Το Lucid Air Grand Touring αναδείχθηκε ως το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για ταξίδια, σύμφωνα με δοκιμές αυτονομίας που πραγματοποίησε η νορβηγική ομοσπονδία αυτοκινήτου NAF. Το μοντέλο διένυσε 828,6 km με μία φόρτιση, χάρη στην τεράστια μπαταρία των 118 kWh και την εξαιρετική διαχείριση ενέργειας του.
Ακολουθεί το Tesla Model 3, που κατέγραψε 721 km, ενώ αρκετά άλλα ηλεκτρικά μοντέλα ξεπέρασαν τα 600 km. Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε διάφορες συνθήκες και ταχύτητες, αποδεικνύοντας την ικανότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Πιο αναλυτικά
Η νορβηγική ομοσπονδία αυτοκινήτου NAF συγκεντρώνει όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα δύο φορές τον χρόνο. Για δοκιμή αυτονομίας σε χειμερινές και σε θερινές συνθήκες. Στον πιο πρόσφατο διαγωνισμό, ένα Lucid Air Grand Touring ταξίδεψε άνετα μακρύτερα από τα υπόλοιπα 26 ηλεκτρικά, αφού διένυσε 828,6 km με μία φόρτιση.
Το Lucid Air Grand Touring διαθέτει μια τεράστια μπαταρία 118 kWh, η οποία του προσφέρει WLTP αυτονομία 839 km όταν φοράει τις μικρότερες διαθέσιμες ζάντες των 19 ιντσών. Με τις οποίες ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή. Και άλλα ηλεκτρικά έχουν αντίστοιχα μεγάλες ή μεγαλύτερες μπαταρίες, αλλά η αμερικανική μπερλίνα έχει εξαιρετική διαχείριση ενέργειας.
Οι δοκιμές αυτονομίας είναι ένα «άθλημα» που όλοι ταξιδεύουν και στο τέλος κερδίζουν οι Αμερικανοί. Ή οι Κινέζοι
Το Tesla Model 3 κατέγραψε τη δεύτερη υψηλότερη αυτονομία, διανύοντας 721 km πριν ξελιγωθεί. Είναι σημαντικό ότι ξεπέρασε το επίσημο WLTP νούμερο κατά 19 km. Πρόκειται για την πιο ταξιδιάρικη έκδοση του δημοφιλούς σεντάν, το Long Range με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Πάνω από τα 600 km κατατάχθηκαν κάμποσα ακόμα μοντέλα. Η BMW iX με 691, το Polestar 3 -που δεν εισάγεται στην Ελλάδα- με 681, το Audi A6 Avant e-tron με 656, το Model Y με 652, το Polestar 4 με 627 και το Ford Capri με 616.
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε διάστημα δύο ημερών. Όλα τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην ίδια διαδρομή με την ίδια ταχύτητα μέχρι να ακινητοποιηθούν τελείως και να φορτωθούν σε γερανό.
Η διαδρομή περιελάμβανε κίνηση σε χαμηλότερες αλλά και υψηλότερες ταχύτητες, κυρίως σε επαρχιακό δίκτυο. Ξεκινώντας λίγο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και φτάνοντας σε υψόμετρο σχεδόν 1.000 m.
Η εξωτερική θερμοκρασία κυμαινόταν μεταξύ 7°C και 17°C, είναι ενδιαφέρον ότι οι νορβηγικές θερινές δοκιμές θα μπορούσαν να αντιστοιχούν σε ελληνικές χειμερινές. Οι μετρήσεις κατά WLTP εκτελούνται σε ελεγχόμενο περιβάλλον με καθορισμένη θερμοκρασία 23°C, χωρίς να είναι ενεργοποιημένος ο κλιματισμός ή η θέρμανση.
Αρκετά ηλεκτρικά ξεπέρασαν τα 550 km: Το VW ID.7 GTX Tourer σταμάτησε μετά από 595 km, το Zeekr 7X μετά από 593 km, το Opel Grandland στα 583 km, το Kia EV3 έχοντας διανύσει 574 km και το BYD Tang αφού κάλυψε 572 km.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κινεζικά μοντέλα ξεπερνούν τα 1.000 km στον αυτοκινητόδρομο, αλλά δεν είναι διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή ήπειρο.