Η Ferrari παρουσίασε την «e-Vortex», μια νέα πίστα δοκιμών στο Μαρανέλο, σχεδιασμένη για την αξιολόγηση υβριδικών και ηλεκτρικών πρωτοτύπων.
Η πίστα, με μήκος σχεδόν 1,9 χιλιόμετρα και επιφάνεια 37.000 τετραγωνικών μέτρων, ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από τέσσερις μήνες.
Περιλαμβάνει ελικοειδείς καμπές, μεγάλη ευθεία και τμήματα με διαφορετική γεωμετρία για προσομοίωση ποικίλων οδηγικών συνθηκών.
Στόχος της είναι η μεταφορά δοκιμών από δημόσιους δρόμους σε ελεγχόμενο περιβάλλον, επιτρέποντας ταχύτερη ανίχνευση τεχνικών ζητημάτων και μείωση διαρροών.
Η e-Vortex συμπληρώνει το ιστορικό Φιοράνο, εστιάζοντας στις ανάγκες των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Η Ferrari ανακοίνωσε την «e-Vortex», μία νέα δοκιμαστική πίστα στο συγκρότημά της στο Mαρανέλο, δίπλα στο ιστορικό Φιοράνο

Η πίστα e-Vortex θα παρέχει νέες δυνατότητες για τη Ferrari
Η κατασκευή ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ (σύμφωνα με την εταιρεία, σε λιγότερο από τέσσερις μήνες) και το έργο παρουσιάστηκε ως στρατηγική επένδυση για ασφαλείς δοκιμές πρωτοτύπων.
Η εγκατάσταση καταλαμβάνει περίπου 37.000 τετραγωνικά μέτρα και το συνολικό μήκος της πίστας πλησιάζει τα δύο χιλιόμετρα (περίπου 1,17–1,9 km, ανάλογα με τον τρόπο μέτρησης των διαδρομών).
Στο σχεδιασμό της περιλαμβάνονται δύο ελικοειδείς καμπές με κλίση (banked curves), μία μεγάλη ευθεία και σειρές από τμήματα με διαφορετική γεωμετρία για την προσομοίωση ποικίλων οδηγικών συνθηκών.

Οι τεχνικές προδιαγραφές στοχεύουν στη μελέτη δυναμικής συμπεριφοράς, επιτάχυνσης, αλλά και την αξιολόγηση θορύβου, κραδασμών και άνεσης (NVH).
Ο σκοπός της πίστας
Η πίστα σχεδιάστηκε για να επιτρέψει τη “μεταφορά” μεγάλου μέρους των δοκιμών από δημόσιους δρόμους σε ελεγχόμενο περιβάλλον, με δύο βασικούς στόχους:
α) την ταχύτερη ανίχνευση τεχνικών ζητημάτων
και β) τη μείωση των δοκιμαστικών οχημάτων και των παρακολουθήσεων στους δρόμους γύρω από το Mαρανέλο —ένα ζήτημα που συχνά οδηγεί σε διαρροές και φωτογραφίες κατασκόπων.
Επιπλέον, για την υποστήριξη των δοκιμών δημιουργήθηκε ένας χώρος «εργαστηρίου», περίπου 1.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου μπορούν να γίνονται στατικές επιθεωρήσεις και επεμβάσεις μεταξύ των δοκιμών.
Η e-Vortex έχει σαφή προσανατολισμό στις ανάγκες των υβριδικών και ηλεκτρικών πρωτοτύπων
Το πιο ελεγχόμενο περιβάλλον επιτρέπει πιο λεπτομερή αξιολόγηση της συμπεριφοράς των EV-συστημάτων, της διαχείρισης θερμοκρασίας και της «ηχητικής υπογραφής» που θέλει να διατηρήσει η Ferrari στα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Η πίστα e-Vortex δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τo Φιοράνο (το οποίο παραμένει το ιστορικό κέντρο δοκιμών) αλλά να συμπληρώσει και εξειδικεύσει τις δυνατότητες αξιολόγησης
- Τα specs της πίστας e-Vortex
Μήκος: 1.887 μέτρα
Επιφάνεια: 37.351 τετραγωνικά μέτρα
Κυριότερη ευθεία: 600 μέτρα
Πλάτος: Μεταβαλλόμενο, από 6 έως 14 μέτρα
Στροφές: Περιλαμβάνει δύο μεγάλες καμπές με κλίση (banking) καθώς και διάφορες άλλες στροφές για δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς.
Επιφάνεια: Ειδικά διαμορφωμένες με χρήση μπλοκ από πορφυρίτη, καθώς και τμήματα διακοπτόμενα (“disconnessi”) για δοκιμές NVH (θορύβου, κραδασμού, τραχύτηας)
Διάρκεια κατασκευής: Λιγότερο από 4 μήνες
Photo: Ferrari