Η BYD, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, ανακοίνωσε την επέκταση του δικτύου ταχυφορτιστών Megawatt Flash Chargers, σχεδιάζοντας να κατασκευάσει 15.000 μονάδες αντί για 4.000, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες φόρτισης στην Κίνα.
Αυτοί οι φορτιστές, με δυνατότητα φόρτισης ενός megawatt, έχουν ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους, επιτρέποντας την γρήγορη αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η BYD συνεργάζεται με τις Xiaoju Charging και LongShine για την κατασκευή των νέων φορτιστών, ενώ η αγορά των ταχυφορτιστών στην Κίνα γνωρίζει έντονο ανταγωνισμό, με άλλες εταιρείες να αναπτύσσουν επίσης προηγμένη τεχνολογία.
Πιο αναλυτικά
Πριν ένα μήνα, είδαμε ένα BYD Han L να φορτίζει από το 13% στο 60% σε λιγότερα από 5’, προσθέτοντας περί τα 400 km αυτονομίας σε ελάχιστο χρόνο. Ελάχιστα μεγαλύτερο από το φουλάρισμα ενός ρεζερβουάρ υγρών καυσίμων.
Κατέστη δυνατό χάρη στους νέους ταχυφορτιστές του ενός megawatt της BYD. Γνωστοί ως «Megawatt Flash Chargers», υπάρχουν ήδη 500 στην Κίνα. Και ο στόχος που είχε τεθεί ήταν να φτάσουν τους 4.000.
Είδηση που επιβεβαίωσαν και οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας κατά την παρουσίαση του Dolphin Surf. Αλλά όταν έχεις τέτοιο τεχνολογικό διαμάντι στα χέρια σου, προσπαθείς να εξαπλωθείς όσο περισσότερο γίνεται.
Έτσι, η BYD αποφάσισε ότι αντί για 4.000 Megawatt Flash Chargers, θα φτιάξει 15.000, ώστε να πλημμυρίσει όλη την Κίνα
Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ενώνει τις δυνάμεις της με τις Xiaoju Charging και LongShine. Η πρώτη έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει -ή αναβαθμίσει- 10.000 σημεία φόρτισης σε ένα MW. Ενώ η δεύτερη έχει δεσμευτεί για επιπλέον 5.000, αν και δεν δόθηκε σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα είναι έτοιμα.
Και οι δύο συνεργαζόμενες εταιρείες είναι μεγάλοι παίκτες στην κινεζική σκηνή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με τα δικά τους δίκτυα. Σε περιοχές όπου το ηλεκτρικό δίκτυο δεν έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει τόση υψηλή τάση, θα επιλεχθεί η λύση της αποθήκευσης ενέργειας.
Πέρα από τον πόλεμο τιμών, στην Κίνα διεξάγεται και πόλεμος ταχυφόρτισης. Η BYD δεν είναι η μόνη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που κάνει μεγαλεπίβολα πλάνα. Η Xpeng έχει ήδη αναπτύξει ταχυφορτιστές 480 kW στην Κίνα, με στόχο να φτάσει τα 800 kW με την επόμενη γενιά φορτιστών της.
Η Zeekr, η αυτοκινητοβιομηχανία που υποστηρίζεται από την Geely και επιδιώκει να καθιερωθεί ως πολυτελής μπράντα στην Ευρώπη, εργάζεται πάνω σε ταχυφορτιστή 1,2 MW.
Ενώ η τεχνολογική υπερδύναμη Huawei θέλει να φτάσει τα 1,5 MW. Αλλά ενώ όλοι υπόσχονται μελλοντικά επιτεύγματα, το Han L αποδεικνύει έμπρακτα ότι η BYD προσφέρει ήδη την τεχνολογία του μέλλοντος.