Η Γερμανία εισέρχεται στην εποχή των αυτόνομων μεταφορών με την έναρξη του πιλοτικού προγράμματος KIRA, που επιτρέπει τη λειτουργία ρομποταξί με επιβάτες. Σε συνεργασία με τη Deutsche Bahn και τη Rhein-Main Transport Association, το πρόγραμμα στοχεύει στην ενσωμάτωση οχημάτων Επιπέδου 4 στις δημόσιες συγκοινωνίες, με αρχική εφαρμογή στις πόλεις Langen και Egelsbach.
Τα ηλεκτρικά SUV Nio ES8, εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, θα προσφέρουν προκαθορισμένες διαδρομές, ενώ οι κρατήσεις γίνονται μέσω εφαρμογής. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει έως το 2025 και φιλοδοξεί να βελτιώσει την προσβασιμότητα και να αποτελέσει πρότυπο για τη «μετακίνηση του μέλλοντος».
Πιο αναλυτικά
Η Γερμανία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη μελλοντική αυτοκίνητο-κίνηση, θέτοντας σε λειτουργία τα πρώτα αυτόνομα ταξί με επιβάτες στο πλαίσιο του προγράμματος KIRA.
Το εγχείρημα αποτελεί συνεργασία μεταξύ της Deutsche Bahn και της εταιρείας Rhein-Main Transport Association και στοχεύει στην ενσωμάτωση οχημάτων Επιπέδου 4 στις δημόσιες συγκοινωνίες. Οι πολίτες μπορούν ήδη να κάνουν κράτηση διαδρομών στις πόλεις Langen και Egelsbach, με επέκταση του δικτύου σε περισσότερες περιοχές να προγραμματίζεται σύντομα. Να θυμίσουμε ότι τα πρώτα ρομποταξί εμφανίστηκαν στη Σιγκαπούρη το 2016.
Το πιλοτικό πρόγραμμα θα διαρκέσει έως τα τέλη του 2025 και καθιστά τη Γερμανία μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη που δοκιμάζει αυτόνομα ταξί σε δημόσιες μεταφορές
Η κινεζική Nio ανέλαβε την προμήθεια των ρομποταξί, επιλέγοντας το ηλεκτρικό SUV, Nio ES8 (EL8 στην Ευρώπη), εξοπλισμένο με αισθητήρες LIDAR, κάμερες και σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Mobileye. Ύστερα από αρκετές καθυστερήσεις, τα πρώτα δρομολόγια με επιβάτες ξεκίνησαν στα μέσα του 2024, καλύπτοντας δέκα ζώνες στα προάστια της Φρανκφούρτης.
Οι διαδρομές είναι προκαθορισμένες και οι κρατήσεις γίνονται μέσω εφαρμογής της Deutsche Bahn. Κάθε ρομποταξί μπορεί να μεταφέρει έως και έξι άτομα, εξυπηρετώντας κυρίως περιοχές με χαμηλή πυκνότητα συγκοινωνιών, ειδικά εκτός ωρών αιχμής. Το KIRA φιλοδοξεί να προσφέρει λύσεις σε κοινωνικά και γεωγραφικά προβλήματα προσβασιμότητας.
Ο Kaweh Mansoori, υπεύθυνος μεταφορών στο κρατίδιο της Έσσης, δήλωσε ότι το πρόγραμμα μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τη «μετακίνηση του μέλλοντος». Το έργο υποστηρίζεται από φορείς όπως το Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής (DLR) και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης (KIT), ενώ η επιστημονική αξιολόγηση συνεχίζεται.
Το πιλοτικό πρόγραμμα θα διαρκέσει έως τα τέλη του 2025 και καθιστά τη Γερμανία μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη που δοκιμάζει ρομποταξί με επιβάτες σε δημόσιες μεταφορές. Εάν αποδειχθεί επιτυχές, θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες μετακινούνται καθημερινά.