Η παραγωγή του Peugeot 508, ενός εμβληματικού γαλλικού σεντάν, διακόπτεται οριστικά στις 12 Μαΐου 2025, λόγω της πτώσης των πωλήσεων και της προτίμησης των καταναλωτών στα crossover και SUV. Παρά τις ελπίδες για ένα ηλεκτρικό μοντέλο, δεν προγραμματίζεται αντικατάσταση του 508, που πλέον δεν θα υπάρχει στη γκάμα της Peugeot στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η πτώση των πωλήσεων είναι εντυπωσιακή, με μόλις 9.439 πωλήσεις τα τελευταία τρία χρόνια στη Γαλλία, και το μοντέλο να προσελκύει ελάχιστους αγοραστές το 2024. Αντίθετα, στην Κίνα οι μπερλίνες παραμένουν δημοφιλείς, με νέα μοντέλα να αναδύονται στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Δεν είναι μυστικό ότι η συνεχής αύξηση των πωλήσεων των crossover και SUV αμαξωμάτων έχει πλήξει παραδοσιακές κατηγορίες, όπως τις μπερλίνες. Το Peugeot 508 αποτελεί το πιο πρόσφατο θύμα.
Η παραγωγή των σεντάν και βάγκον Peugeot 508 δεύτερης γενιάς διακόπηκε στις 12 Μαΐου 2025, μετά από επτά χρόνια στο κουρμπέτι. Σε αντίθεση με παλαιότερα δημοσιεύματα, που ήθελαν τη γαλλική λίμο να επιστρέφει ως 100% ηλεκτρικό μοντέλο, δεν έχει προγραμματιστεί αντικατάσταση.
Πλέον, η γκάμα της γαλλικής εταιρείας δεν περιλαμβάνει καμία μπερλίνα. Ενώ μοναδικό στέισον είναι το 308
Η Peugeot δεν προσφέρει πλέον σεντάν στην ευρωπαϊκή αγορά, την παραδοσιακή επιλογή πριν κάποιες δεκαετίες. Οι πελάτες καλούνται να στραφούν στο crossover 408 ή στα SUV 3008 και 5008.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 508 εμφανίζεται ακόμα στον ελληνικό διαμορφωτή, τόσο ως σεντάν, όσο και ως βάγκον. Χωρίς όμως να μπορεί να γίνει παραγγελία ή αγορά.
Το facelift που έγινε το 2023 δεν άλλαξε την καθοδική ροή των πωλήσεων. Η σταδιακή κατάργηση των ντίζελ επιλογών δεν βοήθησε. Τα τελευταία τρία χρόνια συνολικά, πουλήθηκαν μόλις 9.439 νέα Peugeot 508 στη Γαλλία.Δέκα φορές λιγότερα από τα 3008 και πέντε φορές λιγότερα από τα 5008.
Περαιτέρω πτώση άνω του 20% σημειώθηκε μεταξύ του 2023 και του 2024, ενώ προσέλκυσε μόνο 336 αγοραστές τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους.
Είναι ενδιαφέρον ότι κάτι παρόμοιο συνέβη και με το Mazda6. Αλλά ενώ το ιαπωνικό σεντάν έπαυσε να παράγεται, ένα νέο μοντέλο αναδείχθηκε από την κινεζική αγορά.
Διότι ενώ οι μπερλίνες είναι μια φθίνουσα κατηγορία στις δυτικές αγορές, στην Κίνα αποτελούν ψαγμένη επιλογή. Και μάλιστα νεότερων ηλικιών, αποτελώντας αγαπημένο αμάξωμα όσων θέλουν να δείξουν ότι ψωνίζουν ώριμα και με σοφία.
Έτσι, το Mazda6 έδωσε τη θέση του στο EZ-6, προϊόν συνεργασίας με την κινεζική Changan. Το οποίο θα καταφτάσει και στην Ευρώπη, ονομαζόμενο 6e.