Η Porsche 963 RSP είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο με ελάχιστες μετατροπές. Με μηχανή V8 και υβριδική μονάδα που αποδίδει 671 ίππους, η 963 RSP διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά όπως εκκίνηση μέσω laptop και βελτιωμένη ανάρτηση για δημόσιους δρόμους.
Το αμάξωμα από ανθρακόνημα διατηρεί τη ριζοσπαστική σχεδίαση των αγωνιστικών μοντέλων, ενώ οι εσωτερικοί χώροι προσφέρουν πολυτελή και λειτουργική αίσθηση. Αυτή η μοναδική Porsche εκτίθεται στο Circuit de la Sarthe και θα μεταφερθεί στο μουσείο της εταιρείας στη Στουτγάρδη.
Πιο αναλυτικά
Η Porsche 963 RSP δεν αποτελεί απλώς μια εξελιγμένη εκδοχή ενός υπάρχοντος μοντέλου. Έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως καθαρόαιμο αγωνιστικό, με στόχο τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και, με ελάχιστες μετατροπές, μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε αποκλειστικά για τον Roger Searle Penske, δισεκατομμυριούχο, οδηγό και ιδιοκτήτη της ομάδας Penske, του οποίου τα αρχικά (RSP) έδωσαν και το όνομά του.
Η μηχανολογική βάση παραμένει κοντά σε αυτή των καθαρόαιμων αγωνιστικών: V8 με διπλό τούρμπο και υβριδική μονάδα, με συνδυαστική απόδοση 671 ίππων, που μεταφέρονται στους τροχούς μέσω 7τάχυτου κιβωτίου της Xtrac. Μοναδικές διαφορές σε σχέση με το αγωνιστικό είναι οι ρυθμίσεις στον ηλεκτροκινητήρα για πιο ομαλή λειτουργία στον δρόμο, καθώς και η χρήση συμβατικής βενζίνης στον θερμικό κινητήρα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η εκκίνηση γίνεται μέσω φορητού υπολογιστή και όχι με διακόπτη ή κουμπί, ενώ η Porsche δεν αναφέρει τίποτα για το σύστημα εξάτμισης, υπονοώντας πως ο ήχος παραμένει… αμιγώς αγωνιστικός.
Η εκκίνηση της Porsche 963 RSP γίνεται με την χρήση laptop!
Η 963 RSP πατά σε ζάντες 18 ιντσών της OZ, με βρόχινα ελαστικά Michelin που προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση σε κανονικούς δρόμους σε σχέση με τα αγωνιστικά slick. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ψηλότερα και πιο μαλακά, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στη χρήση σε δημόσιους δρόμους, ενώ έχουν προστεθεί τα απολύτως απαραίτητα: κόρνα, βάσεις για πινακίδες και λειτουργία φλας.
Το αμάξωμα, κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και κέβλαρ, διατηρεί τη ριζοσπαστική σχεδίαση των αγωνιστικών 963, με μικρές αλλά διακριτές παρεμβάσεις: καλύμματα στους θόλους, νέους αεραγωγούς, επανασχεδιασμένο πίσω φτερό και το λογότυπο Porsche στο καπό. Η βαφή Martini Silver με μαύρες λεπτομέρειες παραπέμπει ευθέως στην εμβληματική 917 του WEC από τη δεκαετία του ’70.
Στο εσωτερικό, έχουν γίνει οι αναγκαίες επεμβάσεις ώστε να αποκτήσει έναν πιο «ανθρώπινο» χαρακτήρα. Χειροποίητες επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, καθίσματα με ενισχυμένη επένδυση και ενσωματωμένα προσκέφαλα, καθώς και επενδυμένα δάπεδο και οροφή, συνθέτουν ένα περιβάλλον που συνδυάζει λειτουργικότητα και υψηλή ποιότητα. Επιπλέον, έχουν προστεθεί έξυπνες λεπτομέρειες, όπως μια 3D-printed ποτηροθήκη και μια μικρή επενδυμένη επιφάνεια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για laptop, τιμόνι ή κράνος.
Προς το παρόν, η μοναδική αυτή Porsche εκτίθεται στο Circuit de la Sarthe και, μετά τις 24 Ώρες του Le Mans, θα μεταφερθεί στο μουσείο της εταιρείας στη Στουτγάρδη. Τελικός της σταθμός θα είναι το Goodwood Festival of Speed, όπου θα παρουσιαστεί πλάι στην ιστορική 917.