Η Geely, ένας από τους κορυφαίους και ταχύτερα αναπτυσσόμενους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, επεκτείνεται δυναμικά στην ελληνική αγορά μέσω της GEO Mobility Hellas.
Με πάνω από 2.176.000 πωλήσεις το 2024, κυρίως σε ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα, η Geely στοχεύει να εδραιώσει την παρουσία της στην Ελλάδα, προσφέροντας ποιοτικά και τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές.
Η στρατηγική της περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου πωλήσεων και after-sales, καθώς και την εισαγωγή νέων μοντέλων που καλύπτουν τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
Η εταιρεία επιδιώκει να διαφοροποιηθεί από άλλες κινεζικές μάρκες, εστιάζοντας στην ποιότητα, την ασφάλεια και την τεχνολογική καινοτομία, ενώ παράλληλα σχεδιάζει να συμβάλλει ενεργά στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά
Πάνω από 2.176.000 αυτοκίνητα διέθεσε η Geely μέσα στο 2024, με την πλειονότητα να αφορά 100% ηλεκτρικά και plug-in hybrid. και το πρώτο 6μηνο του 2025, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, πάει ακόμα καλύτερα
Οι εξαγωγές της αυξήθηκαν κατά 57% σε σχέση με το 2023, με τα καθαρά κέρδη της να εκτοξεύονται κατά 240%, αποδεικνύοντας τη δυναμική ανάπτυξη και τη στρατηγική στόχευση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με περισσότερα από 30 εργοστάσια και ερευνητικά κέντρα σε όλο τον κόσμο, κι ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει εμβληματικά ονόματα όπως Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, smart και Zeekr, η Geely διαθέτει μία από τις πιο πλήρεις γκάμες στην παγκόσμια αγορά. Παράλληλα, ξεχωρίζει για την ευέλικτη, εμπροσθοβαρή στρατηγική της, η οποία της επιτρέπει να παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των αγορών με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
Πρόσφατα, η Geely πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά, με στόχο τη διαμόρφωση μιας ισχυρής τοπικής ταυτότητας που θα στηρίζεται στην ποιότητα, στην τεχνολογία και στην εμπειρία του πελάτη. Θεμέλιος λίθος αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με το ελληνικό κοινό, το οποίο καλείται να γνωρίσει από κοντά τη φιλοσοφία της Geely και τα στοιχεία που την καθιστούν ξεχωριστή στον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη.
Η στρατηγική της Geely στην ελληνική αγορά δεν περιορίζεται στην εισαγωγή νέων μοντέλων, αλλά εστιάζει σε μια ολιστική εμπειρία αυτοκίνησης που καλύπτει τις ανάγκες του σήμερα και του αύριο
Στο πλαίσιο αυτής της νέας εποχής για την Geely στην Ελλάδα, συνομιλούμε με τον Θανάση Κονιστή, επικεφαλής της Geo Mobility Hellas. Της φίρμας που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της εταιρείας στη χώρα μας, για να γνωρίσουμε καλύτερα τόσο την παγκόσμια δύναμη πίσω από το όνομα «Geely» όσο και τους στόχους της στην ελληνική αγορά.
Η Geely είναι μια γνωστή/άγνωστη εταιρεία στον Έλληνα καταναλωτή. Γνωστή διότι ακούγεται καιρό τώρα πριν έρθει και άγνωστη διότι τα όποια επιτεύγματά της ακόμη δεν έχουν γίνει ευρέως γνωστά. Θέλετε να μας πείτε τα πιο σημαντικά κατά την άποψή σας από αυτά;
Πράγματι, η Geely μπορεί να θεωρείται «γνωστή-άγνωστη» στον Έλληνα καταναλωτή. Όμως στην παγκόσμια σκηνή αποτελεί ένα από τους σημαντικότερους και ταχύτερα αναπτυσσόμενους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Zhejiang Geely Holding Group, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, έχει καταφέρει μέσα σε δύο δεκαετίες να εξελιχθεί σε μια από τις κορυφαίες δυνάμεις της αυτοκίνησης: Το 2024 αποτελούσε τον 9ο μεγαλύτερο όμιλο σε πωλήσεις παγκοσμίως.
