Η Boreham Motorworks παρουσίασε έναν νέο, ελαφρύ και ισχυρό τετρακύλινδρο κινητήρα 2,1 λίτρων, τον "Boreham Ten-K", που αποδίδει 324 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και ζυγίζει μόλις 84 κιλά.
Ο κινητήρας αυτός θα εξοπλίσει το αναγεννημένο Ford Escort RS Mk1, ένα περιορισμένης παραγωγής restomod με μόλις 150 μονάδες. Η εταιρεία χρησιμοποίησε τεχνολογία χύτευσης λεπτού τοιχώματος με τρισδιάστατη εκτύπωση για να μειώσει το βάρος του κινητήρα.
Παρά την αμφιβολία για την αξιοπιστία σε υψηλές στροφές, η Boreham Motorworks υποστηρίζει ότι ο κινητήρας υπερβαίνει τους αρχικούς στόχους απόδοσης στις δοκιμές.
Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη ζήτηση και εξέλιξη των θερμικών κινητήρων στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Είναι νέος, τετρακύλινδρος, πανάλαφρος και δυνατός. Οι Αγγλούρες της Boreham Motorworks μόλις παρουσίασαν ένα θερμικό κινητήρα που επιμένει στην κλασική συνταγή για την αναβίωση του Ford Escort RS Mk1

Το restomod του Ford Escort RS Mk1 θα φιλοξενεί το νέο κινητήρα της Boreham
Η βρετανική εταιρεία Boreham Motorworks παρουσίασε τον νέο τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,1 λίτρων ”Boreham Ten-K”.
Το μοτέρ αποδίδει 324 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και ζυγίζει μόλις 84 κιλά – τιμή μικρότερη σε σύγκριση με άλλους παρόμοιου μεγέθους, ειδικά για αυτοκίνητα δρόμου.
Ο νέος κινητήρας θα τροφοδοτήσει το αναγεννημένο Ford Escort RS Mk1 της εταιρείας, ένα restomod που θα παραχθεί σε μόλις 150 μονάδες

Ο κινητήρας είναι τετραπετάλουδος, με δύο εκκεντροφόρους και ελαφριά «εντόσθια», συμπεριλαμβανομένου του στροφάλου, των μπιελών, της βάσης, του ξηρού κάρτερ κ.ά.
Η Boreham Motorworks ισχυρίζεται ότι εξοικονόμησε βάρος χρησιμοποιώντας τεχνολογία χύτευσης λεπτού τοιχώματος με τρισδιάστατη εκτύπωση, η οποία «επιτρέπει ένα σμιλεμένο μπλοκ κινητήρα που σχηματίζεται σε μικρές αποστάσεις γύρω από τα εσωτερικά εξαρτήματα».

Φυσικά μένει να φανεί η αξιοπιστία στο δρόμο και η γενικότερη χρήση σε τέτοιους υψηλούς αριθμούς περιστροφής
Πάντως, είτε κρίνοντας από την κίνηση της Boreham είτε και γενικότερα από μεγάλους κατασκευαστές, ο θερμικός κινητήρας ζει και βασιλεύει.

Πλέον γράφεται διεθνώς ότι οι σχετικές παρατάσεις έχουν επεκταθεί χρονικά για τουλάχιστον μία δεκαετία ενώ σαφώς τα πράγματα τα κινεί και η ίδια η αγορά.
Αυτό το διάστημα, σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος κινητήρας υποβάλλεται σε δυναμομετρικές δοκιμές και «υπερβαίνει τους αρχικούς στόχους για την απόδοσή του».

Photo: Boreham Motorworks





