Η Volkswagen προγραμματίζει την πώληση της Italdesign, θυγατρικής της Audi, ως στρατηγική κίνηση για τη μείωση των λειτουργικών της εξόδων. Η ανακοίνωση έγινε ενδοεταιρικά στις 5 Μαΐου, προκαλώντας ανησυχία στους εργαζομένους, καθώς η εταιρεία είναι γνωστή για την καινοτομία και τον σχεδιασμό εμβληματικών αυτοκινήτων.
Παρά την κερδοφορία της Italdesign, η Volkswagen δεν έχει δημοσιοποιήσει λεπτομέρειες για την αποτίμηση ή το μέλλον της εταιρείας. Η Italdesign, ιδρυθείσα το 1968 από τον Giorgetto Giugiaro, έχει συνεργαστεί με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, διατηρώντας τη λειτουργία της και εκτός του Ομίλου Volkswagen.
Πιο αναλυτικά
Η Italdesign Giugiaro S.p.A. ανήκει πλήρως στον Όμιλο Volkswagen. Αρχικά, το 2010, η γερμανική εταιρεία απέκτησε το 90,1% των μετοχών της Italdesign μέσω της ιταλικής θυγατρικής της Audi, Lamborghini Holding S.p.A. Ενώ το υπόλοιπο 9,9% παρέμεινε στην οικογένεια Giugiaro.
Το 2015, η οικογένεια πώλησε και το υπόλοιπο ποσοστό στην Audi, καθιστώντας την Italdesign πλήρως θυγατρική της Audi και, κατ’ επέκταση, του Ομίλου Volkswagen. Αυτή η εξαγορά επέτρεψε στην ιταλική φίρμα να ενταχθεί πλήρως στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου, σε ένα συνοικέσιο που συνέφερε και τους δύο.
Τώρα, δέκα χρόνια μετά, η Volkswagen σχεδιάζει να την πουλήσει, σε μια προσπάθεια να μειώσει το λειτουργικό της κόστος
Η πώληση ανακοινώθηκε ενδοεταιρικά στις 5 Μαΐου, κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της Italdesign κοντά στο Τορίνο της Ιταλίας. Παρευρέθηκαν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corriere Della Serra.
Με τη φημολογία να αναφέρει ότι από τη συνάντηση έφυγαν με περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις.
«Αυτή η είδηση μας ανησυχεί πολύ, επειδή δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί σε μια εταιρεία που ήταν -και εξακολουθεί να είναι- η ναυαρχίδα της περιοχής», δήλωσε ο Gianni Mannori, μέλος του συνδικάτου Fiom Cgil, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα.
Η Volkswagen δεν έχει ακόμη ανακοινώσει δημόσια τα πλάνα της για την πώληση της Italdesign. Αλλά το δημοσίευμα ισχυρίζεται ότι ο Όμιλος έχει ήδη μπει στη διαδικασία αποτίμησης. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε πόσο αξίζει η Italdesign, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι είναι κερδοφόρα.
Ο Ιταλός σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro ίδρυσε την Italdesign μαζί με τον Aldo Mantovani το 1968. Ο οίκος έχει σχεδιάσει μια μακρά λίστα από επιτυχημένα μοντέλα, όπως η Alfa Romeo Alfasud, τα αρχικά Golf και Scirocco, το FIAT Panda πρώτης γενιάς, το Subaru SVX και πόσα ακόμα.
Ωστόσο, ο στόχος της Volkswagen δεν ήταν να μετατρέψει την Italdesign σε in-house κέντρο σχεδιασμού της. Η μάρκα συνέχισε να εργάζεται για εταιρείες και εκτός του Ομίλου, ακόμη και μετά την εξαγορά.
Το 2018, συνεργάστηκε με τη Nissan για να μετατρέψει το GT-R R35 σε ένα κουπέ περιορισμένης έκδοσης 720 ίππων, που ονομάστηκε GT-R50. Η Italdesign έχει επίσης σχεδιάσει μοντέλα για κάμποσες κινεζικές μάρκες τα τελευταία χρόνια. Λες να καταλήξει σε ασιατικό πορτφόλιο;