Μεταξύ των σημαντικότερων επιτευγμάτων της θα ξεχώριζα:
1. Τη δημιουργία του Geely Auto Group, ενός ομίλου με έμφαση στην καινοτομία, τη συνδεσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση.
2. Την εξαγορά της Volvo Cars το 2010
3. Τη συμμετοχή της σε παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Mercedes-Benz (μέσω της Daimler AG).
4. Την ηγετική θέση της στην ηλεκτροκίνηση και τη βιώσιμη κινητικότητα, με επενδύσεις σε νέα brand όπως η Zeekr, αλλά και την ανάπτυξη συστημάτων μετάδοσης, μπαταρίες, ακόμα και δορυφορικά δίκτυα για έξυπνες εφαρμογές οδήγησης.
5. Την ανάπτυξη της πλατφόρμας GEA (Geely Electric Architecture), μια από τις πιο προηγμένες πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο.
Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε στη GEO Mobility Hellas είναι να μεταφέρουμε τη διεθνή αυτή τεχνογνωσία και αξιοπιστία στον Έλληνα καταναλωτή. Χτίζοντας εμπιστοσύνη μέσα από προϊόντα που συνδυάζουν καινοτόμες τεχνολογίες με ουσία, στοιχεία εξοπλισμού ανώτερων κατηγοριών, ποιότητα αντιληπτή από την πρώτη στιγμή, και πλήρη γκάμα υπηρεσιών ύστερα από την πώληση. Όλα αυτά σε προσιτές τιμές, με προτάσεις για όλους τους καταναλωτές.
Πείτε μας δυο λόγια για την Geo Mobility Hellas που είναι ο επίσημος εισαγωγέας της Geely για την ελληνική αγορά.
Η GEO Mobility Hellas αποτελεί μέλος του πολυεθνικού ομίλου Union Group με μακρόχρονη εμπειρία στον χώρο της αυτοκίνησης και σε κλάδους που εκτείνονται στη βιομηχανία, στο λιανεμπόριο και στις υπηρεσίες κινητικότητας.
Η GEO Mobility Hellas θέλει να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην αυτοκίνηση στη χώρα μας και να εδραιώσει τη Geely με τρόπο που να αντανακλά πλήρως τις αξίες και τη φιλοσοφία της μάρκας. Η αποστολή μας είναι ξεκάθαρη: Να προσφέρουμε στον Έλληνα καταναλωτή προσιτή, ποιοτική, καινοτόμο και αξιόπιστη κινητικότητα. Έχουμε επενδύσει σε μία στρατηγική που βλέπει μακροπρόθεσμα την παρουσία της Geely στην ελληνική αγορά. Όχι απλώς για την εισαγωγή νέων μοντέλων, αλλά για μια ολιστική εμπειρία αυτοκίνησης που καλύπτει τις ανάγκες του σήμερα και του αύριο. Η αυτοκίνηση στην Ελλάδα αλλάζει ταχύτατα και η GEO Mobility Hellas σχεδιάζει να συμβάλλει ενεργά στη μετάβαση προς τη νέα αυτή εποχή.
Η Geely θέλει να φέρει στην Ελλάδα τα σωστά μοντέλα και τεχνολογίες, την κατάλληλη στιγμή, με πλήρη υποστήριξη και κορυφαίο value-for-money
Εκτός από το Geely EX5, ποια άλλα μοντέλα σκοπεύετε να φέρετε άμεσα στην Ελλάδα;
Το Geely EX5 αποτελεί το πρώτο βήμα και την αρχή της εμπορικής μας παρουσίας στην Ελλάδα. Πρόκειται για το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο της Geely που συνδυάζει την πιο προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, βασισμένη στην τεχνολογία Short Blade και την καινοτόμα πλατφόρμα GEA. Στα τέλη του 2025 θα παρουσιάσουμε ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV στην οικογενειακή κατηγορία. Το 2026, θα παρουσιάσουμε στην ελληνική αγορά μοντέλα που θα εφοδιάζονται με υβριδικά, ηλεκτρικά και plug-in hybrid συστήματα κίνησης.
