Η κινεζική εταιρεία CATL παρουσίασε μια επαναστατική καινοτομία στις μπαταρίες λιθίου-μετάλλου (LMB) για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία υπόσχεται να διπλασιάσει τη διάρκεια ζωής τους. Η νέα σύνθεση προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, με πάνω από 500 Wh/kg, και έχει ήδη πετύχει πάνω από 483 κύκλους φόρτισης.
Οι μηχανικοί της CATL εντόπισαν την υπερκατανάλωση του άλατος LiFSI ως κύρια αιτία φθοράς και ανέπτυξαν μια βελτιωμένη ηλεκτρολυτική σύνθεση για να την αντιμετωπίσουν. Εάν επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα, η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά την αγορά των μπαταριών EV, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία και βιωσιμότητα.
Πιο αναλυτικά
Η κινεζική CATL, κορυφαίος παγκόσμιος κατασκευαστής μπαταριών, ανακοίνωσε μία σημαντική καινοτομία στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η καινοτομία αφορά μια νέα σύνθεση μπαταριών λιθίου-μετάλλου (LMB), η οποία όχι μόνο προσφέρει εξαιρετικά υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αλλά και υπόσχεται να διπλασιάσει τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η CATL, με νέες αναλυτικές μεθόδους παρακολούθησης της χημικής συμπεριφοράς της μπαταρίας κατά τη χρήση, εντόπισε ως κύρια αιτία φθοράς την υπερκατανάλωση του άλατος LiFSI
Σε μια περίοδο όπου οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται το «Ιερό Δισκοπότηρο» της ηλεκτροκίνησης, η CATL κάνει λόγο για μια τεχνολογία που τις ξεπερνά. Το πρωτότυπο LMB της εταιρείας φέρεται να πέτυχε πάνω από 483 κύκλους φόρτισης και πυκνότητα άνω των 500 Wh/kg, έναντι 375 Wh/kg που προσφέρουν σήμερα τα πιο προηγμένα στερεά πρωτότυπα.
Η πρόκληση μέχρι σήμερα για τις LMB ήταν η περιορισμένη διάρκεια ζωής. Ωστόσο, οι μηχανικοί της CATL ανέπτυξαν νέες αναλυτικές μεθόδους παρακολούθησης της χημικής συμπεριφοράς των στοιχείων της μπαταρίας κατά τη χρήση, εντοπίζοντας ως κύρια αιτία φθοράς την υπερκατανάλωση του άλατος LiFSI. Η λύση ήρθε μέσω μιας νέας ηλεκτρολυτικής σύνθεσης με μειωμένο μοριακό βάρος, αυξημένη περιεκτικότητα σε άλας και βελτιωμένη ιοντική αγωγιμότητα.
Αν τα δεδομένα επιβεβαιωθούν, μιλάμε για πραγματική επανάσταση στις μπαταρίες EV, τόσο σε επίπεδο αυτονομίας όσο και βιωσιμότητας. Η ίδια η CATL κάνει λόγο για «αλλαγή παραδείγματος» στην εξέλιξη των μπαταριών του μέλλοντος.