Το Renault 5 Turbo 3E είναι η ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού Renault 5 Turbo του 1980, με μόλις 1980 μονάδες να παράγονται.
Εξοπλισμένο με δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες στους πίσω τροχούς, αποδίδει 555 ίππους και ροπή 4.800 Nm, προσφέροντας αγωνιστική εμπειρία οδήγησης. Η μπαταρία 70 kWh με αρχιτεκτονική 800 V επιτρέπει γρήγορη φόρτιση και χαμηλές θερμικές απώλειες.
Το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώ. σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 270 χλμ/ώ. Η σχεδίαση του αμαξώματος θυμίζει όχημα με στεροειδή, ενώ το εσωτερικό συνδυάζει ψηφιακή ατμόσφαιρα και αγωνιστικές λεπτομέρειες.
Πιο αναλυτικά
Ως γνωστόν, το νέο, πανάκριβο (από €140.000) και προκλητικό Renault 5 Turbo 3E είναι η ηλεκτρική επανεκκίνηση του θρυλικού Renault 5 Turbo του 1980. Εξ ου και θα παραχθούν μόλις 1980 μονάδες. Αυτή είναι μία προσέγγιση σε ό,τι ξέρουμε μέχρι στιγμής από τεχνική άποψη. Όσο για το αν αυτά είναι τα ωραιότερα ηλεκτρικά «οπίσθια», εσύ αποφασίζεις

Το νέο Renault 5 Turbo 3E είναι μια ριζοσπαστική ηλεκτρική υλοποίηση του ιστορικού Renault 5 Turbo, του μικρού γαλλικού κεντρομήχανου θρύλου των ’80s. Φαρδύ, σα νε ξεπήδησε από στεροειδή
Αυτή τη φορά, η θέση του θερμικού κινητήρα έχει δώσει τη θέση της σε δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους στους πίσω τροχούς, χαρίζοντάς του, όπως ισχυρίζεται η Renault, αγωνιστικού τύπου εμπειρία οδήγησης
Κάτω δε από το κοντό και μυώδες αμάξωμα, η Renault έχει ενσωματώσει μια ειδικά εξελιγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα αλουμινίου, με ενισχύσεις ανθρακονήματος.
Το Renault 5 Turbo 3E δεν βασίζεται σε υπάρχουσα εμπορική πλατφόρμα, αλλά έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με προδιαγραφές πρωτοτύπου

Η καρδιά του συστήματος είναι μια μπαταρία 70 kWh, με αρχιτεκτονική 800 V που επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης (έως 350 kW DC) και χαμηλότερες θερμικές απώλειες.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά πίσω τροχό (σύστημα τύπου dual in-wheel), αποδίδουν 555 ίππους (410 kW) και ροπή έως 4.800 Nm στους τροχούς — στιγμιαία και χωρίς μηχανικές απώλειες από διαφορικά ή άξονες μετάδοσης
To ντεμπούτο του Renault 5 Turbo 3E στους δρόμους της Κορσικής
Η τιμή της ροπής είναι εξωφρενική για τα σημερινά δεδομένα, ακόμα και της κατηγορίας των υπεραυτοκινήτων. Μένει να φανεί στην πράξη πώς θα γίνεται η διαχείρισή της στο δρόμο. Στον δε ελληνικό; Όντως, θα έχει ενδιαφέρον

Η ισχύς περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, προσφέροντας rear-wheel drive αίσθηση, με προγράμματα Drift, Race και Road. Στην πράξη, το αυτοκίνητο επιταχύνει 0-100 χλμ/ώ. σε κάτω από 3,5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει περίπου τα 270 χλμ.ώ. — εντυπωσιακή για ένα ηλεκτρικό hatchback

Ήδη πάντως σχολιάζεται στο διαδίκτυο η χρήση κινητήρων εντός τροχών καθώς παρουσιάζει αυξημένη πολυπλοκότητα όσον αφορά τη θερμική διαχείριση, την αντοχή σε ανωμαλίες του δρόμου καθώς και την προστασία τροχών και ελαστικών. Θα δείξει
Θερμική και Ηλεκτρική Διαχείριση
Η ύπαρξη δύο ανεξάρτητων κινητήρων απαιτεί ανεξάρτητη ψύξη και κατανομή ρεύματος, με τη Renault να εφαρμόζει ένα εξελιγμένο διπλό κύκλωμα ψύξης (battery loop + e-motor loop).
Η μπαταρία διαθέτει ενεργή θερμική διαχείριση και δυνατότητα προ-conditioning πριν από έντονη χρήση ή ταχεία φόρτιση.

Η αναγεννητική πέδηση διαθέτει 3 ρυθμιζόμενα επίπεδα, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας και την αίσθηση του πεντάλ (από one-pedal drive έως πλήρη μηδενική επιβράδυνση)
Βάρος και ανάρτηση
Το Renault 5 Turbo 3E έχει βάρος 1.450 κιλών, τιμή όντως χαμηλή για EV με τέτοια απόδοση.
Η κατανομή βάρους είναι στο 40:60 (εμπρός/πίσω) ενώ η ηλεκτρονική ρύθμιση ροπής ανά τροχό (torque vectoring), σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει υψηλού επιπέδου έλεγχο.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και στους δύο άξονες, με πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αγωνιστικά silent-block. Αναμενόμενα, το σύστημα διεύθυνσης είναι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση

Στεροειδές εν κινήσει
Η εξωτερική σχεδίαση θυμίζει όχημα με στεροειδή, όπως και ο θερμικός του πρόγονος.
Έντονοι θόλοι, τεράστια εισαγωγή αέρα και 2 μέτρα πλάτους γεμίζουν καθρέπτες και φέρνουν κάτι από την αύρα του Group B.
Κάθε πάνελ του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ ο κλωβός ασφαλείας είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τη FIA.


Στο εσωτερικό κυριαρχεί μία μείξη μεταξύ ψηφιακής ατμόσφαιρας και αγωνιστικών λεπτομερειών με τα μπάκετ καθίσματα και το κάθετα τοποθετημένο «ντριφτάδικο» χειρόφρενο. Ωστόσο παρά την καθαρά αγωνιστική φύση του Renault 5 Turbo 3E, η εργονομία παραμένει τυπική ”Renault” — απλή, άμεση, λειτουργική
Photo: renault.com