστας που αποτελεί ουσιαστικά την απροκάλυπτη πολιτική εκδοχή του εργοστασιακού της πρωτοτύπου με προδιαγραφές Le Mans Hypercar (LMH), σχεδιασμένου να ανταγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής WEC και στο IMSA.
Το νέο αυτό δημιούργημα, που προορίζεται για χρήση αποκλειστικά σε πίστα, θα παραχθεί σε μόλις δέκα αντίτυπα για ισάριθμους, προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της μάρκας. Κι αν η Valkyrie AMR Pro σας φαινόταν ακραία, η Valkyrie LM υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει το νόημα της λέξης «υπέρβαση».
Η Aston Martin Valkyrie LM προσφέρει μια αυθεντική εμπειρία… Le Mans
Σε αντίθεση με τις συνήθεις track-only εκδόσεις που βασίζονται σε πολιτικά supercars, η Valkyrie LM προέρχεται κατευθείαν από το αγωνιστικό LMH πρωτότυπο της Aston Martin. Σύμφωνα με τον Adam Carter, επικεφαλής του endurance motorsport προγράμματος της εταιρείας, «η Valkyrie LM είναι σχεδόν πανομοιότυπη με το αγωνιστικό αυτοκίνητο που συμμετέχει σήμερα σε WEC και IMSA, με ελάχιστες μόνο παρεμβάσεις ώστε να είναι συμβατή με την εμπειρία πελάτη και εκτός ομολογκασιόν».
Στην καρδιά της βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός Cosworth V12 6,5 λίτρων, που αποδίδει 697 ίππους –αριθμός μικρότερος από τα 1.000 άλογα της Valkyrie, αλλά εναρμονισμένος με τις αγωνιστικές προδιαγραφές και αξιοπιστία, με το όριο στροφών να φτάνει τις 11.000 rpm. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 7τάχυτου σειριακού ημιαυτόματου κιβωτίου, που στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς.
Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 338 km/h, ενώ η πλευρική επιτάχυνση φτάνει τα 3,5g, και η επιβράδυνση τα 2,5g. Το συνολικό βάρος είναι μόλις 1.030 kg, ενώ όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της FIA που φέρει το αγωνιστικό έχουν αφαιρεθεί για να εξασφαλιστεί μια πιο «καθαρή» εμπειρία οδήγησης.
Η Valkyrie LM διατηρεί την ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός και πίσω, ελαστικά σλικ της Pirelli ειδικά εξελιγμένα και ανθρακονημάτινα φρένα, ακριβώς όπως το εργοστασιακό αγωνιστικό. Στην καμπίνα υπάρχει μονοθέσια διάταξη, με κάθισμα από ανθρακονήματα, ζώνες έξι σημείων, σύστημα κατάσβεσης πυρκαγιάς και τιμόνι εμπνευσμένο από μονοθέσιο Formula 1.
Για να καταστεί λειτουργικότερο για τις ημέρες πίστας, η Aston Martin τροποποίησε τον κινητήρα ώστε να λειτουργεί με πιο συμβατικά καύσιμα, μεγάλωσε το ρεζερβουάρ και σχεδίασε ένα πλήρες πακέτο υποστήριξης.
Όπως στο πρόγραμμα Ferrari XX, έτσι και εδώ η Aston Martin θα παρέχει αποθήκευση, μεταφορά, συντήρηση και προετοιμασία των οχημάτων για τους πελάτες της. Οι ιδιοκτήτες θα απολαύσουν εξατομικευμένα track days με παρουσία μηχανικών της εταιρείας, προπονητές αγωνιστικής οδήγησης και συνεδρίες σε προσομοιωτή, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Η παράδοση των πρώτων Valkyrie LM θα γίνει μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2026, με τους κατόχους να συμμετέχουν σε ένα αποκλειστικό event παραλαβής και στη συνέχεια να προσκαλούνται σε ειδικά events σε κορυφαίες πίστες, όπως το Silverstone.
Η τιμή του μοντέλου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, όμως με δεδομένο τον περιορισμό σε μόλις δέκα μονάδες, τη σύνδεση με τον αγώνα του Le Mans και το πλήρες πακέτο εξυπηρέτησης, η Valkyrie LM δεν είναι απλώς άλλο ένα hypercar. Είναι μια αγωνιστική εμπειρία ζωής που, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο CEO της Aston Martin, Adrian Hallmark, «προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής στο πιο αποκλειστικό club ιδιοκτητών της Aston Martin, σε μια εμπειρία οδήγησης που μόνο οι εργοστασιακοί μας οδηγοί έχουν ζήσει μέχρι σήμερα».