Δ. Τάκης: «Η κυβέρνηση θα ανακτήσει χρήματα από τις παράνομες επιδοτήσεις έως τον Σεπτέμβριο»
Βουλή: Έντονη αντιπαράθεση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για την πρόταση Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Ρούμπιο: «Συμφωνήσαμε σε ξεκάθαρα μέτρα για να τερματιστεί απόψε η κρίσιμη κατάσταση στη Συρία»
Βαλαντσιούνας: «Αποφασισμένος να παλέψει για να απελευθερωθεί από το συμβόλαιό του με τους Νάγκετς» αναφέρουν στις ΗΠΑ
Πιστόλας: Η ΝΔ επιδιώκει με την εξεταστική να μην επωμιστεί μόνη της τις ευθύνες
Μεγάλη πυρκαγιά στη ΒΔ Τουρκία – Στάχτη χιλιάδες στρέμματα δάσους και καλλιεργειών
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Η οικονομική αστυνομία στις έρευνες
ΛΟΤΤΟ 2639: Δείτε τους τυχερούς αριθμούς
ΥΠΕΞ: Καταδικάζουμε τις επιθέσεις κατά αμάχων και θρησκευτικών χώρων στη Σουέιντα, Συρία
Σύγκρουση Λοβέρδου και Γιαννούλη – «Η συνείδηση είναι με το μέρος μας!»
Νέες επιθέσεις του Ισραήλ στην Συρία – Χτύπησε αεροπορική βάση κοντά στην Δαμασκό
Παλλήνη: Ανακαλύφθηκαν ανθρώπινα οστά σε προχωρημένη αποσύνθεση
Αγανάκτηση στη Γαλλία για τα μέτρα λιτότητας – «Μακροοικονομικά λανθασμένη η εφαρμογή αυτής της πολιτικής»
Σύγκρουση Γιώργου Αυτιά με Επίτροπο Προϋπολογισμού «για τη χρηματοδότηση της Τουρκίας»
Ισπανία: Συνελήφθησαν 3 Έλληνες πλοιοκτήτες με 4,5 τόνους κοκαΐνης – Το φορτίο είχε εντοπιστεί από το 2023
Ύπνος: Τα 3 φυτά που θα βελτιώσουν τον ύπνο σας στην κρεβατοκάμαρα, σύμφωνα με ειδικό
Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση εισόδου σε λουόμενους των ΚΑΠΗ από beach bar
Ο Ολυμπιακός προτείνει στον Κώστα Παπανικολάου συμβόλαιο μέχρι το 2027
Ποιες εταιρείες θα καταβάλουν φόρο εκ των προτέρων
Μπακογιάννης: Η δημοσίευση για το όραμα του πατέρα του για το Καρπενήσι και η υπόσχεση Μητσοτάκη
//

Διαβάστε περισσότερα

Cadillac Seville 1975-1979, επανάσταση διαστάσεων στην αυτοκρατορία του Detroit

Η Cadillac Seville, το επαναστατικό μοντέλο της GM, άλλαξε την αντίληψη για την αμερικανική πολυτέλεια το 1975 με μια συμπαγή, ευρωπαϊκή προσέγγιση που έσπασε τα στερεότυπα
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Η Cadillac Seville, που παρουσιάστηκε το 1975, αποτέλεσε μια επαναστατική αλλαγή στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, εισάγοντας την έννοια της πολυτέλειας σε πιο κομπακτ και οικονομική μορφή. Με μήκος μόλις 5,21 μέτρα και έναν V8 κινητήρα 5,7 λίτρων, η Seville συνδύαζε την αμερικανική παράδοση με ευρωπαϊκές σχεδιαστικές επιρροές, προσφέροντας μια πιο εκλεπτυσμένη και λιτή αισθητική.

Αν και η Cadillac είχε κυριαρχήσει στην αγορά με μεγάλα και σπάταλα μοντέλα, η Seville αποδείχθηκε επιτυχής, με πωλήσεις που άγγιξαν τις 215.659 μονάδες μέχρι το 1979. Η υιοθέτηση τεχνολογιών όπως ο ηλεκτρονικός ψεκασμός και η καινοτόμος σχεδίαση καθόρισαν την κατεύθυνση της Cadillac για τις επόμενες δεκαετίες, κάνοντάς την ένα πολιτισμικό ορόσημο στην αυτοκινητική ιστορία των ΗΠΑ.

Πιο αναλυτικά

Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, στα αυτοκίνητα, η πολυτέλεια στην Αμερική συνοψιζόταν σε μια λέξη: «Big». Μεγάλος κινητήρας, μεγάλη ισχύς, μεγάλο μέγεθος, μεγάλη κατανάλωση. Αιφνιδιαστικά, η Cadillac το 1975 έφερε τα πράγματα τούμπα με ένα πιο κόμπακτ, πιο ευέλικτο, πιο οικονομικό μοντέλο. Την Cadillac Seville!

Μια Cadillac… μικρή; Αν είναι δυνατόν! Κι όμως, 5,21 μέτρα «μόνο». Σχεδόν εκλεπτυσμένη. Με πλάτες πιο σφιχτές, με βλέμμα πιο λεπτοδουλεμένο, σχεδόν ευρωπαϊκό. Κι όμως ήταν ακριβότερη από όλες τις υπόλοιπες Cadillac της εποχής, πλην της λιμουζίνας Series 75. Ένα είδος προφανούς παραδοξότητας. Ή μήπως όχι; Στην αυτοκινητική ιστορία της Αμερικής, υπάρχουν μοντέλα που ήρθαν για να διεκδικήσουν, μοντέλα που ήρθαν για να αποδείξουν και μερικά, ελάχιστα, που ήρθαν για να υπενθυμίσουν. Η Cadillac Seville του 1975 ανήκει στην τρίτη κατηγορία.

Η παρακαταθήκη της Cadillac Seville είναι ότι αποτέλεσε πολιτισμικό ορόσημο. Ήταν η πρώτη Cadillac που αποδεχόταν την «ευρωπαϊκή ιδέα» χωρίς να την παρωδεί

Cadillac Seville
H Cadillac Seville παρουσιάστηκε στους ντίλερ και στο κοινό ως «international size», με το όνομά της να έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από τη φίρμα στις εκδόσεις hardtop της δίθυρης Eldorado από το 1956 μέχρι το 1960.

