Το Renault Group, σε συνεργασία με τις MyWheels, We Drive Solar και τον Δήμο της Ουτρέχτης, εγκαινίασε το πρώτο πλήρως λειτουργικό σύστημα Vehicle-to-Grid (V2G) στην Ευρώπη, μέσω του προγράμματος «Utrecht energized». Η πρωτοβουλία αυτή συνδυάζει την αμφίδρομη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων με την κοινή χρήση αυτοκινήτων, δημιουργώντας ένα βιώσιμο μοντέλο αστικής κινητικότητας.
Με τη συμμετοχή 50 ηλεκτρικών Renault, η Ουτρέχτη στοχεύει στη σταθεροποίηση του ενεργειακού δικτύου και στη μείωση των εκπομπών CO2. Το Renault Group επισημαίνει την ανάγκη για ρυθμιστική υποστήριξη ώστε να επεκταθεί το V2G σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ζητώντας φορολογικά κίνητρα και απλοποίηση διαδικασιών.
Πιο αναλυτικά
Το Renault Group, σε συνεργασία με τις MyWheels, We Drive Solar και τον Δήμο της Ουτρέχτης, εγκαινίασε επίσημα το πρώτο πλήρως λειτουργικό σύστημα Vehicle-to-Grid (V2G) μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη, μέσω του προγράμματος «Utrecht energized».
Η πρωτοβουλία αυτή φέρνει για πρώτη φορά στην ήπειρο μια σύμπραξη όπου η τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων συνδυάζεται με την κοινή χρήση αυτοκινήτων, δημιουργώντας ένα ενεργειακά έξυπνο και βιώσιμο μοντέλο αστικής κινητικότητας.
Η Ουτρέχτη, μία από τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές πόλεις στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – με περίπου το 35% των κτιρίων της να φέρουν φωτοβολταϊκά – μετατρέπεται σε εργαστήριο πράσινης τεχνολογίας. Η συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων οδηγεί στη λειτουργία ενός οικοσυστήματος που επιτρέπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποθηκεύουν ενέργεια από ηλιακές και αιολικές πηγές και να την επιστρέφουν στο τοπικό δίκτυο τις ώρες αιχμής. Έτσι, επιτυγχάνεται διπλός στόχος: η σταθεροποίηση του ενεργειακού δικτύου και η παροχή προσιτών, μηδενικών εκπομπών μετακινήσεων στους κατοίκους.
Η τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης AC που χρησιμοποιείται στα οχήματα βασίζεται στη λύση Mobilize V2G του Renault Group, σε συνεργασία με την We Drive Solar. Πρόκειται για την πρώτη φορά που αυτή η τεχνολογία υλοποιείται σε δημόσιο επίπεδο.
Η υλοποίηση ξεκίνησε με 50 Renault 5 E Tech electric, τα οποία διατίθενται από την υπηρεσία car-sharing της MyWheels. Πολύ σύντομα, στον στόλο θα προστεθούν επίσης τα Renault 4 E Tech electric, Renault Megane E Tech electric και Renault Scenic E Tech electric, με στόχο ο αριθμός των οχημάτων να φτάσει συνολικά τα 500. Αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι ικανά να προσφέρουν έως και το 10% της απαιτούμενης ευελιξίας για την ενεργειακή εξισορρόπηση στην περιοχή της Ουτρέχτης.
Το Renault Group υπογραμμίζει ότι τα μοντέλα του, χάρη στον κόμπακτ σχεδιασμό και την προηγμένη τεχνολογία τους, αποτελούν ιδανική λύση για προγράμματα car-sharing σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές, συμβάλλοντας έμπρακτα στην απανθρακοποίηση των μετακινήσεων. Παράλληλα, δηλώνει τη στρατηγική του προσήλωση στη διάδοση του V2G ως λύση για το μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας.
Η επιτυχία του «Utrecht energized» καταδεικνύει ότι η τεχνολογία V2G, από μια καινοτόμα ιδέα, μπορεί να μετατραπεί σε εφαρμοσμένη πραγματικότητα, εφόσον υπάρχει συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών, εταιρειών ενέργειας, παρόχων υποδομών και τοπικών αρχών.
Ωστόσο, για να επεκταθεί αυτό το μοντέλο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, απαιτείται ρυθμιστική υποστήριξη. Το Renault Group καλεί τις κυβερνήσεις και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να διαμορφώσουν ένα ενιαίο κανονιστικό πλαίσιο που θα άρει τα εμπόδια στην ανάπτυξη του V2G, όπως οι φορολογικές στρεβλώσεις και οι περίπλοκες διαδικασίες πιστοποίησης.
Συγκεκριμένα, ζητά φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση της τεχνολογίας, αναθεώρηση των τελών σύνδεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο, επιτάχυνση των διαδικασιών πιστοποίησης, καθώς και υποστήριξη για την ευρεία εγκατάσταση έξυπνων μετρητών. Κατά τον όμιλο, αυτά τα μέτρα είναι κρίσιμα για την πλήρη απελευθέρωση του δυναμικού του V2G και τη μαζική υιοθέτησή του στην Ευρώπη.
Η Ουτρέχτη, λοιπόν, αποτελεί το πρώτο ορόσημο μιας ευρύτερης μετάβασης. Και το Renault Group φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας, αποδεικνύοντας ότι ο συνδυασμός έξυπνης κινητικότητας και καθαρής ενέργειας δεν είναι μόνο εφικτός – είναι ήδη εδώ.