Η Formula 1 επισκέπτεται 24 τοποθεσίες ετησίως, σε 21 χώρες και δεν πρέπει να λείπει τίποτα. Είναι μια γιγαντιαία επιχείρηση μεταφοράς. Να πώς γίνεται

Το να μαζεύεις μονοθέσια, αυτοκίνητα ασφαλείας, εξοπλισμό και οτιδήποτε χρειάζεται η F1 στις ανά τον κόσμο πίστες απαιτεί συντονισμένη τέχνη μεταφορών
Mε το που τελειώνει ένας αγώνας της F1, αμέσως μαζεύεται η πραμάτεια της. Πρόκειται για μία καλά οργανωμένη επιχείρηση «μετακόμισης» από αέρος, ξηράς και, όπου χρειάζεται, θαλάσσης
Eν προκειμένω, μέχρι εννιά τζετ 777 χρησιμοποιούνται για να μεταφερθεί το μηχανολογικό «τσίρκο» από τη μία πίστα στην επόμενη.
«Εργάζομαι στην επιχείρηση επί 39 χρόνια. Τότε κάναμε 16 αγώνες και 5 διεθνείς. Τώρα είναι 15 διεθνείς και 9 ευρωπαϊκοί», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Πολ Φόουλερ, αντιπρόεδρος μεταφοράς εξοπλισμού μηχανοκίνητου αθλητισμού της DHL Motorsport, μακροχρόνιου συνεργάτη logistics της Formula 1.
«Τότε πετούσαν δύο DC-10 την ημέρα. Τώρα είναι έως και εννέα πτήσεις ανά αγώνα. Τότε το ημερολόγιο ήταν με μεγαλύτερα χρονικά κενά. Τώρα παίρνεις καρό σημαία την Κυριακή και τη Δευτέρα είμαστε έτοιμοι για τον επόμενο αγώνα»

Ο εξοπλισμός ταξινομείται σε αεροπορικές, θαλάσσιες και οδικές μεταφορές. Για τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, ο περισσότερος εξοπλισμός ταξιδεύει οδικώς και στις υπόλοιπες (που ονομάζονται ”flyaways”) τα απαραίτητα είδη μεταφέρονται με έως και εννέα αεροσκάφη Boeing 777, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων
Ο μη απαραίτητος εξοπλισμός μεταφέρεται δια θαλάσσης. Υπάρχουν και «περίεργα» παραδείγματα, όπως μαχαίρια και πιρούνια.
«Τα μαχαιροπίρουνα είναι ειδικά για τις ομάδες ανάλογα με τον χορηγό τους, επομένως δεν μπορείτε να πάρεις οτιδήποτε ή να το προμηθευτείς τοπικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος της DHL.
Πάμε πακέτο
«Αλλάζουμε ηπείρους και ζώνες ώρας, έχουμε πτήσεις 18 ωρών, τα χρονοδιαγράμματα είναι πολύ σφιχτά και όλα πιέζουν τα όρια στο τι είναι δυνατό», προσέθεσε ο Φόουλερ.
Η ομάδα πρέπει να παρακολουθεί το κόστος και να εξετάζει τους περιορισμούς στον εναέριο χώρο της Ρωσίας. Επίσης η αποφυγή της Διώρυγας του Σουέζ, λόγω στρατιωτικής δράσης εκεί, έχει επιμηκύνει τα ταξίδια. Επίσης η ομάδα πρέπει να είναι προετοιμασμένη σε περίπτωση συμφόρησης στα λιμάνια. Οι δε ομαλές σχέσεις και η εμπειρία με το προσωπικό των τελωνείων είναι επίσης απαραίτητες, ειδικά σε χώρες όπου οι υπογραφές χρειάζονται περισσότερο χρόνο


«Έχουμε ένα Σχέδιο Α, Β και Γ, και αστειευόμαστε ότι δεν θέλουμε ποτέ να φτάσουμε στο P, Q και R, που είναι Πανικός, Παραίτηση και Φυγή» είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας
Τέτοια καλά μελετημένα σενάρια σημαίνουν ότι η Formula 1 σπάνια έχει προβλήματα μεταφοράς.
Για παράδειγμα, ακόμα και όταν λόγω καταιγίδας στον Κόλπο του Μεξικού δύο αεροπλάνα αντιμετώπισαν τεχνικά προβλήματα μεταξύ των Grand Prix στην Αυστραλία και την Κίνα ή η κατάρρευση μέρους της γέφυρας Francis Scott Key, στη Βαλτιμόρη, που επηρέασε τη ναυτιλία, βρέθηκαν τελικά εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς.
Photo: DHL