Δεν ήταν ένα αυτοκίνητο-επανάσταση με φανφάρες, ούτε ένα νέο τεχνολογικό καμάρι του Detroit. Ήταν όμως μια υπενθύμιση -ότι η πολυτέλεια δεν χρειάζεται υπερβολή. Ότι η αξιοπρέπεια, ακόμα και στην αυτοκίνηση, μπορεί να χωρέσει μέσα σε πέντε μέτρα γυαλιστερής λαμαρίνας. Και ότι η Αμερική, εκείνη η Αμερική του τέλους των ’70s, μπορούσε ακόμη να αφουγκράζεται τον κόσμο γύρω της.

Η δεκαετία του ’70 απετέλεσε μια περίοδο που έφερε το τέλος της αθωότητας στην Αμερική. Και το 1975 ήταν μια χρονιά που κάθε άλλο παρά γεμάτη αυτοπεποίθηση ήταν για τις ΗΠΑ. Η χώρα έβγαινε λαβωμένη από το Βιετνάμ, η σκιά του Watergate πλανιόταν πάνω από τη χώρα και οι ουρές για ανεφοδιασμό στα πρατήρια καυσίμων είχαν γίνει η νέα πραγματικότητα. Τα αμερικανικά αυτοκίνητα ήταν μεγάλα, σπάταλα, υπερφορτωμένα με νίκελ και περιττές ίντσες. Η Cadillac, ως βασίλισσα αυτής της υπερβολής, είχε στον κατάλογο μοντέλα σχεδόν έξι μέτρων, με κινητήρες V8 πάνω από οκτώ λίτρα, που κατανάλωναν αδηφάγα τα γαλόνια της βενζίνης.

Cadillac Seville
Οι σχεδιαστές της General Motors ανησυχούσαν όλο και περισσότερο ότι η πολυδιαφημισμένη εικόνα της Cadillac που ήθελε να συμβαδίζει με το σλόγκαν της «the standard of the world» εξασθενούσε, ιδιαίτερα μεταξύ της νεότερης γενιάς των αγοραστών.

Και τότε κάτι συνέβη το 1975. Η Cadillac Seville που φιγουράριζε στις εκθέσεις την 1η Μαΐου προκάλεσε αίσθηση. Πιο κοντή, πιο μαζεμένη, με έναν «σεμνό» V8 5,7 λίτρων, ευρωπαϊκή αύρα και τιμή σχεδόν ίδια με μια Mercedes 450 SEL… Σαν να λέμε: Το λιγότερο είναι περισσότερο -αλλά το πληρώνεις πιο ακριβά. Σε μια αγορά που για δεκαετίες σκεφτόταν σε ίντσες και κυβικά, αυτή ήταν μια επανάσταση αθόρυβη, σχεδόν υπόγεια.

Η ιδέα μιας «ευρωπαϊκής Cadillac» δεν ήταν εντελώς καινούργια. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, είχαν υπάρξει προσπάθειες να κατασκευαστεί μια μικρότερη, πιο ευέλικτη μπερλίνα, με αναφορές στη LaSalle, τη μάρκα-δορυφόρο της Cadillac από τα προπολεμικά χρόνια. Με την αμερικανική φίρμα Cadillac να έχει ήδη προσπαθήσει δειλά να συμμαζευτεί μέσα από μοντέλα όπως η Town Sedan και η Park Avenue.

Κι όμως, εκείνες οι προσπάθειες έμοιαζαν με συμβιβασμούς, περισσότερο εσωτερικές ασκήσεις ισορροπίας παρά αληθινές προτάσεις για το κοινό. Οι αριθμοί το αποδείκνυαν: Πωλήσεις κάτω από 4.000 αυτοκίνητα, πειραματισμοί που σβήστηκαν πριν καλά καλά καταγραφούν στη μνήμη των αγοραστών.

Cadillac Seville

Εκεί στην Cadillac όμως άκουγαν τη σιωπή που έλεγε περισσότερα απ’ όσα παραδέχονταν οι αριθμοί: Κατανάλωση, ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση. Και μια μερίδα καταναλωτών, κυρίως γυναίκες, που ήθελαν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το σήμα της Cadillac, αλλά όχι και τον όγκο που αυτό προϋπέθετε.

Και δεν ήταν μόνο αυτό, το ίδιο το σκηνικό είχε αλλάξει. Η πρώτη πετρελαϊκή κρίση είχε ταρακουνήσει τα θεμέλια της «γηραιάς» αυτοκινητικής αυτοκρατορίας. Oι Αμερικανοί οδηγούσαν τις 6μετρες Cadillac περισσότερο από συνήθεια και λιγότερο από περηφάνια. Ταυτόχρονα, οι Mercedes-Benz και οι BMW, με μικρότερο όγκο αλλά με υποδειγματική ποιότητα και οδική συμπεριφορά, άρχισαν να κερδίζουν το ενδιαφέρον της νέας αμερικανικής αστικής τάξης, εκείνης που ήθελε περισσότερα από ένα τρανταχτό έμβλημα στο καπό.

Cadillac Seville
To Opel Diplomat ξεκίνησε ως ισχυρός υποψήφιος, αλλά οι άνθρωποι στο Fisher Body dpt, το τμήμα αμαξωμάτων της General Motors, έκριναν ότι οι μηχανικοί στη θυγατρικής τους στο Rüsselsheim, δούλευαν με πολύ αυστηρές ανοχές στη λαμαρίνα, ασύμβατες με το σύστημα παραγωγής της Βόρειας Αμερικής.

Η ώρα λοιπόν, είχε φτάσει. Το 1971, ο αρχιμηχανικός Robert Templin και ο νέος πρόεδρος της Cadillac, Robert Lund, ταξίδεψαν στην Ευρώπη για να εξετάσουν την περίπτωση χρήσης του Opel Diplomat ως βάσης για το νέο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο που φορούσε V8 και οι διαστάσεις του ήταν παρόμοιες με της Mercedes-Benz W116. Φευ, το δοκίμασαν, το μέτρησαν, το αποσυναρμολόγησαν, οι διαφορές στην κατασκευή όμως ήταν χαώδεις. Και το απέρριψαν!

Η λύση τελικά δόθηκε, αν και με κάποια διστακτικότητα, από την ίδια την General Motors: Η πλατφόρμα Χ των Chevrolet Nova και Pontiac Ventura. Αρχιτεκτονική αναφανδόν κοινότοπη, δηλαδή. Ήταν δυνατόν αυτό το πράμα να γίνει Cadillac; Κι όμως! Χάρη στον μηχανικό Bob Burton, και τη χρήση πρωτοποριακών για την εποχή υπολογιστικών μοντέλων (λογισμικό ανάλυσης Fourier), επιτεύχθηκε σημαντική μείωση κραδασμών και θορύβων. 

