Η BMW προειδοποιεί ότι ο πλήρης εξηλεκτρισμός της παραγωγής της θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστροφή, επιμένοντας στη στρατηγική των πολλαπλών καυσίμων. Ο διευθύνων σύμβουλος, Oliver Zipse, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει βενζινοκίνητα, ντίζελ και υβριδικά οχήματα, παράλληλα με νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Υποστηρίζει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μοναδική λύση για τη μείωση των εκπομπών CO₂, προτείνοντας μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση. Παρά την κριτική για την αργοπορία στην ηλεκτροκίνηση, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW αυξάνεται, με στόχο την παρουσίαση υδρογονοκίνητου οχήματος το 2028.
Πιο αναλυτικά
Η BMW έχει επικριθεί στο παρελθόν για την αργοπορία της στην ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο πορτφόλιό της. Ήταν μία από τις λίγες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν δεσμεύτηκε για μια συγκεκριμένη ημερομηνία κατά την οποία δεν θα πουλούσε τίποτα άλλο παρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μαζί με την Toyota μάλιστα, η BMW αποτελεί θιασώτη των πολλαπλών καυσίμων και προσεγγίσεων για χάρη ενός πράσινου μέλλοντος.
Τώρα, ο επικεφαλής Oliver Zipse ανανέωσε τη δέσμευσή του στη στρατηγική των πολλαπλών επιλογών. Δηλώνοντας ότι η BMW θα συνεχίσει να κατασκευάζει και να πουλάει αυτοκίνητα που θα καταναλώνουν βενζίνη, ντίζελ, υβριδικά, αλλά και υδρογόνου. Παράλληλα με την πληθώρα νέων ηλεκτρικών μοντέλων που ήδη έχει στα σκαριά.
Ακούς τον Oliver Zipse να νομίζεις ότι μιλά ο Akio Toyoda
«Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τους φιλόδοξους πολιτικούς στόχους -αλλά δεν πιστεύουμε σε μονόπλευρους κανονισμούς που περιορίζουν την προσφορά», δήλωσε ο Zipse. «Η ίδια αρχή ισχύει και για την κυκλική οικονομία. Και εδώ, μόνο μια ολοκληρωμένη προσέγγιση μπορεί να τονώσει τις επενδύσεις».
«Είναι πλέον σαφές ότι η ηλεκτροκίνηση οδηγεί από μόνη της σε αδιέξοδο. Οι διαφορές είναι απλώς πολύ μεγάλες, ακόμη και εντός της Ευρώπης».
Ο 61χρονος χρησιμοποίησε τα παραδείγματα του Βελγίου και της Ιταλίας. Στο Βέλγιο, τα γενναιόδωρα κίνητρα οδήγησαν τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα να φτάσουν σε μερίδιο αγοράς άνω του 60% πέρυσι.
Συγκριτικά, αντιπροσώπευαν μόνο το 4% των πωλήσεων στην Ιταλία. Πρόσθεσε ότι το πιο σημαντικό ερώτημα είναι πώς θα μειωθούν αποτελεσματικά οι εκπομπές CO₂ και ότι η απάντηση δεν είναι «να σκεφτόμαστε μόνο άσπρο-μαύρο».
«Ενώ άλλοι κατασκευαστές αντιστρέφουν την πορεία τους ή προσαρμόζουν τη στρατηγική τους, εμείς βρισκόμαστε ακριβώς στον σωστό δρόμο», δήλωσε ο Γερμανός στους μετόχους.
«Ακόμα και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αρχίζουν να το συνειδητοποιούν: Η νέα γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση υποστηρίζει μια ευρεία προσέγγιση στην τεχνολογία, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει να κάνει την Ευρώπη πιο ανταγωνιστική».
Όλα αυτά ενώ η ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της BMW αυξάνεται. Το πρώτο 3μηνο του έτους, τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα αποτελούσαν περισσότερο από το 25% όλων των νέων BMW που πουλήθηκαν.
Ενώ σχεδόν το 20% ήταν πλήρως ηλεκτρικά. Το 2028, η BMW θα κυκλοφορήσει μαζί με την Toyota το πρώτο της όχημα παραγωγής που θα καταναλώνει υδρογόνο.