Ο Adrian Mardell, διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Land Rover, αποχώρησε από την εταιρεία μετά από μια σειρά αποτυχημένων στρατηγικών αποφάσεων που οδήγησαν τη φίρμα σε κρίση.
Παρά την επίσημη ανακοίνωση περί «προσωπικής απόφασης», οι αριθμοί δείχνουν την πτώση της Jaguar, η οποία σταμάτησε να πουλά καινούργια αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο και πούλησε μόλις οκτώ νέα οχήματα στην Ευρώπη τον Ιούνιο του 2025.
Η στρατηγική της εταιρείας να επενδύσει αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, ενώ η αγορά επανεξετάζει τα θερμικά μοτέρ, και η αλλαγή του εμβληματικού της λογότυπου, προκάλεσαν αμηχανία και κριτική.
Η Jaguar παραμένει χωρίς ηγεσία και με αβέβαιο μέλλον, καθώς αναζητείται ο διάδοχος του Mardell.
Πιο αναλυτικά
Ύστερα από μια καταιγιστική σειρά αποφάσεων που πολλοί χαρακτήρισαν «αυτοκτονικές», ο Adrian Mardell, διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Land Rover, αποχώρησε από την κορυφή του βρετανικού κολοσσού.
Αυτό που αφήνει πίσω του ο Mardell είναι μια φίρμα σε ελεύθερη πτώση και μια στρατηγική που θύμιζε περισσότερο ρεαλιστική δυστοπία παρά σχέδιο αναγέννησης. Επισήμως, η ανακοίνωση έκανε λόγο για μια «απόφαση προσωπικής φύσεως», ύστερα από 35 χρόνια προσφοράς και τρία χρόνια ως CEO. Ανεπισήμως; Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους -και φωνάζουν.
Ο Adrian Mardell, όπως όλα δείχνουν, πλήρωσε το τίμημα μιας τολμηρής αλλά αποτυχημένης στρατηγικής, που άφησε πίσω της μια Jaguar αγνώριστη…
Ο θάνατος του θρύλου με οκτώ πινακίδες: Η Jaguar σταμάτησε να πουλά καινούργια αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο από τα τέλη του 2024. Θες Jaguar; Βρες μεταχειρισμένο. Το αποτέλεσμα; Τον Ιούνιο του 2025, η εταιρεία πούλησε μόλις οκτώ καινούργια αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη. Ναι, οκτώ.
Η «αναγέννηση» υποτίθεται θα ερχόταν το 2026 με μια ηλεκτρική μπερλίνα, αφού πρώτα περάσει ένα ολόκληρο έτος απόλυτου μηδενός στην παραγωγή. Και αυτό, την ώρα που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία αρχίζει να ξανακοιτάει τα θερμικά μοτέρ.
Η Jaguar όμως προχώρησε all-in στο ηλεκτρικό -την ώρα που το τραπέζι είχε ήδη έρθει τούμπα.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, τον Νοέμβριο του 2024, η Jaguar πέταξε στα σκουπίδια το εμβληματικό της αιλουροειδές και το αντικατέστησε με ένα ασαφές «σύμβολο μοντέρνας εξωστρέφειας».
Το κοινό έμεινε με το στόμα ανοιχτό -από αμηχανία. Μέχει και τα Burger King της έκαναν πλάκα. Οι σχεδιαστές της ίδιας της Jaguar ήταν… μουδιασμένοι.
Και έπειτα ήρθε το πρωτότυπο Type 00: Μια ριζική αποσύνδεση από την Ιστορία, την ταυτότητα και την αυτοκίνηση εν γένει. Μια σχεδιαστική πρόταση που περισσότερο θύμιζε έργο τέχνης σε γκαλερί παρά σπόρτσκαρ για τους δρόμους.
Το θέμα είναι αν υπάρχει άνθρωπος διατεθειμένος να αναλάβει το τιμόνι. «Ο διάδοχος θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω», ανέφερε η Jaguar. Μέχρι τότε, η φίρμα μένει χωρίς οδηγό -και με πορεία ασαφή. Ο Adrian Mardell, όπως όλα δείχνουν, πλήρωσε το τίμημα μιας τολμηρής αλλά αποτυχημένης στρατηγικής, που άφησε πίσω της μια Jaguar αγνώριστη…
Συνοπτικά
- Ο διευθύνων σύμβουλος Adrian Mardell αποχώρησε από την Jaguar Land Rover μετά από αποτυχημένες στρατηγικές αποφάσεις.
- Η Jaguar σταμάτησε να πουλά καινούργια αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο και πούλησε μόνο οκτώ νέα οχήματα στην Ευρώπη τον Ιούνιο του 2025.
- Η απόφαση της εταιρείας να επενδύσει αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση και να αλλάξει το λογότυπό της προκάλεσε αμηχανία και κριτική.
- Η Jaguar παραμένει χωρίς ηγεσία και με αβέβαιο μέλλον, καθώς αναζητείται νέος διευθύνων σύμβουλος.