Η Peugeot παρουσίασε το νέο E-208 GTi στην πίστα του Le Mans, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της με το εμβληματικό GTi, σχεδιασμένο από την Peugeot Sport. Το E-208 GTi συνδυάζει βιωσιμότητα και επιδόσεις, με ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων που επιταχύνει από 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η αναλογία βάρους/ισχύος το καθιστά κορυφαίο στην κατηγορία του.
Το σχέδιο του μοντέλου συνδυάζει στοιχεία από το ιστορικό 205 GTi, με σπορ χαρακτηριστικά και σύγχρονη τεχνολογία, προσφέροντας αυτονομία έως 350 km και προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το E-208 GTi αντιπροσωπεύει την αναγέννηση του θρύλου GTi στην ηλεκτρική εποχή, κρατώντας ζωντανές τις σπορ παραδόσεις της μάρκας.
Πιο αναλυτικά
Η Peugeot παρουσίασε σήμερα στην πίστα του Le Mans το νέο E-208 GTi, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που φέρει το θρυλικό έμβλημα GTi και έχει σχεδιαστεί εξολοκλήρου από την ομάδα της Peugeot Sport.
Μια πρεμιέρα γεμάτη συμβολισμούς, στο πλαίσιο του 24ώρου αγώνα και με φόντο τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο PEUGEOT Fan Zone, εκεί όπου ο Alain Favey (CEO της μάρκας), ο Jean-Marc Finot (επικεφαλής της Stellantis Motorsport), ο Head of Design Matthias Hossann αλλά και ο οδηγός αγώνων Paul Di Resta έδωσαν το στίγμα της σπορ κατεύθυνσης του νέου μοντέλου.
Η επιλογή του Le Mans δεν ήταν τυχαία. Πριν ακριβώς 40 χρόνια, το 205 GTi σηματοδοτούσε την έλευση μιας νέας εποχής για τα μικρά σπορ μοντέλα και σήμερα το E-208 GTi φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτή την παράδοση στο ηλεκτρικό μέλλον.
Το ηλεκτρικό hot hatch της Peugeot αποτυπώνει με τον πλέον καθαρό τρόπο τη φιλοσοφία «Power of Choice» της μάρκας, συνδυάζοντας βιωσιμότητα και επιδόσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας των 280 ίππων και 345 Nm εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 5,7’’, επίδοση που το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας B, κοντράροντας ευθέως θερμικά μοντέλα από μεγαλύτερες κατηγορίες.
To Peugeot E-208 GTi με αναλογία κιλών ανά ίππο στα 5,7 κιλά είναι το καλύτερο στην κατηγορία του
Η αίσθηση ενισχύεται από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, δισκόφρενα 355 mm μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες και πλατύτερα μετατρόχια -αυξημένα κατά 56 mm εμπρός και 27 mm πίσω. Παράλληλα, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 mm και οι ζάντες 18 ιντσών με την υπογραφή «PEUGEOT GTi» παραπέμπουν άμεσα στο 205 GTi, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά, αφού οι χαρακτηριστικές οπές βελτιώνουν την ψύξη των φρένων.
Η αναλογία βάρους/ισχύος, στα 5,7 κιλά ανά ίππο, από την άλλη αναδεικνύει το E-208 GTi σε σημείο αναφοράς για τους φίλους των επιδόσεων.
Η σχεδίαση του αμαξώματος κινείται στη γνώριμη φιλοσοφία του «διακριτικού δυναμισμού» που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα γαλλικά GTi. Τα σπόιλερ εμπρός και πίσω, οι ενισχυμένοι θόλοι και ο πίσω διαχύτης σε gloss μαύρο υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα, χωρίς να φωνάζουν. Η αποκλειστική κόκκινη απόχρωση του αμαξώματος, εμπνευσμένη από το ιστορικό χρώμα του 205 GTi, ενισχύεται οπτικά από μια λεπτή κόκκινη γραμμή στους θόλους, σε μια αισθητική γέφυρα που ενώνει παρελθόν και μέλλον.
Την ίδια συνέπεια στη λεπτομέρεια βρίσκουμε και στο εσωτερικό, με τα καθίσματα να υιοθετούν κόκκινη κεντρική λωρίδα και χαρακτηριστικό μοτίβο πλέγματος στη δεξιά πλευρά, όπως ακριβώς στο θρυλικό 205 GTi 1.9. Κόκκινα είναι επίσης τα πατάκια, οι ζώνες και η μοκέτα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την ταυτότητα του μοντέλου.
Το σπορ τιμόνι, βασικό συστατικό της φιλοσοφίας i-Cockpit, είναι επενδυμένο με Alcantara και διάτρητο κόκκινο δέρμα, συνεισφέροντας σε μια αίσθηση ποιότητας που δεν κάνει εκπτώσεις. Το ψηφιακό περιβάλλον του οδηγού υποστηρίζεται από οκτώ διαφορετικές επιλογές φωτισμού στην καμπίνα, ενώ ο ενσωματωμένος ήχος, που προσομοιώνει κινητήρα, ενισχύει την οδηγική εμπειρία και διεγείρει τις αισθήσεις, ακόμη και χωρίς μηχανικό θόρυβο.
Η μπαταρία των 54 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως και 350 km στον κύκλο WLTP και υποστηρίζει ταχυφόρτιση από το 20% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Παράλληλα, ενσωματώνει λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), επιτρέποντας την παροχή ενέργειας σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές, ενώ η συνδεσιμότητα παραμένει σε κορυφαίο επίπεδο χάρη στις προηγμένες δυνατότητες ελέγχου από απόσταση μέσω της εφαρμογής MyPEUGEOT.
Η επιστροφή του εμβλήματος GTi σε ένα ηλεκτρικό χάτσμπακ σηματοδοτεί την αναγέννηση ενός μύθου που δεν περιορίζεται σε επιδόσεις, αλλά ενσωματώνει στιλιστική ταυτότητα, τεχνολογία αιχμής και οδηγική ευχαρίστηση. Το E-208 GTi δεν είναι απλώς ένα ακόμα μικρό EV με σπορ φιλοδοξίες. Είναι η γαλλική απάντηση στην πρόκληση της νέας εποχής, με τις ρίζες του βαθιά χωμένες σε τέσσερις δεκαετίες σπορ κληρονομιάς. Και με βάση όσα είδαμε και διαβάσαμε από την παρουσίασή του στο Le Mans, μοιάζει έτοιμο να σταθεί αντάξιο της ιστορίας του.