Ήταν ένα μάθημα για το πώς η τεχνολογία μπορεί να εξαγνίσει το ταπεινότητα. Η Seville δεν θα ήταν απλώς μια Nova με πλουμιστό καβούκι. Ολόκληρο το πάτωμα ανασχεδιάστηκε (και δικαίως μετονομάστηκε σε K-body), τα σημεία στήριξης ενισχύθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν 100 επιταχυνσιόμετρα (!) για να απορροφηθούν οι δονήσεις σε κάθε κρίσιμο σημείο: Εγκατάσταση υδραυλικών αμορτισέρ στην κολόνα του τιμονιού, στους προφυλακτήρες και μεταξύ του αμαξώματος και του μπροστινού υποπλαισίου, με το τελευταίο να στηρίζεται σε ανασχεδιασμένες βάσεις, πρόσθετα στηρίγματα γύρω από το κιβώτιο ταχυτήτων, εμπρός αμορτισέρ τοποθετημένα στους πύργους τους με λαστιχένια μονωτικά, πίσω φύλλα σούστας καλυμμένα με τεφλόν και σταυρός σταθερής ταχύτητας για τον άξονα μετάδοσης. Ουσιαστικά, η Cadillac έφτιαξε το δικό της αυτοκίνητο πάνω σε μια ταπεινή πλατφόρμα που απλώς της έδωσε την αφετηρία.

Το επίσης σημαντικό όμως ήταν αυτό που θα έβλεπε σε πρώτη εικόνα ο υποψήφιος αγοραστής. Έτσι εξελίχτηκε ένας εσωτερικός σχεδιαστικός διαγωνισμός μέσα στην ίδια την Cadillac, μια σχεδόν αντιπαράθεση με κόπο και τριβές, που κατέληξε σε δύο τελείως διαφορετικές προτάσεις: Την LaSalle του Wayne Kady, με ρέουσα γραμμή οροφής και καμπύλες εμπνευσμένες από τη Citroën SM, και η LaScala του Stanley Wilen, με τεθλασμένες γραμμές και σφιχτή σιλουέτα. Η δεύτερη επικράτησε.

Cadillac Seville
To πρωτότυπο LaSalle 1972 του Wayne Kady ανέδυε μια πιο φουτουριστική αύρα. Παρόμοια σιλουέτα με αμάξωμα δύο όγκων θα είχε η Seville δεύτερης γενιάς, αντλώντας έμπνευση από μοντέλα της Cadillac από τη δεκαετία του ’30 έως και του 1950, και τη βρετανική υπερπολυτελή σχολή, όπως την εμβληματική Rolls-Royce Silver Cloud.

Ο επικεφαλής σχεδίασης της GM, Bill Mitchell, επέβαλε και μια δική του εμμονή. Στιλ που το βάφτισε «Sheer Look»: Το σχεδόν κάθετο πίσω κρύσταλλο. Ένα νεύμα στην κομψότητα της Rolls-Royce Silver Shadow, αλλά και ένα κλείσιμο του ματιού στους Αμερικανούς συντηρητικούς που ήθελαν να βλέπουν τη «μαρμάρινη σοβαρότητα» σε μια Cadillac. Και το πρακτικό μέρος που άφηνε μπόλικο αέρα για το κεφάλι των πίσω. Στην πράξη, το σχέδιο ήταν ο προάγγελος της αισθητικής των ’80s: Καθαρό, γωνιώδες, αποφασιστικό.

Εμφανισιακά, η πρώτη Seville ήταν σχεδόν απέριττη. Τόνοι ήπιοι, γραμμές καθαρές, λογικές διαστάσεις. Το εμπρός μέρος ήταν αυστηρό, με διακριτική μάσκα, ενώ το πίσω -με τις κοφτές ακμές και τα κατακόρυφα φανάρια- έφερνε μια παράξενη ηρεμία. Ακόμα και η βινύλ επένδυση της οροφής, ένα τέχνασμα-μακιγιάζ για να κρύψει συγκολλήσεις, έδινε την τελευταία πινελιά. Ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθούσε να φωνάξει «κοιτάξτε με!», αλλά μάλλον έλεγε «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Και ίσως για πρώτη φορά, μια Cadillac μπορούσε να σταθεί με σεμνότητα σε ευρωπαϊκό πάρκινγκ, χωρίς να μοιάζει με εισβολέα.

Cadillac Seville

Η Seville ήρθε εξοπλισμένη με ό,τι καλύτερο είχε να προσφέρει η General Motors: Ηλεκτρονικός ψεκασμός (πρωτιά για αμερικανικό μοντέλο παραγωγής), ηλεκτρικά παράθυρα και καθίσματα, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματη ρύθμιση ύψους στην πίσω ανάρτηση, ραδιόφωνο AM/FM, δερμάτινο εσωτερικό και υδραυλικό τιμόνι με αμορτισέρ απορρόφησης κραδασμών. 

Το εσωτερικό ήταν συνδυασμός λιτής πολυτέλειας και αναλογικού φετιχισμού. Το ταμπλό δεν είχε καμία διάθεση να μοιάσει σε αεροπλάνο, όπως συνέβαινε τότε. Τα όργανα ήταν ευανάγνωστα, το τιμόνι με χοντρό αφαλό, το κάθισμα οδηγού βαθύ σαν πολυθρόνα. Δεν σε προκαλούσε να την οδηγήσεις -σε καλούσε να τη… συνοδεύσεις.

Cadillac Seville

Για τους μηχανικούς, δεν υπήρχε θέμα χρήσης του μοναδικού κινητήρα που έφτιαχνε η Cadillac το 1975, του V8 με τις 500 κυβικές ίντσες (8,2 lt). Οπότε στράφηκαν προς την Oldsmobile, επιλέγοντας τον V8 των 350 ci (5,7 lt), αλλάζοντας τις πολλαπλές και την τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό που εξελίχτηκε για την περίπτωση από την Bendix. 

Δυστυχώς, ο EFI θα αποδεικνυόταν ιδιότροπος και αναξιόπιστος στην καθημερινή χρήση. Τους εξοργισμένους ιδιοκτήτες θα αναλάμβαναν να κατευνάσουν μάστορες που αναλάμβαναν να ξαναβάλουν στη θέση τους τα καρμπιρατέρ!

