Ο πρώην οδηγός της F1, Φελίπε Μάσα, διεκδικεί δικαίωση και αποζημίωση 82 εκατομμυρίων δολαρίων για την απώλεια του τίτλου του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2008, λόγω του σκανδάλου "Crashgate" στο Grand Prix της Σιγκαπούρης.
Το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου αποφάσισε ότι η μήνυσή του μπορεί να προχωρήσει εν μέρει, καθώς ο Μάσα ισχυρίζεται ότι το ατύχημα του Νέλσον Πικέ Τζούνιορ ήταν σκόπιμο για να ευνοηθεί ο Φερνάντο Αλόνσο.
Ο Μάσα υποστηρίζει ότι ο πρώην επικεφαλής της F1, Μπέρνι Έκλστοουν, και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν για το σκάνδαλο αλλά δεν έδρασαν για να προστατεύσουν το σπορ.
Παρά την απόφαση του δικαστηρίου, η FIA και οι δικηγόροι της F1 υποστηρίζουν ότι η μήνυση κατατέθηκε πολύ αργά και ότι τα λάθη του Μάσα και της Ferrari ήταν οι λόγοι για την απώλεια του τίτλου.
Πιο αναλυτικά
Ο πρώην οδηγός της F1, Φελίπε Μάσα, αφού έχασε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2008 μετά από «μαγείρεμα» του αποτελέσματος του αγώνα στη Σιγκαπούρη, ζητούσε τη δικαίωσή του. Μαζί και ένα ποσόν $82 εκατ. Τι παίρνει τελικά;

Ο 44χρονος Φελίπε Μάσα θεωρεί πως το ”Crashgate” είναι από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία των σπορ
Το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου απεφάνθη ότι η μήνυση του Φελίπε Μάσα εναντίον της Formula 1, του πρώην «αφεντικού» της, Μπέρνι Έκλστοουν, και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) για το πρωτάθλημα του 2008 μπορεί να προχωρήσει εν μέρει.
Ο παλαίμαχος οδηγός της Ferrari κατέθεσε μήνυση ζητώντας μια δήλωση ότι θα έπρεπε να είχε κατακτήσει τον τίτλο στο πρωτάθλημα του 2008, τον οποίο έχασε από τον Λιούις Χάμιλτον για ένα βαθμό.
Επίσης, ο 44χρονος Βραζιλιάνος ζητούσε αποζημίωση 82 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τι είχε συμβεί στη Σιγκαπούρη το 2008
Η υπόθεση του Μάσα βασίζεται στο σκάνδαλο με την ονομασία “crashgate” που έλαβε χώρα στο Grand Prix της Σιγκαπούρης για το 2008.
Ο Βραζιλιάνος είχε την πρωτοπορία στον αγώνα, στον οποίο είχε εκκινήσει από την pole position, όταν ο συμπατριώτης του, Νέλσον Πικέ Τζούνιορ, έριξε τη Renault του στον τοίχο της στροφής 17, στον 14ο από τους 61 γύρους του αγώνα, στην προσπάθειά του να βοηθήσει τον «ομόσταυλό» του, Φερνάντο Αλόνσο, να πάρει τη νίκη
«Εσκεμμένα»
Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να βγει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο ωφέλησε τον Ισπανό δις παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος είδε πρώτος την καρό σημαία, την ώρα που ο Μάσα δεν βαθμολογήθηκε, ύστερα από ένα καταστροφικό πιτ-στοπ.
Το 2009 ο Νελσίνιο Πικέ αποκάλυψε ότι πήρε εντολή να ρίξει εσκεμμένα το μονοθέσιο στον τοίχο από τους υπευθύνους της ομάδας, οι οποίοι στη συνέχεια τιμωρήθηκαν με αποκλεισμό. Οι δικηγόροι του Μάσα ισχυρίζονται πως ο Έκλστοουν γνώριζε ότι το ατύχημα ήταν σκόπιμο και πως αυτός και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, δεν το διερεύνησαν
Ο δικαστής Ρόμπερτ Τζέι έκρινε ότι οι ισχυρισμοί του Μάσα για παρακίνηση σε παραβίαση σύμβασης θα μπορούσαν να προχωρήσουν, λέγοντας σε μια περίληψη της απόφασής του ότι ο Βραζιλιάνος αναμφισβήτητα δεν γνώριζε ότι μπορούσε να καταθέσει μήνυση, μέχρι τη δημοσίευση μιας συνέντευξης του Έκλστοουν στο γερμανικό F1 Insider το 2023.

