Το νέο Toyota RAV4 2025 παρουσιάζει σημαντικές αναβαθμίσεις, αν και οι λεπτομέρειες για τις διαστάσεις και τις εσωτερικές δυνατότητες παραμένουν ασαφείς. Η σχεδίαση του SUV είναι προσανατολισμένη στην αμερικανική αγορά, με επιβλητική εμφάνιση και βελτιωμένο εσωτερικό, που περιλαμβάνει νέα τεχνολογία και ανασχεδιασμένο ταμπλό.
Διατίθεται με υβριδικά και plug-in hybrid συστήματα, προσφέροντας έως 304 ίππους. Η έκδοση GR Sport προσθέτει σπορ στοιχεία και αναβαθμίσεις στην ανάρτηση.
Η επίσημη παρουσίαση των τεχνικών χαρακτηριστικών και της τιμής αναμένεται προς το τέλος του 2025.
Πιο αναλυτικά
Το Toyota RAV4 έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1994 και κανείς δεν φανταζόταν τότε ότι θα πουλούσε πάνω από 15 εκατομμύρια μονάδες.
Η πρώτη γενιά, με κωδική ονομασία XA10, ανταγωνιζόταν το Suzuki Vitara και βασιζόταν στην τότε νέα τάση των μικρών off-road SUV. Με την πάροδο των ετών και την εξέλιξη της αγοράς, το RAV4 μεγάλωσε και έγινε πιο «οικογενειακό». Από τη δεύτερη γενιά κιόλας στόχευε σε ένα πιο ευρύ κοινό, κάτι που αποδείχθηκε στρατηγικά σωστό, αφού το SUV αυτό έγινε το πιο δημοφιλές στον κόσμο. Παρότι δε, η Toyota προχωρά προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν εγκαταλείπει το RAV4 και τις υβριδικές εκδόσεις του. Με την έκτη γενιά μόλις να παρουσιάζεται.
Tα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και η τιμή του νέου Toyota RAV4 αναμένονται όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία εμπορικού λανσαρίσματος, στο τέλος του 2025
Ένα SUV κομμένο και ραμμένο για τις ΗΠΑ; Το νέο RAV4 ακολουθεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις: Επιβλητική εμφάνιση, ψηλό καπό και μεγάλες διαστάσεις. Όπως και το Honda CR-V, φαίνεται να έχει σχεδιαστεί πρώτα με γνώμονα την αμερικανική αγορά, όπου σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις. Παρόλο που η Toyota δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά, εκτιμάται πως το μήκος θα φτάνει τα 4,7 m πλησιάζοντας το Nissan X-Trail -γνωστό ως Rogue στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, το RAV4 δεν προσφέρει 7θέσια έκδοση, γεγονός που επιτρέπει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών – αν και η ακριβής χωρητικότητα δεν έχει αποκαλυφθεί. Το αρνητικό είναι ότι δεν διαθέτει κάποια πρακτικά χαρακτηριστικά όπως μοχλούς αναδίπλωσης καθισμάτων από το πορτμπαγκάζ ή συρόμενο πίσω κάθισμα. Επίσης, κάτω από το δάπεδο υπάρχει μια πλήρους μεγέθους ρεζέρβα -κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο αλλά σπάνιο στις μέρες μας.
Στο εσωτερικό έχουν γίνει αρκετές τεχνικές βελτιώσεις για να εξοικονομηθεί χώρος. Η μεγάλη μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και ο φορτιστής της επαναφορτιζόμενης έκδοσης μεταφέρθηκε κάτω από το καπό. Αν και αυτό δεν εξαλείφει το κεντρικό τούνελ, έχει βοηθήσει στην καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου επιβατών.
Το ταμπλό έχει πλήρως ανασχεδιαστεί, απομακρυνόμενο αισθητά από το μοντέλο του 2018. Η σχεδίαση είναι πιο «αμερικανική», με έντονες γωνίες και μεγάλη κεντρική κονσόλα. Το εσωτερικό παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της Toyota, αλλά αποκτά έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα. Ωστόσο, τα γραφικά στις οθόνες (12,3” στον πίνακα οργάνων και 12,9” στην κεντρική οθόνη) παραμένουν σχετικά απλά.