Cadillac Seville

Ο κινητήρας πάντως ανέβηκε στα 182 άλογα από τα 172 του στάνταρ κινητήρα της Oldsmobile. Και τα 373 Nm περνούσαν στο πίσω άξονα μέσω ενός 3τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Turbo Hydra-Μatic TH400. Η απόδοση του αναβαθμισμένου μοτέρ δεν ακουγόταν εντυπωσιακή, αλλά ήταν επαρκής για ένα αυτοκίνητο που έβλεπε τον εαυτό του περισσότερο ως σύμβολο κύρους παρά ως εκρηκτικό εργαλείο.

Με την αναβαθμισμένη ανάρτηση δε, η Cadillac προσέφερε κύλιση που συνδύαζε την παραδοσιακή αμερικανική βελούδινη ποιότητα με λίγη παραπάνω ακρίβεια στο στρίψιμο. Κανείς δεν περιμένετε, βέβαια, η Seville να στρίβει όπως οι μεγάλες BMW και Mercedes-Benz. Η Seville δεν ήταν για να ταξιδέψεις στα Rocky Mountains. Ήταν για την 5th Avenue…

Cadillac Seville
Μεταξύ των λίγων έξτρα επιλογών για τον αγοραστή ήταν το δερμάτινο εσωτερικό, το cruise control, τα τάσια που έκαναν τις ζάντες να μοιάζουν με ακτινωτές, ο συναγερμός και από το 1976 η ηλιοροφή.

Ο ευρωπαϊκός Τύπος της εποχής έκανε ειδική μνεία στην οδική συμπεριφορά, γράφοντας ότι ήταν σαφώς ανώτερη από όλων των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινήτων. Με τα φρένα και την οδική συμπεριφορά να υποστηρίζουν τη μάζα και τον όγκο του αυτοκινήτου. Χωρίς ωστόσο να είναι πραγματικά συγκρίσιμα με αυτά μιας Mercedes-Benz ή μιας BMW. Από την άλλη, η Seville ξεπερνούσε τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό της σε ησυχία στην καμπίνα, ευκολία στην οδήγηση και κυρίως σε πολυτελή αξεσουάρ.

Ο εμπορική συγκομιδή του σύντομου 1975 ολοκληρώθηκε με το κοντέρ να γράφει 16.355 πωλήσεις. Επίδοση που ήταν πολύ θετική για τη διοίκηση της GM, η οποία παρακολουθούσε στενά την αντίδραση των Βορειοαμερικανών αγοραστών σε μικρότερα μοντέλα.

Cadillac Seville

Η πρώτη πλήρης εμπορική χρονιά της Seville, το 1976, έκλεισε με 43.772 πωλήσεις, μια επιτυχία που ξάφνιασε ακόμα και την GM. Μέχρι το τέλος της παραγωγής της πρώτης γενιάς το 1979, είχαν κατασκευαστεί 215.659 αυτοκίνητα. Ήταν μια επιτυχία, μα όχι αυτό που ευχόταν η General Motors. Οι Ευρωπαίοι πελάτες δεν κατέφθασαν μαζικά, και το μέσο ηλικιακό προφίλ του αγοραστή ανέβηκε. 

Αναμφίβολα το σήμα της Cadillac, το «wreath and crest», δεν μιλούσε ακόμη τη γλώσσα των νεαρών Αμερικανών πόσω μάλλον αυτή της Γηραιάς Ηπείρου. Παρόλα αυτά, σε μια περίοδο αβεβαιότητας και σκεπτικισμού, ήταν ένα σημάδι πως η αμερικανική ελίτ ήταν έτοιμη να συμβιβαστεί με το «λιγότερο». Με την προϋπόθεση ότι αυτό θα σήμαινε ποιότητα, αισθητική και τεχνολογική καινοτομία.

Το 1978 προστέθηκε και η επιλογή ενός κινητήρα ντίζελ. Μια ακόμη πρωτοπορία για την αμερικανική αυτοκινητική ιστορία, αν και όχι επιτυχημένη. Ο ντίζελ των 5,7 λίτρων απέδιδε μόλις 120 άλογα, είχε θέματα αξιοπιστίας, και γρήγορα έγινε συνώνυμο της απογοήτευσης. Αλλά η πρόθεση ήταν εκεί: Η Cadillac έψαχνε τρόπους να μιλήσει σε μια νέα γενιά οδηγών, που εντυπωσιαζόταν λιγότερο από την υπερβολή και ήταν περισσότερο απαιτητική σε ποιότητα και λειτουργικότητα.

Cadillac Seville Elegante
To 1978 λανσαρίστηκε η έκδοση Elegante με στάνταρ δίχρωμη βαφή, συρμάτινες ζάντες, δέρμα και κεντρική κονσόλα με υποβραχιόνιο. Και με trip computer διαθέσιμο προαιρετικά. Το Tripmaster, όπως λεγόταν, που παρείχε πληροφορίες για τη μέση κατανάλωση, τη μέση ταχύτητα, τον αριθμό των χιλιομέτρων που απομένουν να διανύσεις μέχρι τον προορισμό σου, τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης, τις στροφές και τη θερμοκρασία του κινητήρα και την ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος. Παρέχοντας ταυτόχρονα ένα όραμα για το τι θα μπορούσαν να προσφέρουν τα ηλεκτρονικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Δείτε το στο παρακάτω φιλμάκι…

Η παρακταθήκη της Seville του 1975-79 είναι ότι αποτέλεσε πολιτισμικό ορόσημο. Ήταν η πρώτη Cadillac που αποδεχόταν την «ευρωπαϊκή ιδέα» χωρίς να την παρωδεί. Πρώτη φορά που η GM δοκίμασε να εφαρμόσει πραγματικό ηλεκτρονικό ψεκασμό σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Πρώτη φορά που σχεδιασμός με «Sheer Look», δηλαδή καθαρές, επίπεδες επιφάνειες με αυστηρή γεωμετρία, θα επηρέαζε τη σχεδιαστική γλώσσα της General Motors για πάνω από μια δεκαετία. 

Και κυρίως, ένα από τα πρώτα αμερικανικά πολυτελή αυτοκίνητα που απέκτησαν χαρακτήρα χωρίς να βασίζονται στην υπερβολή. Δεν έλεγε «κοίτα με», έλεγε «κατάλαβέ με».