Ο Μπέρνι Έκλεστον αντέχει ακόμη, στα 95 του χρόνια σήμερα
Σε αυτήν ο 95χρονος, σήμερα, Βρετανός φέρεται να αποκάλυψε ότι ο ίδιος και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, ο οποίος πέθανε το 2021, ενημερώθηκαν για τις πραγματικές συνθήκες πίσω από το σκάνδαλο του Grand Prix της Σιγκαπούρης κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2008.
Στη συνέχεια ο Έκλστοουν παραδέχτηκε ότι οι αρχές του σπορ επέλεξαν να μην προχωρήσουν σε κάποια ενέργεια εκείνη την εποχή, προκειμένου να προστατεύσουν τη Formula 1 από «ένα τεράστιο σκάνδαλο», εκφράζοντας τη συμπάθειά του που ο Μάσα «εμποδίστηκε άδικα από την κατάκτηση του τίτλου, τον οποίο άξιζε»
Tι είπε ο δικαστής;
Όμως, ο δικαστής απέρριψε τον ισχυρισμό του Μάσα ότι η FIA παραβίασε το καθήκον της να διερευνήσει την υπόθεση και απέρριψε την αξίωση του Βραζιλιάνου για μια δήλωση, λέγοντας ότι το δικαστήριο «δεν μπορεί να ξαναγράψει το αποτέλεσμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών του 2008».
Ο Μάσα είχε υποστηρίξει ότι τα αποτελέσματα του Grand Prix της Σιγκαπούρης, στο οποίο ο Χάμιλτον τερμάτισε τρίτος και πήρε έξι βαθμούς, θα έπρεπε να είχαν ακυρωθεί, με αποτέλεσμα να έχει στεφθεί εκείνος παγκόσμιος πρωταθλητής για το 2008.
Όμως, οι δικηγόροι της F1, του Έκλστοουν και της FIA αντέτειναν ότι η μήνυση κατατέθηκε υπερβολικά αργά και υποστήριξαν πως τα λάθη του Μάσα και της Ferrari στη Σιγκαπούρη ήταν ο λόγος που έχασε αυτόν τον αγώνα και το πρωτάθλημα

Ο Μάσα υπέβαλε πέρυσι την αγωγή του, στηριζόμενος στις δηλώσεις του Έκλστοουν στο F1 Insider, ο οποίος φέρεται να είπε πως ο ίδιος και ο Μόσλεϊ γνώριζαν ότι το ατύχημα του Πικέ ήταν σκόπιμο και δεν έκαναν κάτι «για να προστατεύσουν το σπορ και να το σώσουν από ένα τεράστιο σκάνδαλο»


Ο Μπέρνι Έκλεστον σε ενσταντανέ από προηγούμενους αγώνες της F1
Ωστόσο, οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τον Έκλεστοουν, ο οποίος έγινε 95 ετών την πρώτη ημέρα της ακρόασης του περασμένου μήνα, δήλωσαν στο δικαστήριο ότι «δεν θυμάται να δίνει αυτή τη συνέντευξη»
Ο Τζέι ανέφερε στην απόφασή του ότι ο Μάσα είχε εύλογη προοπτική να αποδείξει ότι μπορούσε να καταθέσει μήνυση για παρακίνηση σε παραβίαση σύμβασης και συνωμοσία μέχρι εκείνη τη συνέντευξη.
O δικαστής κατέληξε λέγοντας πως «Εάν η πιο ρεαλιστική υπόθεση του κ. Μάσα είναι ότι έχει χάσει την ευκαιρία για ένα πιο ευνοϊκό αποτέλεσμα, αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται μόνο στην επιδίκαση αποζημίωσης»
Info: ΑΠΕ / Photo: f1.com / Getty Images





