Η σπάνια BMW 323i E21 του 1979, με μόλις 36.000 χλμ, έχει προκαλέσει αίσθηση στη Σουηδία, όπου πρόσφατα δημοπρατήθηκε για 371.000 σουηδικές κορώνες (περίπου €34.000).
Το αυτοκίνητο, που διακρίνεται για τον εξαιρετικό 6κύλινδρο κινητήρα του και την εμβληματική σχεδίαση του, έχει διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση, καθώς ο αρχικός ιδιοκτήτης το χρησιμοποιούσε μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και το φύλαξε προσεκτικά για 26 χρόνια.
Με τη μοναδική του εμφάνιση και την ιστορική του αξία, η BMW αυτή προσφέρει μια γεύση από το παρελθόν στους λάτρεις των αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Η BMW 323i Ε21 αποτέλεσε ορόσημο στην κατηγορία της, χάρη στον εξαιρετικό κινητήρα της. Ξεχώριζε μάλιστα από τις μικρότερες 4κύλινδρες 3 Series χάρη στις δύο μπούκες της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά του πίσω μέρους.
Και πρόσφατα, κάποιος έγινε πολύ χαρούμενος, αποκτώντας μια BMW 323i Ε21 με λιγότερα από 36.000 km στη Σουηδία. Με 371.000 σουηδικές κορώνες, περί τις €34.000, η τιμή δεν είναι παράλογη για μια πραγματική χρονομηχανή.
Κάποιοι απολάμβαναν την Ε21 τους μόνο τα καλοκαίρια, ώστε τώρα ένας τυχερός ιδιοκτήτης να νιώσει ότι ταξιδεύει πίσω στο 1979
Πριν το «Μ» σηματάκι κοσμήσει τα μοντέλα επιδόσεων της BMW και η E30 M3 γίνει πρωτοσέλιδο το 1985, η E21 είχε ήδη τους θαυμαστές της. Με την 323i να υπόσχεται υπέροχες πλαγιολισθήσεις, χάρη στους 143 ίππους του 6κύλινδρου σε σειρά των 2,3 lt.
Με βάρος περί τα 1.180 kg, μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,7” και να φτάσει τα 190 km/h. Νούμερα που ακόμα και σήμερα λογίζονται ζωηρά, αν και τότε είχαν πολύ μεγαλύτερο αντίτυπο.
Η συγκεκριμένη είναι μοντέλο του 1979 και τέθηκε πρόσφατα σε δημοπρασία στη σκανδιναβική χώρα. Βαμμένη στο μεταλλικό χρώμα Reseda Green, παραδόθηκε για πρώτη φορά στον αρχικό ιδιοκτήτη της στην παραθαλάσσια πόλη Trelleborg τον Ιούλιο του 1979.
Αυτό που πραγματικά κάνει αυτό το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει δεν είναι το φύλλο τεχνικών χαρακτηριστικών, αλλά η κατάστασή του. Σύμφωνα με την καταχώρηση του οίκου δημοπρασιών Bilweb, ο αρχικός ιδιοκτήτης και η σύζυγός του οδηγούσαν το αυτοκίνητο μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες μεταξύ 1979 και 1984.
Με άλλα οχήματα στο γκαράζ, η E21 φυλάχθηκε με προσοχή σε εσωτερικό χώρο και παρέμεινε ανέγγιχτη για 26 χρόνια. Φτάνοντας στο 2010, ο ιδιοκτήτης αποφάσισε να αναβιώσει την αγαπημένη του BMW 323i, προχωρώντας σε εκτεταμένες εργασίες συντήρησης.
Σήμερα, το οδόμετρο δείχνει μόλις 35.916 km και παραμένει σε εργοστασιακή κατάσταση, με εξαίρεση μια νέα εξάτμιση. Παρά το γεγονός ότι είναι 46 ετών, το αρχικό χρώμα δεν δείχνει κανένα σημάδι γήρανσης και το χρώμιο λάμπει σαν να είμαστε στο 1979.
Το χαρακτηριστικό μπροστινό μέρος με τη μύτη καρχαρία διαθέτει διπλούς προβολείς με υαλοκαθαριστήρες. Τα καλύμματα των καθισμάτων -που τοποθέτησε η αντιπροσωπεία τότε- έχουν διατηρήσει σε άριστη κατάσταση τις αρχικές επενδύσεις.
Ενώ η καμπίνα περιλαμβάνει νοσταλγικές πινελιές, όπως το κασετόφωνο της Clarion και το αναλογικό ρολόι. Αλλά και ηλιοροφή.