Το 1980, η δεύτερη γενιά Seville θα τραβήξει ακόμη πιο τολμηρή γραμμή με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό «bustle-back», επηρεασμένο από τις Rolls-Royce του μεσοπολέμου που έντυνε η Hooper & Co. Μια δεύτερη γενιά που ήταν περισσότερο δήλωση παρά συνέχεια της πρώτης. Αλλά εκείνη, η πρώτη Cadillac Seville, παρέμεινε η πιο ισορροπημένη, η πιο ειλικρινής. Κι ήταν ένα στοίχημα. Ένα βλέμμα στο μέλλον που ήρθε πολύ νωρίς για να το αναγνωρίσουν οι πολλοί.

Σήμερα, λίγοι τη θυμούνται. Ίσως διότι δεν φώναξε ποτέ. Ίσως διότι, σε μια εποχή υπερβολής, διάλεξε την αξιοπρέπεια. Κι ίσως τελικά γι’ αυτό ακριβώς να της αξίζει μια δεύτερη ματιά. Του λόγου μου πάντως, αποφάσισα να την τιμήσω στο χρυσό ιωβηλαίο της . Γράφοντας γι’ αυτήν, σήμερα στην επέτειο των 50 χρόνων της. Ήταν άλλωστε παιδικό μου απωθημένο, ούσα από τα αμερικανικά αυτοκίνητα που ως έφηβο με είχαν εντυπωσιάσει βαθιά…

Η Cadillac Seville 1976 σε αριθμούς
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Βενζινοκίνητος, ατμοσφαιρικός, τετράχρονος, Oldsmobile Rocket V8 350
Θέση Εμπρός, κατά το διάμηκες
Αριθμός κυλίνδρων Οκτώ σε V 90o 
Υλικό Χυτοσιδηρός κορμός και κεφαλή
Χωρητικότητα 5.737 cc (350,1 ci)
Διάμετρος x διαδρομή 103,05 x 85,98 mm
Σχέση συμπίεσης 8,0:1
Μέγιστη ισχύς 182 ίπποι PS (SAE νετ) στις 4.400 rpm
Μέγιστη ροπή 373 Νm στις 2.000 rpm
Διάταξη βαλβίδων Επικεφαλής, ένας εκκεντροφόρος οδηγούμενος με καδένα
Σύστημα λίπανσης Υπό πίεση, χωρητικότητα 4,7 lt (με αλλαγή φίλτρου)
Σύστημα ψύξης Υγρόψυκτο, κλειστού κυκλώματος, χωρητικότητα 17,9 lt
Σύστημα τροφοδοσίας Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bendix
Ρεζερβουάρ 80 lt
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Αυτόματη, κίνηση στον πίσω άξονα
Κιβώτιο Αυτόματο Turbo Hydra-Μatic TH400, μετατροπέας ροπής, τρεις ταχύτητες + όπισθεν
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεξάρτητοι τροχοί, διπλά ψαλίδια, ελατήρια, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Άκαμπτος άξονας, διαμήκεις βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος, ημί-ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αυτόματη ρύθμιση ύψους
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Ατσάλινες 6Jx15”
Λάστιχα 78/15B αντίστοιχο 205/75 R15
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενα δισκόφρενα 280 mm
Πίσω Ταμπούρα 280 mm
Υποβοήθηση Κενού
Χειρόφρενο Μηχανικό στους πίσω τροχούς
Κύκλωμα Διπλό
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος Επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια, μεταβλητή υδραυλική υποβοήθηση, κολόνα ρυθμιζόμενη σε ύψος και βάθος
Στροφές τιμονιού Από τέρμα σε τέρμα 3,2
Κύκλος στροφής 12,2 m
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος 12βολτο
Δυναμό 80 amp
ΔΟΜΗ
Τύπος Ατσάλινο αμάξωμα στην αυτοφερόμενη πισωκίνητη πλατφόρμα K-body. 
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος 5.182 mm
Πλάτος 1.824 mm
Ύψος 1.389 mm
Μεταξόνιο 2.903 mm
Μετατρόχιο εμπρός 1.557 mm
Μετατρόχιο πίσω 1.499 mm
Βάρος 1.950 kg
Πορτμπαγκάζ 360 lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-160 km/h 43,9”
0-400 m 18,3” @ 123 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 156 km/h
Τελική Ταχύτητα 180 km/h
ΤΙΜΗ
Τιμή 1975 $12.679
Τιμή σήμερα Από $4.300 έως $28.500 (κατάσταση από Fair έως Concours )

 

Δείτε την αυθεντική μπροσούρα της Cadillac Seville MY1976

Διαβάστε επίσης:

Chevrolet Corvette: Καμία ανάγκη να εγκαταλείψει τον V8

Η Chevrolet Corvette, επιστρέφοντας στην Ευρώπη με τη Stingray...

Καταφθάνουν τρία ηλεκτρικά Subaru ταυτόχρονα!

Η Subaru πρόκειται να αποκαλύψει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα,...

Η Toyota καταρρίπτει ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη

Η Toyota σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη, κυρίως λόγω...

Όμιλος Stellantis: Απρόσμενη αποχώρηση από τις κυψέλες υδρογόνου

Ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να αποσυρθεί από την ανάπτυξη...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

VIDEO πριν 3 λεπτά

Δ. Τάκης: «Η κυβέρνηση θα ανακτήσει χρήματα από τις παράνομες επιδοτήσεις έως τον Σεπτέμβριο»

Σύμφωνα με δηλώσεις του Δ. Τάκη, η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει διαδικασίες για την ανάκτηση χρημάτων που δόθηκαν ως παράνομες επιδοτήσεις.…

ΠΟΛΙΤΙΚΗ πριν 4 λεπτά

Βουλή: Έντονη αντιπαράθεση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για την πρόταση Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Η κατάθεση πρότασης σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ πυροδότησε αντιπαράθεση και ανάμεσα στους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους, νωρίτερα σήμερα στη Βουλή,…

ΔΙΕΘΝΗ πριν 4 λεπτά

Ρούμπιο: «Συμφωνήσαμε σε ξεκάθαρα μέτρα για να τερματιστεί απόψε η κρίσιμη κατάσταση στη Συρία»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, ανακοίνωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένα μέτρα για να τερματίσουν…

SPORTS πριν 12 λεπτά

Βαλαντσιούνας: «Αποφασισμένος να παλέψει για να απελευθερωθεί από το συμβόλαιό του με τους Νάγκετς» αναφέρουν στις ΗΠΑ

Ο Γιόνας Βαλαντσιούνας φέρεται αποφασισμένος να παλέψει για να απελευθερωθεί από το συμβόλαιό του με τους Ντένβερ Νάγκετς, ώστε να…

