Η FIAT ετοιμάζεται να εισέλθει δυναμικά στην κατηγορία των οικογενειακών SUV με ένα νέο μοντέλο που θα ανταγωνίζεται το Dacia Bigster, αντλώντας έμπνευση από το εμβληματικό Multipla. Το νέο C-SUV, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2027, θα ενταχθεί στην ανανέωση της οικογένειας Panda και θα προσφέρει πρακτικότητα και οικονομία.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, θα διαθέτει υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και θα διατηρεί κομπακτ διαστάσεις. Παρά την προοπτική του, η FIAT επισημαίνει την πρόκληση της μετάβασης σε μεγαλύτερες κατηγορίες, υπογραμμίζοντας την ιστορία της στην οικογενειακή αυτοκίνηση.
Πιο αναλυτικά
Η FΙΑΤ προετοιμάζει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που θα τοποθετείται απέναντι στο Dacia Bigster και θα επαναφέρει το πνεύμα, αλλά όχι απαραίτητα και τη μορφή, του εμβληματικού FΙΑΤ Multipla.
Το νέο C-SUV θα παρουσιαστεί το 2027 και θα είναι μέρος της πλήρους ανανέωσης της οικογένειας Panda, με προσήλωση στην πρακτικότητα και το value for money. Το νέο μοντέλο αποτελεί ένα από τα δύο C-Segment αυτοκίνητα που ετοιμάζει η Fiat για τα επόμενα δύο χρόνια. Το δεύτερο αναμένεται να είναι ένα υπερυψωμένο fastback, το οποίο έχει ήδη προαναγγελθεί μέσω ενός πρωτοτύπου που αποκαλύφθηκε το 2023.
Το πνεύμα του FIAT Multipla επιστρέφει, αυτή τη φορά με SUV σιλουέτα και σύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο
Όπως και το νέο Fiat Grande Panda, έτσι και το μελλοντικό SUV θα βασίζεται στην οικονομικά αποδοτική πλατφόρμα Smart Car της Stellantis. Αυτό θα του επιτρέψει να προσφέρεται τόσο με υβριδικά όσο και με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ το μήκος του δεν θα ξεπερνά τα 4,5 m, διατηρώντας έτσι τη φιλοσοφία κόμπακτ διαστάσεων με μέγιστη εκμετάλλευση χώρων.
Παρότι θα ανήκει σχεδιαστικά στην οικογένεια Panda και δεν θα σχετίζεται άμεσα με τη ρετρό σειρά που αντλεί έμπνευση από το κλασικό 500, στελέχη της FIAT αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην υιοθετήσει την ονομασία «Panda» ως εμπορικό όνομα.
Ο Gaetano Thorel, επικεφαλής της FIAT Ευρώπης, αναγνώρισε ότι η μετάβαση της μάρκας στην κατηγορία C ενδέχεται να φαντάζει ριψοκίνδυνη, καθώς η FIAT είναι διαχρονικά ταυτισμένη με τα μικρά αυτοκίνητα, ωστόσο υπενθύμισε ότι υπάρχει και σχετική κληρονομιά.
«Θα είναι μια πρόκληση, γιατί δεν έχουμε το ίδιο παρελθόν στα οικογενειακά αυτοκίνητα όπως με τα 500 και Panda. Όμως, στην πραγματικότητα, έχουμε -αν σκεφτείτε το Multipla, τότε η Fiat έχει ιστορία σε αυτό τον τομέα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Thorel.
Το FΙΑΤ Multipla έκανε ντεμπούτο το 1998, με μήκος περίπου 4 m και ιδιαίτερη διάταξη εσωτερικού με δύο σειρές τριών καθισμάτων. Αν και η εμφάνισή του δίχασε και η εμπορική του πορεία ήταν περιορισμένη, αναγνωρίστηκε ως ένα πρωτοποριακό σχεδιαστικά αυτοκίνητο.
Το νέο SUV, σε αντίθεση με τη μορφή του Multipla, θα έχει περισσότερο παραδοσιακή σχεδίαση SUV. Ωστόσο, η πρακτικότητα και η ευφυής εκμετάλλευση χώρων, ιδιότητες που χαρακτήριζαν το Multipla, αναμένεται να αποτελέσουν βασικά γνωρίσματά του. Άλλωστε, ήδη το Citroën C3 Aircross, το οποίο βασίζεται στην ίδια Smart Car πλατφόρμα, προσφέρεται με επταθέσια διάταξη.
Το δεύτερο μελλοντικό μοντέλο, που προκύπτει από το πρωτότυπο fastback, εκτιμάται ότι θα εξελιχθεί σε ένα υπερυψωμένο χάτσμπακ, ουσιαστικά ως πνευματικός διάδοχος του Fiat Tipo, καλύπτοντας έτσι την ανάγκη για οικογενειακά κόμπακτ με ελαφρώς σπορ χαρακτήρα.
Ο François Leboine, επικεφαλής σχεδίασης της FΙΑΤ, τόνισε ότι τα επόμενα μοντέλα θα αντλούν στοιχεία τόσο από το Grande Panda όσο και από την ευρύτερη ιστορική παρακαταθήκη της φίρμας, χωρίς όμως να παραμένουν προσκολλημένα στο ρετρό.
«Υπάρχει μια ρετρό αύρα στα προϊόντα μας, όμως ακόμη κι αν δεν γνωρίζει κανείς το παρελθόν, αυτά πρέπει να λειτουργούν ως σύγχρονα μοντέλα», σχολίασε. «Παίζουμε με τους κώδικες της ποπ κουλτούρας και της αυτοκινητικής κουλτούρας, αλλά πρέπει να είναι κατάλληλα και για μια νέα γενιά», πρόσθεσε ο Leboine.
Η στρατηγική της FΙΑΤ, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του ομίλου Stellantis, αποσκοπεί στην αναγέννηση της φίρμας με έμφαση στην προσιτή κινητικότητα, τη φιλική προς την οικογένεια σχεδίαση και την επανεκκίνηση της παρουσίας της σε σημαντικές ευρωπαϊκές κατηγορίες, όπως αυτή των C-SUV. Μέχρι το 2027, η γκάμα της Fiat θα καλύπτει, σύμφωνα με τον Thorel, κάθε ανάγκη επιβατικού μοντέλου από τα 2,5 έως τα 4,4 m, με στόχο να διεκδικήσει ξανά σημαντικό μερίδιο στην αγορά.