Η σπάνια Porsche 718 RSK Spyder, ένα εμβληματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1950, εντυπωσίασε τους δρόμους της Βάρκιζας. Με κινητήρα 1,5 lt που αποδίδει 142 ίππους και ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση, το αυτοκίνητο αναβίωσε την αγωνιστική του κληρονομιά.
Αν και δεν είναι σαφές αν πρόκειται για γνήσιο κομμάτι ή ρέπλικα, ο ιδιοκτήτης του το διατηρεί σε εξαιρετική κατάσταση. Η παρουσία του δεξιού τιμονιού υποδηλώνει πιθανώς ρέπλικα, αν και γνήσιες εκδόσεις με αυτή τη διάταξη έχουν υπάρξει.
Η αξία μιας γνήσιας 718 RSK Spyder μπορεί να ξεπεράσει τα τέσσερα εκατομμύρια δολάρια, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το αυτοκίνητο που πέρασε με χάρη μπροστά από το ιστορικό ζαχαροπλαστείο «Esplanade».
Πιο αναλυτικά
Porsche 718 RSK Spyder, ένα από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε η γερμανική εταιρεία τη δεκαετία του 1950. Παρουσιάστηκε το 1957 ως εξέλιξη της 550A, αποκλειστικά για αγώνες ταχύτητας, ενσωματώνοντας την αγωνιστική τεχνογνωσία των Γερμανών εκείνη την εποχή.
Η 718 RSK Spyder φορούσε 4κύλινδρο επίπεδο μοτέρ 1,5 lt, γνωστό και ως «κινητήρα Fuhrmann», με τέσσερις εκκεντροφόρους συνολικά. Απέδιδε 142 ίππους στις 7.800 rpm, που ήταν αρκετοί δεδομένου του βάρους των περίπου 570 kg.
Χωρίς παρμπρίζ, είχε ελάχιστη μετωπική επιφάνεια, οπότε χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση. Ήταν δε σταθερότατη στις υψηλές ταχύτητες, αφού το κέντρο βάρους ήταν πολύ χαμηλά.
Όλα τα παραπάνω αναβίωσαν μπροστά στα μάτια μας, όταν πετύχαμε μια RSK Spyder να βολτάρει αμέριμνη στη Βάρκιζα
Δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αν πρόκειται για γνήσιο κομμάτι ή για ρέπλικα. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται να έχει γίνει εξαιρετική δουλειά. Ενώ ο μερακλής ιδιοκτήτης διατηρεί το αυτοκίνητο σε άριστη κατάσταση.
Από όσα φαίνονται από τις φωτογραφίες, που δυστυχώς είναι όλες από το πίσω μέρος, βλέπουμε διαφορετικές εξαγωγές του κινητήρα σε σχέση με το αρχέτυπο. Αλλά καθώς πρόκειται για αγωνιστικό αυτοκίνητο, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο κάποιας παρέμβασης με τα χρόνια.
Μας ξένισε το γεγονός ότι το τιμόνι είναι στα δεξιά, με τις αναφορές να κάνουν λόγο για 34 με 37 μονάδες. Οπότε ίσως το δεξιοτίμονο της υπόθεσης να ήταν ένδειξη ρέπλικας.
Όμως, τα αρχεία κάνουν λόγο για κατασκευή και δεξιοτίμονων γνήσιων Porsche 718 RSK Spyder. Έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς σε οίκους δημοπρασιών -RM Sotheby’s, Bonhams- και είναι ακόμα πιο σπάνιες από τις αριστεροτίμονες.
Πόσα χρήματα μπορεί να πιάσει μια γνήσια 718; Ενίοτε και περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια δολάρια. Είναι τέτοια η 718 που βλέπουμε να περνάει με χάρη μπροστά από το ιστορικό ζαχαροπλαστείο «Esplanade» στη Βάρκιζα;
Ας αρκεστούμε να παραδεχτούμε ότι η έλλειψη πινακίδας -και λοιπών στοιχείων- εντείνει την αίσθηση μυστηρίου.