Η Volvo Cars έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υπέγραψε συμφωνία προμήθειας ανακυκλωμένου χάλυβα με τη SSAB, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά τη διαδικασία παραγωγής.
Η συνεργασία αυτή, που επεκτείνει τη μακροχρόνια σχέση των δύο εταιρειών, θα επιτρέψει τη χρήση σχεδόν μηδενικών εκπομπών χάλυβα σε επιλεγμένα εξαρτήματα του νέου ηλεκτρικού SUV EX60 και άλλων μοντέλων.
Η Volvo στοχεύει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040, με στόχο την ενσωμάτωση τουλάχιστον 30% ανακυκλωμένου περιεχομένου σε όλα τα προϊόντα της έως το 2030.
Πιο αναλυτικά
Η Volvo Cars είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υπογράφει συμφωνία προμήθειας με τη SSAB για ανακυκλωμένο χάλυβα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, για χρήση σε μαζική παραγωγή.
Η συμφωνία αποτελεί επέκταση της υφιστάμενης μακροχρόνιας συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες, με σκοπό την πρωτοπορία στη μετάβαση σε πιο βιώσιμο χάλυβα.
Εκτός από την αγορά ανακυκλωμένου χάλυβα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, η σουηδική φίρμα σημειώνει πρόοδο στις φιλοδοξίες της για την κυκλικότητα, πουλώντας απορρίμματα χάλυβα (scrap). Αυτό βοηθά την εταιρεία να διατηρεί τα υλικά στην υψηλότερη αξία τους για τη μεγαλύτερη περίοδο χρόνου, σε ένα κλειστό σύστημα βρόχου.
Η συμφωνία αποτελεί επέκταση της υφιστάμενης μακροχρόνιας συνεργασίας ανάμεσα σε Volvo και SSAB
«Μία από τις μεγαλύτερες πηγές εκπομπών CO2 στην παραγωγική μας διαδικασία είναι ο χάλυβας που χρησιμοποιούμε για να κατασκευάζουμε τα αυτοκίνητά μας. Αντιπροσωπεύει κατά μέσον όρο περίπου το 25% όλων των εκπομπών που σχετίζονται με τα υλικά σε ένα νέο αυτοκίνητο Volvo», λέει η Francesca Gamboni, επικεφαλής αλυσίδας εφοδιασμού και παραγωγής στη Volvo Cars. «Εργαζόμαστε για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040, και η ελάττωση των εκπομπών που σχετίζονται με τον χάλυβα μπορεί να κάνει τη διαφορά».
Ο ανακυκλωμένος χάλυβας θα χρησιμοποιείται σε επιλεγμένα εξαρτήματα του προσεχούς αμιγώς ηλεκτρικού SUV EX60, καθώς και σε άλλα αυτοκίνητα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική επόμενης γενιάς, SPA3, της Volvo.
Το κλειστό σύστημα βρόχου της SSAB ανακυκλώνει υπολείμματα χάλυβα, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές CO2 και διατηρώντας τα υλικά και τους φυσικούς πόρους σε χρήση για μεγαλύτερο διάστημα. Σε σύγκριση με τον χάλυβα που παράγεται παραδοσιακά στην Ευρώπη, ο ανακυκλωμένος χάλυβας της SSAB παράγει σχεδόν 100% λιγότερες εκπομπές CO2 στις εσωτερικές εργασίες και αποτελείται από ανακυκλωμένο περιεχόμενο κατά σχεδόν 100%.
«Ο χάλυβας είναι ένα υλικό αποφασιστικής σημασίας για την ασφάλεια, τη δύναμη και την αντοχή των προϊόντων μας και κατά παράδοση συνεισφέρει σημαντικά στις εκπομπές άνθρακα», τονίζει η Francesca Gamboni.
Η Volvo έχει δεσμευθεί για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον και φιλοδοξεί να πετύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040. Μέχρι το 2030, στόχος της εταιρείας είναι να έχει ελαττώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 65% έως 75% σε σύγκριση με το έτος αναφοράς 2018, μειώνοντας συνεχώς τις εκπομπές CO2 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.
Η συμφωνία με τη SSAB αποτελεί παράδειγμα για το παραπάνω. Επιπλέον, ενισχύει τις φιλοδοξίες της φίρμας για την κυκλικότητα, με στόχο τη χρήση ανακυκλωμένου περιεχομένου σε ποσοστό 30% κατά μέσον όρο, σε όλο το εύρος της γκάμας έως το 2030. Τα νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν μετά το 2030 θα περιέχουν ανακυκλωμένα ή βιολογικής βάσης υλικά κατά τουλάχιστον 35%.