Η προσέγγισή μας είναι να φέρνουμε τα σωστά μοντέλα και τεχνολογίες, την κατάλληλη στιγμή, με πλήρη υποστήριξη και κορυφαίο value-for-money.
Έχετε ένα Pop-up Store στο Golden Hall. Πώς ακριβώς λειτουργεί για τον πελάτη; Και αυτό σημαίνει πώς δεν θα ακολουθήσετε τον παραδοσιακό τρόπο διάθεσης αυτοκινήτων;
Το Pop-up Store της Geely στο Golden Hall είναι μια σύγχρονη μορφή επικοινωνίας και εμπειρίας με τον καταναλωτή. Ο επισκέπτης μπορεί να δει από κοντά το νέο Geely EX5 και να γνωρίσει τις τεχνολογίες του, να συζητήσει με την ομάδα της Geely για προϊοντικά θέματα και προγράμματα απόκτησης, αλλά και να κλείσει test drive για να οδηγήσει άμεσα το νέο Geely EX5.
Το Pop-up Store είναι μόνο η αρχή ενός ευρύτερου πλάνου που εστιάζει στην εμπειρία του πελάτη, στην καινοτομία και στην προσβασιμότητα. Η παρουσία της Geely σε χώρους όπως το Golden Hall, γίνεται όμως παράλληλα με την δημιουργία ενός σύγχρονου και ποιοτικού δικτύου Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων και Συνεργατών Service, που θα καλύπτει γεωγραφικά τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε την ψηφιακή, ευέλικτη, άμεση εμπειρία του σύγχρονου πελάτη με την ασφάλεια, τη διαφάνεια και την υποστήριξη ενός ισχυρού φυσικού δικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό, σύντομα θα είναι έτοιμο το πρώτο flagship store στο Μαρούσι. Θα ακολουθήσουν και άλλα σημεία, τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη, στη Λάρισα, στα Ιωάννινα και σε άλλες περιοχές.
Πώς σκοπεύετε να διαφοροποιηθείτε από τα υπόλοιπα κινεζικά brand που δραστηριοποιούνται ήδη στην ελληνική αγορά τα οποία δεν είναι αμελητέα;
Η Geely δεν είναι απλώς «ένα ακόμα κινεζικό brand». Ως η μεγαλύτερη μάρκα του ομώνυμου ομίλου, εκμεταλλεύεται τις τεράστιες δυνατότητες που διαθέτει για την έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών που εκτείνονται από την αυτοκινητοβιομηχανία και στην ανάπτυξη λογισμικού, μέχρι τις αερομεταφορές και τον χώρο του διαστήματος. Ο Όμιλος Geely διαθέτει πολυεθνική κουλτούρα και αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχημένων στρατηγικών συνεργασιών και επενδύσεων που περιλαμβάνουν τη Volvo, την Polestar, τη Zeekr, τη Lynk & Co και τη Mercedes-Benz. Αυτό δίνει βαρύτητα και αξιοπιστία σε κάθε πτυχή της μάρκας.
Με την Geely, σκοπεύουμε να διαφοροποιηθούμε σε συγκεκριμένους τομείς που χαρακτηριστικά αφορούν:
• Στην ποιότητα, ασφάλεια και τεχνολογική ωριμότητα των προϊόντων, που βασίζονται σε ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα.
• Στην ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου εξυπηρέτησης Πωλήσεων και Αfter Sales που σχεδιάζεται με προτεραιότητα την εμπιστοσύνη και την υποστήριξη του πελάτη μακροπρόθεσμα.