VIDEO πριν 13 λεπτά

Πιστόλας: Η ΝΔ επιδιώκει με την εξεταστική να μην επωμιστεί μόνη της τις ευθύνες

Ο αναλυτής εκλογικής συμπεριφοράς Απόστολος Πιστόλας αναλύει τους πολιτικούς χειρισμούς της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με την εξεταστική επιτροπή. Σύμφωνα με…

VIDEO πριν 15 λεπτά

Μεγάλη πυρκαγιά στη ΒΔ Τουρκία – Στάχτη χιλιάδες στρέμματα δάσους και καλλιεργειών

Καταστροφική πυρκαγιά μαίνεται στην περιοχή Σάρκιοϊ της Ραιδεστού στη βορειοδυτική Τουρκία, καταστρέφοντας μεγάλες εκτάσεις. Εκατοντάδες πυροσβέστες επιχειρούν στο μέτωπο της…

VIDEO πριν 16 λεπτά

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Η οικονομική αστυνομία στις έρευνες

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Στις έρευνες και η οικονομική αστυνομία

ΕΛΛΑΔΑ πριν 19 λεπτά

ΛΟΤΤΟ 2639: Δείτε τους τυχερούς αριθμούς

Η κλήρωση ΛΟΤΤΟ αριθμός 2639 πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025, με τους τυχερούς αριθμούς να είναι 13, 15, 17,…

ΠΟΛΙΤΙΚΗ πριν 24 λεπτά

ΥΠΕΞ: Καταδικάζουμε τις επιθέσεις κατά αμάχων και θρησκευτικών χώρων στη Σουέιντα, Συρία

Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε έντονα τις επιθέσεις κατά αμάχων και θρησκευτικών χώρων στη Σουέιντα της Συρίας, οι οποίες προκάλεσαν…

VIDEO πριν 26 λεπτά

Σύγκρουση Λοβέρδου και Γιαννούλη – «Η συνείδηση είναι με το μέρος μας!»

Έντονη αντιπαράθεση σημειώθηκε στη Βουλή μεταξύ του Ανδρέα Λοβέρδου και του Χρήστου Γιαννούλη, με αφορμή τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις. Η…

ΔΙΕΘΝΗ πριν 32 λεπτά

Νέες επιθέσεις του Ισραήλ στην Συρία – Χτύπησε αεροπορική βάση κοντά στην Δαμασκό

Τα μέσα ενημέρωσης στην Συρία αναφέρουν αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ, εναντίον της αεροπορικής βάσης Mezzeh κοντά στη Δαμασκό πριν από…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 32 λεπτά

Παλλήνη: Ανακαλύφθηκαν ανθρώπινα οστά σε προχωρημένη αποσύνθεση

Στην Παλλήνη, διερχόμενος πολίτης ανακάλυψε ανθρώπινα οστά σε προχωρημένη σήψη κάτω από γέφυρα στη συμβολή των οδών Βυζαντίου και Σαλαμίνος.…

VIDEO πριν 35 λεπτά

Αγανάκτηση στη Γαλλία για τα μέτρα λιτότητας – «Μακροοικονομικά λανθασμένη η εφαρμογή αυτής της πολιτικής»

Κύμα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Γαλλία μετά την ανακοίνωση νέων μέτρων λιτότητας από την κυβέρνηση. Χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν στους δρόμους…

ΠΟΛΙΤΙΚΗ πριν 36 λεπτά

Σύγκρουση Γιώργου Αυτιά με Επίτροπο Προϋπολογισμού «για τη χρηματοδότηση της Τουρκίας»

Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Αυτιάς, εξέφρασε έντονη ανησυχία και απαίτησε σαφή απάντηση από τον Επίτροπο Προϋπολογισμού, Σεράφιν Πριόρ, σχετικά…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 38 λεπτά

Ισπανία: Συνελήφθησαν 3 Έλληνες πλοιοκτήτες με 4,5 τόνους κοκαΐνης – Το φορτίο είχε εντοπιστεί από το 2023

Τρεις Έλληνες πλοιοκτήτες, ανάμεσά τους ένας 26χρονος, συνελήφθησαν από τις ελληνικές αρχές για τη διακίνηση 4,5 τόνων κοκαΐνης που είχε…

0:00 / 0:00

Chevrolet Corvette: Καμία ανάγκη να εγκαταλείψει τον V8

Η Chevrolet Corvette, επιστρέφοντας στην Ευρώπη με τη Stingray το 2021, δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τον παραδοσιακό κινητήρα V8 για μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Ο...

Καταφθάνουν τρία ηλεκτρικά Subaru ταυτόχρονα!

Η Subaru πρόκειται να αποκαλύψει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα, με την επίσημη παρουσίαση να γίνεται μέσω ζωντανής μετάδοσης στο YouTube στις 18 Ιουλίου 2025. Η...

Η Toyota καταρρίπτει ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη

Η Toyota σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για εξηλεκτρισμένα μοντέλα Toyota και Lexus, που αποτελούν το 77% των πωλήσεων. Από...

Όμιλος Stellantis: Απρόσμενη αποχώρηση από τις κυψέλες υδρογόνου

Ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να αποσυρθεί από την ανάπτυξη κυψελών υδρογόνου, επικαλούμενος περιορισμένες υποδομές ανεφοδιασμού, υψηλό κόστος και χαμηλή ζήτηση, κρίνοντας ότι η τεχνολογία...

Jaecoo 5: Πότε κυκλοφορεί στην Ελλάδα το συμπαγές SUV;

Η Jaecoo, θυγατρική της Chery, σχεδιάζει να φέρει στην Ελλάδα το Jaecoo 5, ένα συμπαγές SUV, προς τα τέλη του 2025. Το μοντέλο αυτό, που...

Πώς να ιδρύσεις μια αυτοκινητοβιομηχανία;

Το άρθρο εξετάζει τα σωστά και λάθος βήματα για την ίδρυση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αναλύοντας τις στρατηγικές των Xiaomi και Apple. Η Xiaomi, με σαφείς στόχους,...

«Μαχητής» η μπαταρία του VW ID.3

Το VW ID.3 εντυπωσίασε τους τεχνικούς του ADAC, καθώς μετά από 160.000 χιλιόμετρα εντατικής δοκιμής, η μπαταρία του διατηρεί το 91% της αρχικής της...

