Το νέο Audi Q3 φέρνει μια σημαντική αλλαγή στην εργονομία του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς μοχλούς ελέγχου με μια οριζόντια μπάρα, που συγκεντρώνει όλες τις βασικές λειτουργίες πίσω από το τιμόνι. Αυτή η καινοτομία αποσκοπεί στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης του οδηγού με το όχημα, ενώ προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο στην καμπίνα.
Παρά τις αμφιβολίες για την ανάγκη αυτής της αλλαγής, η Audi υποστηρίζει ότι η νέα διάταξη θα βελτιώσει την εμπειρία οδήγησης. Αν η αποδοχή του Q3 είναι θετική, είναι πιθανό ότι η μπάρα ελέγχου θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.
Πιο αναλυτικά
Το νέο Audi Q3, που μόλις παρουσιάστηκε, εισάγει μια από τις πιο ασυνήθιστες εργονομικές αλλαγές των τελευταίων ετών στην καμπίνα ενός σύγχρονου αυτοκινήτου.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο της γερμανικής μάρκας, οι κλασικοί μοχλοί πίσω από το τιμόνι -για φλας, υαλοκαθαριστήρες και φώτα- αντικαθίστανται από μια οριζόντια μπάρα ελέγχου, μια λύση που φέρνει στο προσκήνιο νέα δεδομένα στην αλληλεπίδραση οδηγού-αυτοκινήτου.
«Γιατί να αλλάξεις κάτι που δουλεύει;» θα αναρωτηθούν πολλοί! «Για να το κάνεις καλύτερο», απαντά η Audi
Η Audi επιλέγει να λανσάρει αυτή την καινοτομία όχι σε κάποιο κορυφαίο μοντέλο, αλλά στο νέο Q3, ένα SUV που παραδοσιακά τοποθετείται χαμηλότερα στην γκάμα. Τοποθετημένη πίσω από το τιμόνι, η νέα μπάρα ενσωματώνει πλέον όλες τις βασικές λειτουργίες, με στόχο την εργονομία και τη μείωση της πολυπλοκότητας.
Οι υαλοκαθαριστήρες ενεργοποιούνται μέσω ενός μικρού περιστροφικού διακόπτη στην αριστερή πλευρά της μπάρας, ο οποίος ρυθμίζει την έντασή τους. Ένα κουμπί στο εξωτερικό άκρο ενεργοποιεί έναν μόνο κύκλο σκουπίσματος ή, με παρατεταμένο πάτημα, το σύστημα ψεκασμού. Αντίστοιχα, το πίσω παρμπρίζ καθαρίζεται με ξεχωριστό κουμπί, επίσης στην αριστερή πλευρά.
Οι φλας λειτουργούν με μικρές κινήσεις της άκρης της μπάρας προς τα πάνω ή κάτω, ενώ τα μεγάλα φώτα ενεργοποιούνται με πίεση του εξωτερικού άκρου ή με τράβηγμα προς τον οδηγό για στιγμιαίο αναβόσβημα. Το παραδοσιακό κλικ του μοχλού ανήκει πια στο παρελθόν.
Ο λόγος αυτής της αλλαγής; Η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων στο δεξί μέρος του τιμονιού, απελευθερώνοντας έτσι την κεντρική κονσόλα από επιπλέον διακόπτες. Το αποτέλεσμα είναι περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι: δύο ποτηροθήκες, ένα συρόμενο κάλυμμα που κρύβει δύο θύρες USB-C και ένας ψυχόμενος επαγωγικός φορτιστής 15 watt για smartphone.
Το νέο αυτό σύστημα, που η Audi αποκαλεί «new steering wheel control unit», ενδέχεται να χρειαστεί εξοικείωση. Δεν δείχνει εξαρχής διαισθητικό, όμως οι υπεύθυνοι της εταιρείας διαβεβαιώνουν πως δεν πρόκειται για αλλαγή προς χάριν της εντύπωσης, αλλά για ουσιαστική βελτίωση της εργονομίας και της εμπειρίας χρήσης.
Παρ’ όλα αυτά, τίθεται ένα εύλογο ερώτημα: υπήρχε πράγματι πρόβλημα με το προηγούμενο σύστημα; Οι παραδοσιακοί μοχλοί χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες χωρίς να προκαλούν παράπονα. Ωστόσο, η Audi φαίνεται αποφασισμένη να εξελίξει τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός αλληλεπιδρά με το αυτοκίνητο, και αν η αποδοχή στο Q3 είναι θετική, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η νέα μπάρα ελέγχου θα περάσει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.