• Σε μια ξεκάθαρη στρατηγική προϊόντων που δεν «κυνηγά» απλώς την αύξηση του μεριδίου αγοράς, αλλά στοχεύει σε ποιοτική ανάπτυξη και σταδιακή οικοδόμηση της μάρκας στην Ελλάδα.
• Και φυσικά, στο πλεονέκτημα της παγκόσμιας τεχνογνωσίας της Geely.
Με το λανσάρισμα του Geely EX5, η μάρκα έδωσε το στίγμα των προθέσεών της. Το νέο μοντέλο βασίζεται σε υψηλά επίπεδα ποιότητας και ασφάλειας, σε τεχνολογίες αιχμής, σε στοιχεία βασικού εξοπλισμού που συναντάμε μόνο σε premium κατηγορίες, και σε καινοτόμα προγράμματα απόκτησης όπως το Freedom 100 και αποτελεί μια από τις καλύτερες -αν όχι την καλύτερη- πρόταση αυτοκίνησης στην χώρα μας. Η Geely έρχεται στην Ελλάδα για να χτίσει σχέση εμπιστοσύνης για το brand, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Και αυτό είναι, κατά την άποψή μας, το ουσιαστικότερο σημείο διαφοροποίησης.
Ποιος είναι ο στόχος σας σε βάθος τριετίας για την ελληνική αγορά;
Ο στόχος μας σε βάθος τριετίας είναι πολύ συγκεκριμένος, αλλά και πολυεπίπεδος. Πρώτα απ’ όλα, επιδιώκουμε να εδραιώσουμε την Geely ως ένα από τα πιο αξιόπιστα, τεχνολογικά προηγμένα και ανταγωνιστικά brand στην αγορά μας. Αυτό σημαίνει αναγνωρισιμότητα, θετική εμπειρία πελάτη και σταθερή αύξηση μεριδίου αγοράς.
Σε αριθμητικούς όρους, θέλουμε μέσα στην ερχόμενη τριετία να έχουμε ηγετική θέση με διψήφιο μερίδιο στο κομμάτι των ανερχόμενων νέων brand, ενώ φιλοδοξούμε να έχουμε χτίσει ένα δυναμικό δίκτυο πωλήσεων και After Sales πανελλαδικά.
Για τον λόγο αυτόν επενδύουμε:
• Στη σταδιακή παρουσίαση πλήρους γκάμας μοντέλων, θερμικών, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών.
• Στη δημιουργία εμπιστοσύνης στον Έλληνα καταναλωτή, τόσο μέσα από την ποιότητα των προϊόντων όσο και από την υποστήριξη ύστερα από την πώληση.
• Και φυσικά, στην ψηφιακή εμπειρία αγοράς και εξυπηρέτησης που αποτελεί βασικό στοιχείο διαφοροποίησης μας.
Η έλευση τόσων κινεζικών brand στην αγορά, πιστεύετε πως θα αλλάξει τις ισορροπίες. Ή ακόμη ο Έλληνας καταναλωτής εμφανίζεται δύσπιστος στο made in China προϊόν;
Η αλήθεια είναι πως στο παρελθόν υπήρχε μια γενικευμένη επιφυλακτικότητα γύρω από τα προϊόντα «made in China». Όμως τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ξεκάθαρα ότι αυτή η εικόνα αλλάζει ταχύτατα. Για παράδειγμα τα smartphone είναι στις πρώτες επιλογές των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο. Η Κίνα πλέον δεν είναι απλώς μια χώρα παραγωγής αλλά ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκίνηση, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, στην ηλεκτρική κινητικότητα και στη συνδεσιμότητα.
Από τη δική μας πλευρά, με την Geely πιστεύουμε πως μπορούμε να συμβάλλουμε ουσιαστικά σε αυτή τη μετάβαση. Όχι μόνο επειδή προσφέρουμε μοντέλα υψηλής τεχνολογίας και value-for-money. Αλλά επειδή φέρνουμε μαζί και το εκτόπισμα ενός ομίλου που ήδη έχει κατακτήσει την εμπιστοσύνη της Ευρώπης μέσω μεγάλων brand. Συνεπώς, η «δυσπιστία» του χθες δίνει σταδιακά τη θέση της στην εμπιστοσύνη του σήμερα και στην αποδοχή του αύριο.