Οικιακή φόρτιση: Ποια ευρωπαϊκή χώρα προσφέρει την πιο οικονομική λύση;

Το άρθρο εξετάζει τις διαφορές στο κόστος οικιακής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές χώρες, με βάση μια μελέτη που ανέλυσε την τιμή της ηλεκτρικής...

Volvo ES90: Αποκαλύφθηκε η τιμή του για την ελληνική αγορά

Το Volvo ES90, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της σουηδικής εταιρείας, εισέρχεται στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τα €79.236. Ως το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία...

Οι πρώτες διαδρομές του καινούριου Honda Prelude

Το νέο Honda Prelude έκανε την πρώτη του δυναμική εμφάνιση στο Goodwood Festival of Speed, προσφέροντας εντυπωσιακά πλάνα της απόδοσής του. Αν και οι...

Ο ατέρμονος κύκλος της συνεχώς αυξανόμενης οθόνης

Το άρθρο εξετάζει την αυξανόμενη εξάρτηση από τις οθόνες στα αυτοκίνητα, τονίζοντας την περίπλοκη σχέση των καταναλωτών με αυτές. Παρά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν σε...

Το ανανεωμένο Renault 5 μεταμορφώθηκε σε Clio Williams!

Το ανανεωμένο Renault 5, που κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, παρουσιάζεται σε μια νέα, περιορισμένη σε 25 μονάδες, έκδοση εμπνευσμένη από...

Μεταμόρφωσε BMW M3 με εξαρτήματα από το Temu, ποιο το αποτέλεσμα; [video]

Ο YouTuber Danny Z αποφάσισε να αναβαθμίσει μια BMW M3 F80 με οικονομικά εξαρτήματα από το Temu, γνωστό για τις χαμηλές τιμές αλλά αμφίβολη...

Honda: «Ενδέχεται να δούμε ηλεκτρικό Civic Type R»

Η Honda εξετάζει το ενδεχόμενο να λανσάρει στο μέλλον ένα ηλεκτρικό Civic Type R, όπως δήλωσε ο επικεφαλής εξέλιξης του νέου Prelude, Tomoyuki Yamagami....

Mazda RX-7 από το Fast and Furious πωλήθηκε για πάνω από ένα εκατομμύριο

Το Mazda RX-7 του 1992 από την ταινία "Tokyo Drift" της σειράς Fast and Furious, πωλήθηκε σε δημοπρασία για το εντυπωσιακό ποσό των £911.000...

Type R: Αποχωρεί από την Ευρώπη, ηλεκτρικό το επόμενο βήμα;

Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω της μη συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία GSR2 της ΕΕ, η οποία απαιτεί...

Απόκριες! Μεταμόρφωσε το Citroën Ami σε Ferrari

Το Citroën Ami, γνωστό για την οικονομική και λιτή του φύση, μεταμορφώθηκε από τον influencer Senna Gian-Luca σε μια «Ferrari‑Ami», με κόκκινη βαφή, έμβλημα...

Οι νέες Alfa Romeo QV διαθέσιμες και με βενζινοκινητήρα

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι οι νέες εκδόσεις Quadrifoglio Verde (QV) των μοντέλων Giulia και Stelvio θα είναι διαθέσιμες όχι μόνο σε ηλεκτρικές εκδόσεις,...
spot_img

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σπύρος Μπιμπίλας: Η συγκινητική του δήλωση – «Μόλις μας ενημέρωσαν ότι απεβίωσε…»

Ο Σπύρος Μπιμπίλας ανακοίνωσε μέσω του Instagram τον θάνατο...

Γεράσιμος Μιχελής: «Ο Θεός να μας λυπηθεί…» – Οι τελευταίες εικόνες του πριν το τέλος

Ο Γεράσιμος Μιχελής, γνωστός για τον ρόλο του ως...

Ντιόγκο Ζότα: Σπαρακτική έκκληση από τη σύζυγό του! «Δεν ζητώ χρήματα, φέρτε τον πίσω» – Η περιουσία...

Ο ξαφνικός θάνατος του Ντιόγκο Ζότα, αγαπημένου επιθετικού της...

Χάρις Αλεξίου: Εικόνες από το καταφύγιό της στην Πάρο με την απέραντη αυλή

Η Χάρις Αλεξίου, αν και κατοικεί μόνιμα στην Αθήνα,...
spot_img

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δ. Τάκης: «Η κυβέρνηση θα ανακτήσει χρήματα από τις παράνομες επιδοτήσεις έως τον Σεπτέμβριο»

Σύμφωνα με δηλώσεις του Δ. Τάκη, η κυβέρνηση έχει...

Βουλή: Έντονη αντιπαράθεση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για την πρόταση Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Η κατάθεση πρότασης σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ...

Ρούμπιο: «Συμφωνήσαμε σε ξεκάθαρα μέτρα για να τερματιστεί απόψε η κρίσιμη κατάσταση στη Συρία»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, ανακοίνωσε ότι...

Βαλαντσιούνας: «Αποφασισμένος να παλέψει για να απελευθερωθεί από το συμβόλαιό του με τους Νάγκετς» αναφέρουν στις ΗΠΑ

Ο Γιόνας Βαλαντσιούνας φέρεται αποφασισμένος να παλέψει για να...

Πιστόλας: Η ΝΔ επιδιώκει με την εξεταστική να μην επωμιστεί μόνη της τις ευθύνες

Ο αναλυτής εκλογικής συμπεριφοράς Απόστολος Πιστόλας αναλύει τους πολιτικούς...

Μεγάλη πυρκαγιά στη ΒΔ Τουρκία – Στάχτη χιλιάδες στρέμματα δάσους και καλλιεργειών

Καταστροφική πυρκαγιά μαίνεται στην περιοχή Σάρκιοϊ της Ραιδεστού στη...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Η οικονομική αστυνομία στις έρευνες

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Σκάνδαλο...

ΛΟΤΤΟ 2639: Δείτε τους τυχερούς αριθμούς

Η κλήρωση ΛΟΤΤΟ αριθμός 2639 πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 16...

ΥΠΕΞ: Καταδικάζουμε τις επιθέσεις κατά αμάχων και θρησκευτικών χώρων στη Σουέιντα, Συρία

Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε έντονα τις επιθέσεις κατά...

Σύγκρουση Λοβέρδου και Γιαννούλη – «Η συνείδηση είναι με το μέρος μας!»

Έντονη αντιπαράθεση σημειώθηκε στη Βουλή μεταξύ του Ανδρέα Λοβέρδου...

