Ένα δικαστήριο στη Φλόριντα έκρινε ότι το σύστημα Autopilot της Tesla ευθύνεται εν μέρει για το θάνατο μιας 22χρονης το 2019, επιβάλλοντας στην εταιρεία να καταβάλει έως και 243 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις.
Η απόφαση αυτή αποτελεί σημαντικό πλήγμα για την Tesla, η οποία βασίζεται στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων για το μέλλον της.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση, υποστηρίζοντας ότι η ετυμηγορία υπονομεύει την ασφάλεια των αυτοκινήτων και τις προσπάθειες ανάπτυξης τεχνολογίας που σώζει ζωές.
Η υπόθεση αυτή είναι η πρώτη ομοσπονδιακή δίκη με ενόρκους που αφορά το Autopilot, ενώ εκκρεμούν τουλάχιστον πέντε ακόμα παρόμοιες υποθέσεις.
Πιο αναλυτικά
Την Παρασκευή 1η Αυγούστου 2025 ένα δικαστήριο στη Φλόριντα των ΗΠΑ έκρινε ότι το σύστημα Autopilot της Tesla ευθύνεται εν μέρει για το θάνατο μίας 23χρονης, το 2019, και ότι θα έπρεπε να είχε αποφύγει τη σύγκρουση

Οι δικηγόροι της οικογένειας της νεαρής γυναίκας που χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από ένα Tesla το 2019 υποστήριξαν ότι το λογισμικό Autopilot της εταιρείας θα έπρεπε να είχε αποφύγει το δυστύχημα
Ένα δικαστήριο ενόρκων στη Φλόριντα την Παρασκευή διαπίστωσε ότι ελαττώματα στο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Tesla ευθυνόταν εν μέρει για το ατύχημα που σκότωσε μία 22χρονη γυναίκα, το 2019, και τραυμάτισε σοβαρά τον φίλο της. Η ετυμηγορία σχολιάζεται ως ένα σημαντικό «πισωγύρισμα» για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ποντάρει μεγάλο μέρος του μέλλοντός της στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων
Η ετυμηγορία των ενόρκων, εάν επικυρωθεί στην έφεση, θα απαιτήσει από την Tesla να καταβάλει έως και 243 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις στους γονείς της γυναίκας και στον φίλο της.
Το δικαστήριο διαπίστωσε ότι η Tesla έφερε το 33% της ευθύνης για το ατύχημα και κατηγόρησε τον οδηγό, George Brian McGee, για το υπόλοιπο. Ο κ. McGee είχε προηγουμένως συμβιβαστεί με την οικογένεια για ένα άγνωστο ποσό.

Mία παλαιότερη φωτογραφία του θύματος, Naibel Benavides, από το 2018, την οποία δημοσίευσε η αδελφή της (Photo: Associated Press)
H θέση της Tesla
Η Tesla δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση.
«Η σημερινή ετυμηγορία είναι λανθασμένη και λειτουργεί μόνο για να υπονομεύσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων και να θέσει σε κίνδυνο τις προσπάθειες της Tesla και ολόκληρης της βιομηχανίας να αναπτύξει και να εφαρμόσει τεχνολογία που σώζει ζωές», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η Tesla δήλωσε ότι αναμένει μείωση των αποζημιώσεων κατά την έφεση. «Ο νόμος της Φλόριντα ορίζει ρητά ότι οι αποζημιώσεις έχουν σχεδόν εξαλειφθεί σε υποθέσεις ευθύνης προϊόντος όπως αυτή», ανέφερε η εταιρεία. «Είμαστε βέβαιοι ότι η επιδίκαση τιμωρητικής αποζημίωσης τουλάχιστον, και πιθανότατα ολόκληρη αυτή η ετυμηγορία, θα ανατραπεί από το εφετείο».
Η απόφαση έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου η Tesla ξεκίνησε περιορισμένες δοκιμές αυτόνομων ταξί στο Όστιν του Τέξας.
Ο Έλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη με επενδυτές τον Ιούλιο ότι η υπηρεσία θα μπορούσε να καλύψει το ήμισυ του πληθυσμού των Ηνωμένων Πολιτειών μέχρι το τέλος του έτους.


Ο Μασκ, ο οποίος έχει ιστορικό υπερβολικής αισιοδοξίας για το πόσο γρήγορα θα γίνουν διαθέσιμα ανάλογα προϊόντα, έχει δηλώσει ότι η ανάπτυξη της Tesla εξαρτάται από τα έσοδα από αυτόνομα ταξί και ανθρωποειδή ρομπότ και όχι από τις πωλήσεις αυτοκινήτων, οι οποίες έχουν μειωθεί
H δίκη
Η δίκη, που διεξήχθη στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για τη Νότια Περιφέρεια της Φλόριντα στο Μαϊάμι, επικεντρώθηκε στην ασφάλεια του συστήματος υποβοήθησης οδηγού της Tesla, γνωστού ως Autopilot.
Αυτή ήταν η πρώτη ομοσπονδιακή δίκη με ενόρκους που προέκυψε από ένα θανατηφόρο ατύχημα που αφορούσε το Autopilot.
Η Tesla έχει κερδίσει τουλάχιστον μία παρόμοια υπόθεση που κατατέθηκε σε δικαστήριο της Καλιφόρνια και έχει διευθετήσει αρκετές άλλες.
Τουλάχιστον πέντε ακόμη εκκρεμούν, σύμφωνα με τους δικηγόρους των εναγόντων.
Photo: Florida Highway Patrol / Tesla
Συνοπτικά
- Δικαστήριο στη Φλόριντα έκρινε την Tesla εν μέρει υπεύθυνη για το θάνατο μιας 22χρονης λόγω ελαττωμάτων στο Autopilot.
- Η Tesla επιβαρύνεται με αποζημιώσεις έως και 243 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ανέφερε ότι θα ασκήσει έφεση για την απόφαση.
- Η υπόθεση αποτελεί σημαντική δικαστική ήττα για την Tesla, επηρεάζοντας την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
- Αυτή ήταν η πρώτη ομοσπονδιακή δίκη με ενόρκους για το Autopilot, ενώ εκκρεμούν τουλάχιστον πέντε παρόμοιες υποθέσεις.