Πιστεύετε πως η ηλεκτροκίνηση είναι ελκυστική στον μέσο Έλληνα οδηγό;
Η ηλεκτροκίνηση έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Όμως, η πραγματική διείσδυση στον μέσο Έλληνα οδηγό δεν έχει ακόμη επιτευχθεί σε σημαντικό βαθμό και αυτό είναι απολύτως κατανοητό. Ο Έλληνας οδηγός είναι σκεπτόμενος και πρακτικός. Θέλει να ξέρει ότι η μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό δεν είναι μόνο περιβαλλοντικά σωστή, αλλά και οικονομικά λογική, πρακτικά εφαρμόσιμη και υποστηριζόμενη από υποδομές.
Χρειάζονται ακόμη κάποια ουσιαστικά βήματα. Απλοποίηση και σταθερότητα των κινήτρων αγοράς. Προγράμματα ενημέρωσης και εξοικείωσης με την ηλεκτροκίνηση και τα πλεονεκτήματά της, με έμφαση στο κόστος χρήσης, στη διάρκεια ζωής, στη συντήρηση και στην πρακτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Περισσότερες λύσεις σε προσιτή τιμή, με ευέλικτους τρόπους απόκτησης και αντίστοιχα χρηματοδοτικά προγράμματα. Έτσι ώστε η ηλεκτροκίνηση να είναι πρόσβαση «στους πολλούς» και όχι premium επιλογή. Θα πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ενίσχυση των σημείων και του αριθμού των διαθέσιμων ταχυφορτιστών στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
Το τοπίο αλλάζει και εμείς στην Geely θέλουμε να είμαστε βασικοί υποστηρικτές, όχι απλώς θεατές της μετάβασης.
Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τα επόμενα πέντε χρόνια;
Τα τελευταία 15 χρόνια ο μέσος Έλληνας είδε μια πολύ σημαντική συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματός του, κάτι που είχε αντίκτυπο και στην αγοραστική του δυνατότητα. Αυτό είχε αποτέλεσμα να αναβάλει διαρκώς την αλλαγή του παλαιού του αυτοκινήτου με τον μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων στη χώρα μας να ξεπερνά πλέον τα 17 έτη.
Αυτή ακριβώς η ανάγκη για ανανέωση του στόλου, σε συνδυασμό με την οικονομική σταθερότητα, δείχνει την προοπτική σταδιακής ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς τα επόμενα χρόνια. Μάρκες όπως η Geely, με νέες προτάσεις στην καρδιά της αγοράς, συνεπείς στις δυνατότητες του μέσου αγοραστή, θα βοηθήσουν σημαντικά σε αυτήν την αναπτυξιακή πορεία.
Μέχρι το 2030, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα βιώσει σημαντικές αλλαγές και στο ποιοτικό σκέλος, επηρεασμένες από παγκόσμιες τάσεις αλλά και τοπικές ιδιαιτερότητες. Η κυριότερη αλλαγή θα αφορά την επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Η ψαλίδα τιμής μεταξύ συμβατικών και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κλείνει με γρήγορο ρυθμό και τα κίνητρα αγοράς δεν θα είναι στον ίδιο βαθμό αναγκαία.
Επίσης θα αναπτυχθεί σημαντικά το ψηφιακό οικοσύστημα γύρω από την αυτοκίνηση. Ψηφιακή εξυπηρέτηση πελατών, συνδεσιμότητα και υπηρεσίες κινητικότητας θα γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας του οδηγού.
Τέλος, βλέπουμε πως ο Έλληνας καταναλωτής γίνεται πιο απαιτητικός, ενημερωμένος και ευαισθητοποιημένος όσον αφορά στην ποιότητα, στην ασφάλεια και στη βιωσιμότητα. Αυτό θα ωθήσει την αγορά σε ένα επίπεδο πιο υψηλό, με μεγαλύτερο ανταγωνισμό και συνεχείς καινοτομίες προς όφελος του καταναλωτή.