Το σύστημα λειτουργεί με τη νέα πλατφόρμα λογισμικού Arene που εστιάζει στην ασφάλεια. Υποστηρίζει το πακέτο T-Mate και περιλαμβάνει εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως ανίχνευση διασταυρούμενης κυκλοφορίας εμπρός, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα πρόσκρουσης κ.λπ., όλα αναβαθμιζόμενα ασύρματα.
Το νέο Toyota RAV4 βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-K που χρησιμοποιείται σε μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Θα διατίθεται με υβριδικά και plug-in hybrid συστήματα κίνησης, με επιλογές για κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.
Η απλή υβριδική έκδοση αποδίδει 182 ίππους στην προσθιοκίνητη εκδοχή και 191 ίππους με το σύστημα τετρακίνησης i-AWD. Στις επαναφορτιζόμενες εκδόσεις, θα διατίθενται εκδοχές με 268 ή 304 ίππους. Είναι αξιοσημείωτο πως οι υβριδικές αποδόσεις είναι ελαφρώς αποδυναμωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το οποίο έφτανε τους 218-222 ίππους.
Η έκδοση PHEV των 304 ίππων παραμένει γνωστή: Συνδυάζει έναν 4κύλινδρο Atkinson κινητήρα 185 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες (182 ίπποι εμπρός και 54 ίπποι πίσω στην έκδοση i-AWD). Η μπαταρία των 22,7 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Το σύστημα λειτουργεί έξυπνα, προσαρμόζοντας τη λειτουργία του ανάλογα με την τοποθεσία -αν, για παράδειγμα, πλησιάζεις μια ζώνη χαμηλών ρύπων, θα διατηρηθεί η ηλεκτρική ενέργεια μέχρι να φτάσεις. Ωστόσο, αυτή η λειτουργία απαιτεί χρήση του ενσωματωμένου συστήματος πλοήγησης.
Το θερμικό σύστημα της μπαταρίας έχει ανασχεδιαστεί για βέλτιστες επιδόσεις σε κάθε συνθήκη, με δυνατότητα ψύξης/θέρμανσης, ειδικά για ταχεία φόρτιση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Υποστηρίζει φόρτιση σε AC έως 11 kW (πλήρης φόρτιση σε τρεις ώρες) και ταχεία φόρτιση σε DC μέσω Combo-CCS στα 50 kW (10%-80% σε 30 λεπτά).
Το νέο RAV4 παρουσιάζεται ως εξ ολοκλήρου νέα γενιά, αλλά χωρίς επίσημα στοιχεία για διαστάσεις ή εσωτερικούς χώρους, οπότε είναι δύσκολο να πούμε αν πρόκειται για πλήρη ανανέωση ή για εκτενές facelift. Πάντως, το εσωτερικό είναι εντελώς ανασχεδιασμένο και η τεχνολογία plug-in hybrid ανταγωνίζεται πλέον επάξια τους υπόλοιπους.
Αναμένουμε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και την τιμή όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία εμπορικού λανσαρίσματος, που αναμένεται στο τέλος του 2025. Ερωτηματικό παραμένει αν θα αποτελέσει τη βάση για το επόμενο Suzuki Across.
Η έκδοση GR Sport επιστρέφει
Η νέα γενιά διατίθεται και σε έκδοση GR Sport, με πιο σπορ εμφάνιση και δυναμική σχεδίαση στον προφυλακτήρα. Ξεχωρίζει με τις ζάντες 20 ιντσών με λάστιχα Toyo Proxes Sport, αλουμινένια πεντάλ και σπορ καθίσματα στο εσωτερικό. Η Toyota Gazoo Racing έχει ενισχύσει τη σπορτίβ αίσθηση με φαρδύτερα μετατρόχια ( συν δύο πόντους), νέα αμορτισέρ υψηλής απόδοσης και αναθεωρημένη ανάρτηση και τιμόνι. Οι κινητήρες παραμένουν ίδιοι.