Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δημοσίευσε βίντεο που δείχνει την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, αποδεικνύοντας ότι το τρένο δεν εισήλθε ποτέ σε αντίθετη γραμμή.
Η διαδρομή είχε προγραμματιστεί μέσω τηλεδιοίκησης, ενεργοποιώντας αυτόματα τα φωτοσήματα για την αποφυγή σύγκρουσης.
Στη Σίνδο, η οπισθοπορία του τρένου έγινε για την αποβίβαση επιβατών, ενώ ο Κυρανάκης τόνισε τη σημασία των νέων ψηφιακών συστημάτων για την ενίσχυση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο.
Παράλληλα, αναγνώρισε την ανάγκη καλύτερης ενημέρωσης των επιβατών για αλλαγές στη χάραξη της διαδρομής.
Πιο αναλυτικά
Βίντεο με την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 (Θεσσαλονίκη – Λάρισα), της 5ης Νοεμβρίου, δημοσίευσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τονίζοντας «ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης».
«Όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση αυτομάτως ενεργοποιούνται τα φωτοσήματα (φανάρια) και δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή. Στη Σίνδο έχουμε 4 γραμμές, 2 ανόδου και 2 καθόδου και όπως φαίνεται και στο video, η προγραμματισμένη οπισθοπορία έγινε για να μπορέσουν να αποβιβαστούν επιβάτες στην αποβάθρα του προαστιακού σταθμού», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.
Και συνέχισε: «Η συνολική απόσταση μεταξύ των δυο «κλειδιών» του σταθμού είναι περίπου 800 μέτρα. Κακώς δεν εξηγήθηκε ο λόγος αλλαγής χάραξης σε όλους τους επιβάτες του τρένου. Καταλαβαίνω απόλυτα τη δυσπιστία, όμως είναι σημαντικό ότι πλέον με νέα ψηφιακά συστήματα, τόσο ο έλεγχος όσο και η διερεύνηση περιστατικών αποδεικνύουν στην πράξη ότι αναβαθμίζεται το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου».