Θέλετε να μας πείτε τρεις βασικούς Κινέζους και τρεις Ευρωπαίους κατασκευαστές που θεωρείτε πως είναι οι βασικοί σας ανταγωνιστές στην ελληνική κυρίως αγορά;
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι πλέον ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με πολλές σημαντικές μάρκες που προσφέρουν ποικιλία μοντέλων και τεχνολογιών κινητήρων. Από τα brand που προέρχονται από την Κίνα οι μάρκες που ξεχωρίζουν είναι η BYD, η MG Motor και η Chery. Από τον ευρωπαϊκό χώρο, σημαντικά brand του ανταγωνισμού αποτελούν μάρκες του Ομίλου Stellantis, η Renault και η Skoda, ενώ από την Ασία αντίστοιχα η Nissan, η Hyundai και η Kia.
Η Geely εστιάζει στο να προσφέρει ποιοτικά, τεχνολογικά προηγμένα και οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα, έτσι ώστε να αποτελέσει μια ελκυστική επιλογή για τον σύγχρονο Έλληνα καταναλωτή.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές κινούνται πιο γρήγορα στην ανάπτυξη και υλοποίηση νέων τεχνολογιών, αξιοποιώντας το μέγεθος της εγχώριας αγοράς τους, την πρόσβαση σε πρώτες ύλες και στις καινοτόμες τεχνολογίες λογισμικού.
Έχετε μια τεράστια εμπειρία σε μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αν όχι παγκοσμίως. Η εκτίμησή σας είναι πως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης η Ευρώπη πιάστηκε στον ύπνο από τους Κινέζους;
Η Ευρώπη διαθέτει μια μακρά παράδοση και τεράστια τεχνογνωσία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, η δυναμική και η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Κίνα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ήταν εντυπωσιακές.
Οι κινεζικές εταιρείες αξιοποίησαν με μεγάλη αποφασιστικότητα και ευελιξία την τεράστια εγχώρια αγορά τους (πλέον ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα είναι ηλεκτροκίνητο), την άμεση πρόσβαση σε πρώτες ύλες και σπάνιες γαίες, επενδύοντας μαζικά και γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση.
Η Ευρώπη, από την άλλη, κινείται μέσα σε ένα πιο πολύπλοκο ρυθμιστικό πλαίσιο, που καθυστερεί συχνά την ταχεία υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Παράλληλα, η οργάνωση και οι δομές των περισσότερων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών δεν διαθέτουν ακόμα τον ίδιο βαθμό ευελιξίας και προσαρμογής σε ταχύτατες αλλαγές, όπως οι κινεζικές εταιρίες που λειτουργούν με χαρακτηριστικά start-up.
Πιστεύω όμως ότι η Ευρώπη έχει ήδη ξεκινήσει να προσαρμόζεται, και μάλιστα με πολύ γρήγορο βηματισμό. Οι κατασκευαστές της Γηραιάς Ηπείρου κάνουν σημαντικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, κυρίως σε νέες τεχνολογίες μπαταριών και σε λογισμικό. Εμείς, ως μέρος της ευρύτερης οικογένειας της Geely, που έχει ρίζες στην Κίνα αλλά και ισχυρή παρουσία παγκοσμίως, βρισκόμαστε στο επίκεντρο αυτής της διεθνούς εξέλιξης.
Ποια θα λέγατε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα σε σχέση με την ευρωπαϊκή;
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε παγκόσμιο παίκτη, αξιοποιώντας ορισμένα σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την ευρωπαϊκή. Ταχύτητα στην καινοτομία και στην υιοθέτηση τεχνολογιών, ευελιξία και προσαρμοστικότητα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές συχνά κινούνται πιο γρήγορα στην ανάπτυξη και υλοποίηση νέων τεχνολογιών, αξιοποιώντας το μέγεθος της εγχώριας αγοράς τους, την πρόσβαση σε πρώτες ύλες και καινοτόμες τεχνολογίες λογισμικού, καθώς και το ανταγωνιστικό κόστος παραγωγής. Η παραγωγή στην Κίνα επιτρέπει τη συγκράτηση του κόστους, γεγονός που καθιστά τα μοντέλα πιο προσιτά σε ευρύτερα στρώματα καταναλωτών, χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα.
