Το VW Polo γιορτάζει φέτος τα 50 του χρόνια και η γερμανική εταιρεία ανέσυρε από τα αρχεία της σπάνιες εκδόσεις του μοντέλου, συμπεριλαμβανομένου ενός πρωτοτύπου Cabriolet που παρουσιάστηκε το 2007. Το VW Polo GTI Cabrio, κατασκευασμένο από την Karmann, ενσωμάτωνε προηγμένη τεχνολογία με μια πολυλειτουργική μαλακή οροφή και ειδικά σχεδιασμένα εξαρτήματα.
Παρά την καινοτομία του, το μοντέλο δεν προχώρησε στην παραγωγή λόγω του υψηλού κόστους, μια κατάσταση που βίωσε και η Peugeot με το αντίστοιχο 208 Cabriolet. Σήμερα, η αγορά μικρών κάμπριο περιλαμβάνει ελάχιστες επιλογές, με τα περισσότερα μοντέλα να έχουν αποσυρθεί.
Πιο αναλυτικά
Το VW Polo κλείνει τα 50 του χρόνια φέτος και για να τιμηθεί η περίσταση, η γερμανική εταιρεία ανέσυρε όλες τις ιδιαίτερες εκδόσεις του καλοπουλημένου μοντέλου της από τα αρχεία της.
Ανάμεσα στα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα είναι μια σπάνια ξεσκέπαστη εκδοχή του VW Polo GTI. Πρωτοεμφανίστηκε ως πρωτότυπο στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007 με μερικά έξυπνα κόλπα στο μανίκι του.
Κατασκευασμένο από την Karmann λίγα μόλις χρόνια πριν η εταιρεία διαλυθεί το 2010, το VW Polo GTI Cabrio ενσωμάτωνε πολλή τεχνολογία στους μηχανισμούς οροφής. Κάτι που μας κάνει να συμπεράνουμε ότι δεν ήταν απλώς μια σχεδιαστική μελέτη, αλλά ότι είχε στόχο να μπει στην παραγωγή. Έστω και μικρής κλίμακας.
Η πολυπλοκότητα εκτόξευσε το κόστος και εκμηδένισε τις ελπίδες να μπει στην παραγωγή
Ένα από τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου παραμένει η πολυλειτουργική μαλακή οροφή του. Η οποία περιλαμβάνει συρόμενη γυάλινη ηλιοροφή και γυάλινο πίσω παρμπρίζ. Το οποίο σημαίνει ότι ακόμα και με τη μαλακή οροφή πλήρως στη θέση της, μπορούσες να προσδώσεις μια εσάνς «αεράτης» καμπίνας. Όμως, το παραπάνω απαιτούσε πολύ περισσότερα από το απλό κόψιμο της οροφής.
Η Karmann εξέλιξε μια custom πίσω πόρτα, αναδιαμόρφωσε τα πίσω πλαϊνά πάνελ και πρόσθεσε ειδικά κατασκευασμένα εξαρτήματα. Οι ανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες υποδηλώνουν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, με μεγαλύτερες εισαγωγές και διπλές κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης.
Πατάς ένα κουμπί και η κόκκινη οροφή διπλώνει ηλεκτρονικά. Ανάλογα με το αν η οροφή είναι αποθηκευμένη ή στη θέση της, το πορτμπαγκάζ προσφέρει είτε 304 είτε 148 lt χώρου αποσκευών.
Η καμπίνα είναι διαμορφωμένη για τέσσερις επιβάτες. Η Karmann ενσωμάτωσε επίσης ένα αυτόματο σύστημα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής. Το πρωτότυπο βασίζεται στο Polo GTI 4ης γενιάς, εξοπλισμένο με τον εργοστασιακό κινητήρα των 1,8 lt που αποδίδει 150 ίππους. Δεν γνωρίζουμε εάν η ανάρτηση είχε άλλες ρυθμίσεις, ώστε να αντιρροπήσει το πρόσθετο βάρος που επέφερε η μετατροπή σε κάμπριο.
Παρά τον καλοσχεδιασμένο σχεδιασμό και τις έξυπνες λύσεις, το Polo GTI Cabriolet δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή. Η πιθανή αιτία ήταν το υψηλό κόστος, κάτι που απέτρεψε και την Peugeot. Θυμίζουμε ότι και οι Γάλλοι είχαν κατασκευάσει ένα πρωτότυπο 208 Cabriolet με αναδιπλούμενη μαλακή οροφή, αλλά ούτε αυτό βγήκε στους δρόμους.
Όσον αφορά τα μικρά που τελικά τα κατάφεραν και διατέθηκαν στο κοινό, η τελευταία γενιά μικρών κάμπριο περιλάμβανε τα Peugeot 206 CC, Nissan Micra C+C και Opel Tigra, όλα με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή. Κάπου παραδίπλα ήταν και το Ford StreetKa, με -πιο παραδοσιακή- υφασμάτινη οροφή.