Νέες επιθέσεις του Ισραήλ στην Συρία – Χτύπησε αεροπορική βάση κοντά στην Δαμασκό

Τα μέσα ενημέρωσης στην Συρία αναφέρουν αεροπορικές επιδρομές του...

Παλλήνη: Ανακαλύφθηκαν ανθρώπινα οστά σε προχωρημένη αποσύνθεση

Στην Παλλήνη, διερχόμενος πολίτης ανακάλυψε ανθρώπινα οστά σε προχωρημένη...

Αγανάκτηση στη Γαλλία για τα μέτρα λιτότητας – «Μακροοικονομικά λανθασμένη η εφαρμογή αυτής της πολιτικής»

Κύμα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Γαλλία μετά την ανακοίνωση...

Σύγκρουση Γιώργου Αυτιά με Επίτροπο Προϋπολογισμού «για τη χρηματοδότηση της Τουρκίας»

Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Αυτιάς, εξέφρασε έντονη ανησυχία...

Ισπανία: Συνελήφθησαν 3 Έλληνες πλοιοκτήτες με 4,5 τόνους κοκαΐνης – Το φορτίο είχε εντοπιστεί από το 2023

Τρεις Έλληνες πλοιοκτήτες, ανάμεσά τους ένας 26χρονος, συνελήφθησαν από...

Ύπνος: Τα 3 φυτά που θα βελτιώσουν τον ύπνο σας στην κρεβατοκάμαρα, σύμφωνα με ειδικό

Η ενσωμάτωση φυτών στην κρεβατοκάμαρα μπορεί να βελτιώσει τον...

Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση εισόδου σε λουόμενους των ΚΑΠΗ από beach bar

Σάλος έχει προκληθεί στη Θεσσαλονίκη μετά από καταγγελίες ηλικιωμένων...

Ο Ολυμπιακός προτείνει στον Κώστα Παπανικολάου συμβόλαιο μέχρι το 2027

Ο Ολυμπιακός επιδιώκει να επεκτείνει τη συνεργασία του με...

Ποιες εταιρείες θα καταβάλουν φόρο εκ των προτέρων

Η νέα διαδικασία προκαταβολής φόρου εφαρμόζεται για πρώτη φορά,...

Μπακογιάννης: Η δημοσίευση για το όραμα του πατέρα του για το Καρπενήσι και η υπόσχεση Μητσοτάκη

Ο Κώστας Μπακογιάννης σχολίασε τη δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου...

Ο ΣΚΑΪ στη Γαλλία επάνω στη φρεγάτα “Κίμων”

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Ο...

Καιρική Πρόβλεψη | 16/07/2025

Η μετεωρολογική υπηρεσία προειδοποιεί για έντονα καιρικά φαινόμενα που...

Θεσσαλονίκη: Απαγορεύτηκε η πρόσβαση σε beach bar για μέλη ΚΑΠΗ της πόλης

Σοβαρό περιστατικό ηλικιακού ρατσισμού καταγγέλλουν μέλη των ΚΑΠΗ του...

Βουλή: Εγκρίθηκε ο Νέος Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας

Η Βουλή ενέκρινε τον Νέο Κώδικα Φορολογίας Περιουσίας με...

Ο Δήμος Μίνωα Πεδιάδας λέει κατηγορηματικό “όχι” στην κλειστή δομή και τα ραντάρ στον λόφο Παπούρα

Ο περιφερειακός σύμβουλος και ερευνητής του ΙΤΕ, κ. Παπαδάκης,...

Η κάμερα του ΕΡΤΝews στις θαλάσσιες επιδόσεις της φρεγάτας «Κίμων»

Η πρώτη φρεγάτα Belharra με το όνομα «Κίμων» βρίσκεται...

Αποχαιρετισμός στον πιλότο του ελικοπτέρου του ΣΚΑΪ

Με βαθιά θλίψη ανακοινώθηκε ο θάνατος του έμπειρου πιλότου...

Ισλανδία: Χιλιομετρική ρωγμή από ηφαιστειακή έκρηξη

Νέα έκρηξη ηφαιστείου στην Ισλανδία προκάλεσε ρωγμή μήκους ενός...

Βουλή: Έντονη αντιπαράθεση για την άρση ασυλίας 14 βουλευτών της ΝΔ – Απορρίφθηκε από την πλειοψηφία

Έντονη αντιπαράθεση σημειώθηκε στο Κοινοβούλιο κατά τη συζήτηση για...

Ο Λαμίν Γιαμάλ πήρε το θρυλικό «νο10» στην Μπαρτσελόνα

Ο Λαμίν Γιαμάλ, το νέο “αστέρι” του παγκοσμίου ποδοσφαίρου...

Λαμία: Βρέθηκε νεκρή ηλικιωμένη σε παραλία στο Αχλάδι – Γνωστή γιατρός της πόλης

Τραγωδία εκτυλίχθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στη Λαμία, όταν...

Συρία: Ισραηλινές επιθέσεις στη Δαμασκό – Η δήλωση Νετανιάχου

Νέα ισραηλινά αεροπορικά πλήγματα σημειώθηκαν στην περιοχή της Δαμασκού,...

Γρηγόρης Μόργκαν – Οι πρώτες στιγμές με το γιο του και το «ευχαριστώ» στην Ευρυδίκη Βαλαβάνη: «Είσαι...

Ο Γρηγόρης Μόργκαν και η Ευρυδίκη Βαλαβάνη έγιναν για...

Χαλκιδική: Θάνατος μωρού 13 μηνών – Πνιγμός από τροφή

Τραγικό περιστατικό σημειώθηκε στη Χαλκιδική όταν ένα βρέφος 13...

Κυψέλη: 34χρονος αυτοτραυματίστηκε με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Βίντεο σοκ

Σοκ προκάλεσε στους εργαζόμενους και πελάτες ενός σούπερ μάρκετ...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι αρμοδιότητες περνούν στην ΑΑΔΕ – Η ρύθμιση στη Βουλή

Σημαντική αλλαγή στη διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων δρομολογείται με...

Φόνος Γρίβα: Η συγκλονιστική μαρτυρία του φίλου της

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Δολοφονία...

Εκρέμ Ιμάμογλου: Καταδίκη χωρίς αφαίρεση πολιτικών δικαιωμάτων

Το τουρκικό δικαστήριο καταδίκασε τον δήμαρχο Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου,...

Τραμπ: Αρνήθηκε ότι σκοπεύει να απομακρύνει τον Πάουελ, αλλά αναζητά διάδοχο

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διέψευσε ότι σκοπεύει να...