Κάθε πλευρά έχει τα δικά της δυνατά σημεία και η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ωφελείται από τον ανταγωνισμό και τη συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο κόσμων.
Η Geely, ως κινεζική εταιρεία με διεθνή ορίζοντα, προσπαθεί να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία και από τις δύο παραδόσεις για να προσφέρει ολοκληρωμένες και σύγχρονες λύσεις στους πελάτες της.
Τέλος, εξετάζετε το ενδεχόμενο να φέρετε στο μέλλον και άλλη εταιρία του ομίλου Geely;
Η GEO Mobility Hellas επικεντρώνεται σε αυτή την φάση, στην καθιέρωση και ανάπτυξη της μάρκας Geely στην ελληνική αγορά. Παράλληλα όμως, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για επιτυχημένη είσοδο και άλλων μαρκών στην ελληνική αγορά, κυρίως εντός του ομίλου της Geely Auto που διαθέτει ένα ευρύ φάσμα από ονόματα με διαφορετικές προσεγγίσεις και προϊοντικές κατηγορίες. Κάτι που προσφέρει πολλές δυνατότητες για μελλοντική επέκταση.
Στην Ελλάδα ενεργούμε με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές επιλογές που συνδυάζουν ποιότητα, καινοτομία και αξία.
Who is Who
Ο Θανάσης Κονιστής διαθέτει πολυετή εμπειρία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας αναλάβει ηγετικές θέσεις, με σημαντική πολυετή πορεία στη μάρκα Volkswagen αλλά και ευρύτερα στο Volkswagen Group. Τα τελευταία χρόνια κατείχε την θέση του επικεφαλής After Sales και Ανάπτυξης Νέων Δραστηριοτήτων για τις μάρκες του Volkswagen Group, ενώ προηγουμένως κατείχε τη θέση του επικεφαλής της Volkswagen, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της γερμανικής μάρκας στην ελληνική αγορά.
Επιπλέον, ο Θανάσης Κονιστής έχει συμμετάσχει ενεργά σε πρωτοβουλίες βιώσιμης κινητικότητας, αναλαμβάνοντας επιτελικό ρόλο στο έργο μετατροπής του νησιού της Αστυπάλαιας σε πρότυπο έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητας, συνεργαζόμενος με τη Volkswagen AG και την ελληνική κυβέρνηση.
Σήμερα, κατέχει τη θέση του γενικού διευθυντή στη GΕΟ Mobility Hellas, θυγατρικής του Union Group και επίσημου εισαγωγέα της Geely στην Ελλάδα. Στον νέο του ρόλο, ηγείται της στρατηγικής ανάπτυξης και τοποθέτησης της μάρκας Geely στην ελληνική αγορά.
Συνοπτικά
- Η Geely επεκτείνεται δυναμικά στην ελληνική αγορά μέσω της GEO Mobility Hellas, στοχεύοντας σε προσιτές και τεχνολογικά προηγμένες λύσεις αυτοκίνησης.
- Η εταιρεία επιδιώκει να διαφοροποιηθεί από άλλες κινεζικές μάρκες, εστιάζοντας στην ποιότητα, την ασφάλεια και την τεχνολογική καινοτομία.
- Με στόχο τη δημιουργία ισχυρής τοπικής ταυτότητας, η Geely σχεδιάζει να προσφέρει μια ολιστική εμπειρία αυτοκίνησης, καλύπτοντας τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
- Η στρατηγική της περιλαμβάνει την ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων και after-sales, καθώς και την εισαγωγή νέων μοντέλων στην ελληνική αγορά.