Η Volkswagen γιορτάζει την παραγωγή του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνοντας αύξηση 157% στις πωλήσεις EV στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2024. Παρά την επιτυχία αυτή, η εταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικές οικονομικές προκλήσεις, καθώς τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 37% σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι υψηλές κατασκευαστικές δαπάνες και οι χαμηλότερες τιμές πώλησης λόγω της παύσης επιδοτήσεων από τις κυβερνήσεις επηρεάζουν αρνητικά την κερδοφορία της. Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται, πολλές από αυτές προέρχονται από μειωμένες πωλήσεις συμβατικών μοντέλων.
Πιο αναλυτικά
Τα καπέλα και οι καραμούζες και τα κομφετί βγήκαν στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Zwickau, στην ανατολική Γερμανία. Βλέπεις, η μονάδα παράγει έξι διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα για διάφορες μάρκες του Ομίλου.
Και μόλις κατασκεύασε το 1.000.000στό EV για χάρη της Volkswagen, ένα ID.3 GTX. Η γερμανική εταιρεία τα πάει ανέλπιστα καλά στις ευρωπαϊκές ηλεκτρικές πωλήσεις τελευταία. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που μπορεί να ειδωθεί με δύο τρόπους στα κεντρικά γραφεία στο Wolfsburg.
Οι αυξημένες πωλήσεις είναι δίκοπο μαχαίρι, αν δεν είναι τόσο προσοδοφόρες, όσο θα έπρεπε
Θυμίζουμε ότι για το πρώτο 3μηνο της χρονιάς, οι Γερμανοί ταξινόμησαν 65.679 ηλεκτρικά, νούμερο που αντιπροσωπεύει άνοδο 157%. Βρέθηκαν έτσι στην κορυφή των ΕV πωλήσεων, ξεκάθαρα πάνω από την Tesla. Ακόμα χειρότερα για την εταιρεία του Elon Musk, η BMW επέστρεψε δυναμικά, με άνοδο 21% και 46.557 πωλήσεις.
Την ίδια στιγμή, ο Όμιλος κατέγραψε αύξηση 4,8% στις συνολικές πωλήσεις όλων των καυσίμων, που έφτασαν τα 724.045 αυτοκίνητα. Με το μερίδιο αγοράς του Volkswagen Group στην ευρωπαϊκή αγορά να φτάνει το 26,7%.
Τότε, γιατί ανέφερε μείωση 37% στα λειτουργικά κέρδη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι; Η απάντηση είναι ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ακριβά στην κατασκευή και προσφέρουν μικρότερα περιθώρια κέρδους από αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και ενώ πουλήθηκαν υπερδιπλάσια EV σε σχέση με το πρώτο 3μηνο του 2024, ορισμένες από αυτές τις πωλήσεις έρχονται εις βάρος των πωλήσεων ΜΕΚ. Σε απόλυτα νούμερα, ένα στα πέντε αυτοκίνητα του Ομίλου την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου κινούνται αποκλειστικά με ρεύμα.
Την ίδια στιγμή, η παύση των EV επιδοτήσεων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σημαίνει ότι η Volkswagen αναγκάζεται να χαμηλώσει τις τιμές, ώστε να καταστήσει τα προϊόντα της πιο ελκυστικά. δεν μπορεί να βασιστεί σε κυβερνητικά κίνητρα που θα της επιτρέψουν να χρεώνει περισσότερο.
Δεν είναι η πρώτη εταιρεία που θα χρειαστεί χρόνια ώστε τα ηλεκτρικά της μοντέλα να είναι έντονα κερδοφόρα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μόνο τέσσερις EV φίρμες βρίσκονται επί του παρόντος σε αυτή τη φάση: Η Tesla και οι κινεζικές BYD, Li Auto και Series Group.